نویسنده: مهدی شهیدی
// یکشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۳

پیروزی یوبیسافت بر سر تصاحب این شرکت توسط ویوندی

با تأیید لیست کاندیدای هیئت مدیره یوبیسافت، این شرکت توانست اولین پیروزی خود را در مقابله با ویوندی بر سر تصاحب یوبیسافت به دست آورد.

یکی از سخنگویان یوبیسافت اعلام کرد که مدیر عامل شرکت، ایوز گیلموت و برادرش جرارد گیلموت بار دیگر به عنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند و با عضویت دو مدیر جدید مورد پیشنهاد یوبیسافت موافقت شد. در وضعیتی که ویوندی ۲۳ درصد از سهام یوبیسافت را از آن خود کرده است، این خبری خوش برای این شرکت فرانسوی با ده هزار کارمند محسوب می‌شود.

یوبیسافت در بیانیه‌ای این گونه اذعان داشت:

در طی اجلاس سالیانه شرکت، سهام‌داران حمایت را خود از استراتژی‌ها و شیوه مدیریت یوبیسافت اعلام کردند. ما همچنان بر روی نقشه راه پیشرفت شرکت متمرکزیم. برنامه‌ای که تاکنون موفق بوده و مطمئنیم در ادامه نیز نتایجی عالی برای سهام‌داران به دنبال خواهد داشت. همچنین بسیار خرسندیم که به فردریک دام و فلورنس ناوینه، دو عضو جدید هیئت مدیره، خوشآمد بگوییم.

درگیری برای تصاحب شرکت اما هنوز پایان نیافته است. خانواده گیلموت حدوداً ۱۹ درصد از سهام شرکت را در اختیار دارد. از سوی دیگر کمپانی ویوندی پیشتر توانسته در این گونه نزاع‌ها پیروز شود. گیم‌لافت، ناشر بازی‌های موبایل که توسط خانواده گیلموت احداث شده بود نیز در ماه ژوئن پس از یک دوره مبارزه قانونی طولانی به تصاحب ویوندی درآمد.

تا مالکیت ۵۰ درصدی سهام یوبیسافت توسط ویوندی، زمان زیادی مانده ولی برطبق قوانین فرانسه، ویوندی پس از تصاحب بیش از ۳۰ درصد از سهام یوبیسافت می‌بایست پیشنهاد خود را برای خرید کامل شرکت اعلام کند. ویوندی همچنین تا ۴ سپتامبر این امکان را داشت که کاندیدهای جایگزین خود برای هیئت مدیره را کتباً یا به صورت حضوری در جلسه سالیانه اعلام کند، فرصتی که از آن استفاده نکرد.

ایوز گیلموت در مصاحبه‌ای با وال‌استریت ژورنال ضمن خطرناک دانستن استراتژی ویوندی برای تصاحب یوبیسافت و احتمال کاهش ارزش سهام گفت: ما تا زمانی که آن‌ها (ویوندی) تمام سهام خود را نفروشند، آرام نمیگیریم.

هفته گذشته یوبیسافت توافق کرد تا ۳.۲ درصد از سهام خود به مبلغ ۱۳۷ میلیون دلار را از بانک سرمایه‌گذاری فرانسه خریداری کند. شرکت یوبیسافت امسال ۳۰ ساله شد و وبسایت We Are Ubisoft تلاشی در جهت نشان دادن میراث سه دهه این شرکت است. یوبیسافت همچنین اشاره کرد که براساس آمار موسسات تحقیقاتی NPD و Gfk، فروش محصولات این شرکت در آمریکای شمالی، اروپا و استرالیا پیشتاز هستند.


منبع Venture Beat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده