نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۲

جدول فروش هفتگی انگلستان: هت تریک FIFA 17

فیفا 17 توانست هت‌تریک کند و Gears of War 4 و نسخه پلی‌استیشن 4 بازی Rise of the Tomb Raider موفق عمل کردند.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار بازی‌ها را بر عهده دارد، فیفا 17 توانست در هفته‌ای که بازی‌های جدید زیادی منتشر شدند، برای سومین هفته متوالی، در صدر جدول پرفروش‌های انگلستان قرار بگیرد. این هفته، بازار بازی‌هایی ویدیویی، بسیار شلوغ بود و علاوه بر عرضه هدست پلی‌استیشن VR که باعث شد بازی‌های زیادی برای آن عرضه شوند، Gears of War 4 و WWE 2K17  نیز از بازی‌هایی بودند که این هفته منتشر شدند.

Gears of War 4، بازی جدید مجموعه Gears که توسط استودیو کوالیشن ساخته شده است، توانست در هفته اول انتشار خود، به مکان دوم دست پیدا کند و به این ترتیب، Mafia III را که هفته گذشته در مکان دوم قرار داشت، به یک پله پایین‌تر بفرستد. WWE 2K17، دیگر بازی سالانه ورزشی استودیو 2K Sports نیز هفته اول انتشار خود را در مکان چهارم آغاز کرد. 

بازی پنجم جدول این هفته نیز در اختیار یک تازه‌وارد دیگر قرار گرفت و نسخه پلی‌استیشن 4 بازی Rise of the Tomb Raider که 20 Year Edition نام دارد، توانست در مکان پنجم قرار بگیرد.

Forza Horizon 3، دیگر بازی انحصاری پلتفرم‌های مایکروسافت نیز که چندی پیش منتشر شده بود، نسبت به هفته گذشته با سه پله سقوط روبه‌رو شد و در مکان ششم جا خوش کرد. یکی دیگر از بازی‌هایی که این هفته، هفته اول انتشار خود را تجربه کرد، بازی انحصاری هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR با نام Playstation VR Worlds بود که در مکان هفتم کار خود را شروع کرد.

رویه بازی‌های تازه منتشر شده، در مکان‌های هشتم و نهم نیز ادامه داشت و Skylanders Imaginators و Until Dawn: Rush of Blood نیز به ترتیب در این دو مکان قرار گرفتند. اما در مکان آخر جدول بازی‌های پرفروش این هفته انگلستان، شاهد یک بازی قدیمی هستیم و Rocket League، علی‌رغم ۵ پله سقوط، توانست جایگاه خود را در جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان حفظ کند. نکته جالب جدول این هفته، عدم حضور GTA V بود که بالاخره انتشار بازی‌های جدید، باعث شد بازی‌ای که مدت‌ها بود که در این جدول حضور داشت و حتی هفته گذشته توانسته بود مکان چهارم را به خود اختصاص دهد، به مکان یازدهم سقوط کند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا Grand Theft Auto V می‌تواند دوباره راه خود را به میان ۱۰ بازی پرفروش باز کند یا خیر. 

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به پانزدهم اکتبر مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۱
FIFA 17
هت تریک در صدرنشینی

۲

-Gears of War 4دستیابی به مکان دوم در هفته اول انتشار

۳

۲

Mafia III

سقوطی یک پله‌ای

۴

-
WWE 2K17
-

۵

-
Rise of the Tomb Raider: 20 Year Edition
-

۶

۳
Forza Horizon 3
سقوطی سه پله‌ای

۷

-
Playstation VR Worlds
-

۸

-
Skylanders Imaginators
-

۹

-
Until Dawn: Rush of Blood
-

۱۰

۵
Rocket League
سقوط پنج پله‌ای

نگاهی بر برخی بازی‌های منتشر شده این هفته:

Gears of War 4

Gears of War 4، چهارمین نسخه از مجموعه محبوب Gears که یک بازی شوتر سوم شخص است، محسوب می‌شود. این بازی هفته گذشته برای رایانه‌های شخصی و کنسول ایکس‌باکس وان منتشر شد. استودیو کوالیشن، وظیفه ساخت این بازی را بر عهده داشت که اولین تجربه این استودیو در ساخت یک بازی Triple AAA به شمار می‌آید.

چرخ‌دنده‌های جنگ 4، اولین بازی از این مجموعه است که توسط استودیویی به غیر از اپیک ساخته شده است و گیمر در نقش جی‌دی فینیکس، پسر مارکوس فینیکس معروف قرار می‌گیرد. داستان بازی نیز ۲۵ سال پس از اتفاقاتی که برروی سیاره سرا رخ داد، به وقوع می‌پیوندد. 

Rise of The Tomb Raider

Rise of the Tomb Raider: 20 Year Edition

تقریبا یک سال پس از عرضه نسخه ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی، جدیدترین ماجراجویی‌های لارا کرافت راه خود را به کنسول سونی و پلی‌استیشن 4 باز کرد. این بازی، دقیقا همان بازی‌ای است که سال گذشته برای پلتفرم‌های مایکروسافت منتشر شد و علاوه بر داشتن تمام محتوای اضافی که برای آن منتشر شده، دارای یک مرحله مخصوص واقعیت مجازی انحصاری هدست پلی‌استیشن VR نیز است. 

این بازی در زمان انتشار خود، توانست نظر مثبت منتقدین و گیمرها را به خود جلب کند و حال کاربران کنسول نسل هشتمی سونی نیز می‌توانند این بازی را تجربه کنند.


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده