نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰

انویدیا رسما کارت‌های گرافیکی GTX 1050 و GTX 1050Ti را معرفی کرد

کمپانی انویدیا امروز رسما کارت‌های گرافیکی GTX 1050 و GTX 1050Ti را معرفی کرد.

از چند وقت پیش شایعه‌های متعددی پیرامون معرفی کارت‌های رده پایین GTX 1050 و GTX 1050Ti توسط انویدیا به گوش می‌رسید و حال این کمپانی رسما این دو محصول را معرفی کرده است؛ محصولاتی که بیشینه مصرف برق آن‌ها ۷۵ وات است و برای سیستم‌های کم‌مصرف بسیار مناسب هستند. البته علی‌رغم مصرف پایین، این کارت‌ها عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهند.

طبق اعلام انویدیا، کارت GTX 1050 معادل ۱۰۹ دلار و کارت GTX 1050Ti هم ۱۳۹ دلار قیمت خواهند داشت. کارت ارزان‌تر دارای ۶۴۰ هسته CUDA و نسخه Ti هم  ۷۶۸ هسته CUDA است. از لحاظ حافظه هم این دو کارت به ترتیب دو و چهار گیگابایت حافظه گرافیکی خواهند داشت و تاریخ عرضه آن‌ها هم ۲۵ اکتبر (۴ آبان) خواهد بود.

همچنین انویدیا اعلام کرد که این دو کارت توسط خود این کمپانی تولید نخواهند شد یا بهتر است بگوییم مدل مرجع نخواهند داشت و فقط کمپانی‌های دیگری مثل ASUS، MSI یا EVGA کارت‌ها را ساخته و عرضه می‌کنند. در ادامه می‌توانید ۹ مدل از این کارت گرافیکی را مشاهده کنید که همگی ۴ آبان عرضه می‌شوند:

GTX 1050

مدل GPU این کارت‌های گرافیکی GP107 خواهد بود که با استفاده از فناوری ۱۴ نانومتری FinFET سامسونگ ساخته شده است و البته هنوز مشخص نیست که چرا انویدیا تصمیم گرفته تا به جای استفاده از فناوری TSMC، از فناوری ساخته شده توسط سامسونگ بهره ببرد. ولی بیانیه‌ای در این مورد منتشر کرده است:

TSMC بهترین همکار ما برای تامین قطعات است. ولی ما همیشه دوست داریم تا منابع دیگری نیز داشته باشیم و سامسونگ هم پیش از این محصولات خیلی خوبی برای ما تولید کرده است.

جالب است بدانید که در محصولات رده‌بالای خانواده پاسکال (GTX 1060 و بالاتر) از فناوری ۱۶ نانومتری TSMC استفاده می‌شود.


منبع OC3D
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده