نویسنده: مهدی شهیدی
// دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۳

شایعه رایگان شدن Battleborn تکذیب شد

رندی پیچفورد، مدیرعامل گیرباکس امروز از طریق توییتر شایعه رایگان شدن Battleborn را تکذیب کرد.

مدیر عامل گیرباکس پس از رد شایعه رایگان (Free-to-Play) شدن بتلبورن اعلام کرد که گیرباکس در فکر عرضه نسخه‌ای آزمایشی از بازی به صورت رایگان است اما اولویت درحال حاضر، کار بر روی DLC بازی است و انتشار جزئیات دقیق این نسخه به چند ماه آینده موکول می‌شود. وی همچنین در ادامه از مخاطبین Battleborn درخواست کرد که در این مدت، منتظر DLCهای عالی بازی باشند.

مدتی پیش بود که شایعه شد بتلبورن، بازی شوتر اول شخص گیرباکس، رایگان خواهد شد و این تغییر در میانه ماه نوامبر اعلام می‌شود. طبق گزارش‌ها، استدیوی گیرباکس از ابتدا علاقه‌مند به عرضه بازی به صورت Free-to-Play بوده اما با مخالفت ناشر بازی رو به رو شده است. بتلبورن در ماه می منتشر شد و توانست سود مناسبی کسب کند و حتی میزان فروش Borderlands را در مدت مشابه پشت سر بگذارد، اما براساس آمار Take-Two سود به دست آمده همچنان کمتر از انتظارات ناشر بوده است.

ماه فوریه بود که مدیرعامل گیرباکس اعلام کرد هزینه ساخت بتلبورن از مجموع هزینه ساخت بردرلندز یک و دو بیشتر بوده و آن را یک شرطبندی بزرگ دانست. اما استقبال نچندان قوی مخاطبین از بتلبورن باعث شد قیمت اصلی بازی تنها چند هفته پس از انتشار به 40 دلار کاهش پیدا کند.

گیرباکس با ارائه نقشه و کاراکترهای جدید، پشتیبانی خوبی از بازی Battleborn به عمل آورده و در حال حاضر مشغول ساخت محتوای بیشتری برای بازی است. ما در بررسی زومجی از این بازی، نمره‌ی متوسط ۶.۵ را به آن اعطا کردیم و در جمع‌بندی آن گفتیم:

ترکیب دو سبک تقریباً نزدیک به هم، زمانی نتیجه می‌دهد که هرکدام از آن‌ها از نهایت ظرفیت‌های خود استفاده کرده باشند و به خوبی پیاده‌سازی شده باشند. Battleborn تکلیف‌اش با خودش مشخص نیست، نه یک شوتر قوی است نه یک MOBA درگیرکننده. گیم‌پلی خسته‌کننده‌ی بازی فاقد جذابیت لازم برای لذت بردن طولانی‌مدت از آن است و با اینکه استودیوی گیرباکس در ساخت و طراحی کاراکترها و سیستم ارتقای آن‌ها کم نگذاشته،‌ این مورد به خودی خود نمی‌تواند ضعف‌های ریشه‌ای بازی را جبران کند. بتلبورن به وضوح در مقابل رقبای خود کم می‌آورد و محتوای کم نسبت به قیمت آن، ارزش خرید این بازی را بسیار کاهش می‌دهد.

نظر شما چیست؟ آیا رایگان شدن Battleborn میتواند شما را به تجربه آن علاقه‌مند کند؟


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده