نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۲

شبیه سازی برکسیت در بازی Football Manager 2017

یکی از ویژگی‌های جدید بازی Football Manager 2017، شبیه‌سازی برکسیت است. 

اوایل تیر ماه امسال، بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شد. این رویداد،‌ برکسیت نام گرفت که مخفف دو کلمه Britania (بریتانیا) و Exit (خروج) است. حال مشخص شده است که در جدیدترین شبیه‌ساز فوتبال Football Mangaer 2017، این اتفاق شبیه‌سازی شده است و اگر شما مربی‌گری یکی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر انگلستان ر بر عهده بگیرید و بد شانس باشید، این احتمال وجود دارد که در بازی با Brexit روبه‌رو شوید که ممکن است پیامدهای بسیار سختی برای شما داشته باشد. 

برکسیت در بازی Football Manager 2017 به سه صورت اتفاق می‌افتد. حالت اول، برکسیتی است که تاثیر چندانی برروی بازیکنان تیم شما نخواهد داشت و بازیکنان غیر بریتانیایی‌ای شما، بدون نیاز به اجازه کار، می‌توانند در تیم شما توپ بزنند. حالت دوم برکسیت، حالتی است که کمی سخت‌گیرانه‌تر نسبت به حالت اول است. در هنگام رخ دادن چنین برکسیتی، بازیکنان غیر بریتانیایی شما برای حضور در تیمتان، نیاز به اجازه کار دارند با این حال این اجازه کار به راحتی برای آنها صادر می‌شود.

نوع سوم برکسیتی که امکان دارد در بازی رخ دهد، بدترین نوع آن است. در صورت رخ دادن این حالت، با بازیکنان اروپایی تیم شما دقیقا مانند یک بازیکن غیر اروپایی برخورد می‌شود و تنها در حالتی می‌توانند در تیم شما بازی کنند که میزان امتیاز لازم را به دست آورند و این مسئله باعث می‌شود که برخی از بازیکنان اروپایی شما نتوانند در تیم شما بازی کنند. مایلز جکبسون، مدیر استودیو اسپورتس اینتراکتیو، در مصاحبه‌ای که با تلگراف انجام داد، در این‌باره گفت:

اگر ما قوانین این چنینی داشتیم، بازیکنانی مانند انگولو کانته و دیمیتری پایه نمی‌توانستند اجازه کار به دست بیاورند و مجبور بودند در تیم‌هایی غیر از لیگ انگلستان بازی کنند. این دو بازیکن، سال گذشته در بین سه بازیکن برتر پریمیر لیگ قرار داشتند.

مجموعه Football Manager همیشه به خاطر شبیه‌سازی‌ فوق‌العاده واقعی‌اش معروف بوده است و به همین دلیل وجود برکسیت در بازی نیز اصلا مسئله دور از ذهنی محسوب نمی‌شود با این حال هنوز در دنیای واقعی مشخص نیست که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، چه تاثیری برروی فوتبال خواهد داشت و به همین دلیل Sports Interactive، سازنده بازی، مجبور شده که چند سناریو مختلف را در بازی پیاده‌سازی کند:

اولین گزینه ما، این بود که فقط برکسیت را به یک حالت در بازی پیاده‌سازی می‌کردیم اما این مسئله غیر قابل پیاده‌سازی بود زیرا ممکن بود با اتفاقی که ممکن است در دنیای واقعی پس از مذاکرات رخ دهد، مغایرت پیدا کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که به سه حالت مختلف این اتفاق را در بازی پیاده‌سازی کنیم. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده