// سه شنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲

معرفی بازی موبایل Kidu Trials

با زومجی و معرفی بازی رانینگ / پلتفرمر Kidu Trials همراه باشید.

یکی از سرگرمی این روزهای مخاطبان بازی‌های موبایل است. حتی خود سازندگان نیز در جریان این چند ساله گذشته، علاقه بیشماری به این پلتفرم نشان داده و بیشتر به سمت بازی‌های موبایل کشیده شده‌اند. از طرفی پلتفرم موبایل، یا به‌عبارت کلی صنعت بازی‌های موبایل خیلی ظریف‌تر و حساس‌تر از بازی‌های ویدیویی است زیرا کاربران عمدتا نیاز به یک بازی سنگین و دهان‌پر کن ندارند و بیشتر دنبال تجربه‌ای متفاوت و سرگرم کننده هستند. بازی که بتواند برای یکی دو ساعت وقت‌ آن‌ها را پر کند. این روزها در ذهن اکثر ما مخاطبان جا افتاده که بازی‌های موبایل باید بتوانند شما را به خود معتاد کرده و گرافیکی نظیر مجموعه Modern Combat را به ارمغان بیاورند. ولی اصلا اینطور نیست. اصلا فلسفه بازی‌های موبایل این نیست. بازی خوب بازی است که بتواند شمارا از فضای بازی‌های ویدیویی دور کرده و تجربه‌ای نظیر بازی‌های مستقل و کم‌حجم ویدیویی را به ارمغان بیاورد.

در همین راستا امروز به معرفی بازی رانینگ و تا حدی پلتفرمر Kidu Trials خواهیم پرداخت. استودیو بازیسازی اینوالنتری (INvoluntary Game Studio)، سازنده بازی این بازی، با ساخت Kidu Trials نشان داد که تنوع در بازی‌های موبایل از بین نرفته و هنوز می‌توان در سبکی که اشباع شده از بازی‌های مختلف، نوآوری را در اولویت قرار داد.

Kidu Trials

اولین موردی که مخاطب را به خود جذب می‌کند، منو بازی است. در ابتدا فکر می‌کنید با یک فضای آزمایشگاهی طرف هستید ولی پس از گذراندن مراحل آزمایشی بازی، می‌فهمید که اصلا از این خبرها نیست و با دنیایی فانتزی و انیمیشنی طرف هستید. گیم‌پلی بازی نیز همانند بازی‌های رانینگ دیگر تعبیه شده است. با تعبیه شدن دو دکمه بر روی سمت چپ و سمت راست پایین صفحه نمایش می‌توانید به هوا پریده یا بر روی زمین بغلتید. حال موردی که در گیم‌پلی بازی به‌خوبی انجام شده ترکیب این دو دکمه در شرایط مختلف بازی است. برای مثال به‌هنگام پریدن در هوا با فشار دادن دکمه پایین سمت چپ (دکمه‌ای که با آن بر روی زمین غلت می‌خورید) به سمت جلو Shift می‌کنید، یا اینکه با دوبار زدن دکمه پایین سمت راست دوبار به‌هوا پریده و می‌توانید به قسمت‌های دیگر محیط بازی دست پیدا کنید.

اما اصلی‌ترین بخش که بازی Kidu Trials را از بازی‌های هم سبک خود متمایز می‌کند، طراحی مراحل و محیط بازی است. اگر بازی Rayman legends را بازی کرده باشید، می‌دانید که در طول بعضی از مراحل یک سری پلتفرم فنر مانند وجود داشت که با پرش بر روی آن به یک سمت یا بعد دیگر محیط پرتاپ می‌شدید یا اینکه در بعضی دیگر از مراحل مخصوصا مراحل چالشی بازی می‌بایست از یک محیط سقوط کرده و در این بین با عبور از موانع مختلف و کسب امتیاز، پیروز شوید. حال تیم سازنده با در نظر گرفتن موارد این چنینی، توانسته‌اند تا یک نوآوری را بوجود آورند. در قسمت‌هایی از بازی می‌بینید که روبروی شما هیچ محیطی براای عبور نیست ولی در یک سمت دیگر یک سکو وجود دارد که از طریق دوبار پریدن می‌توانید به آن دست یابید. همچنین در بعضی از قسمت‌های محیط بازی، از یک محیط سقوط کرده و باید با استفاده از دو دکمه تعبیه شده در بازی از موانع جا خالی دهید.

Kidu Trials

جدای از مراحل و طراحی‌ها و متنوع بودنشان، یک حالت چند نفره نیز برای بازی تعبیه شده که می‌توانید با دوستان خود در شبکه اجتماعی فیسبوک به مسابقه دادن بپردازید. معمولا در بازی‌های این سبک، بخش چند نفره مربوط به ثبت رکورد است ولی در Kidu Trials می‌توانید با اتصال به دنیای یکدیگر، به رقابت و مسابقه دادن بپردازید. در این حالت دو نفره، هر شخص که بتواند بیشترین رکورد را از آن خود کند، برنده میدان است. بازی از سیستم شخصی سازی یا موارد قابل خرید خاصی استفاده نمی‌کند جز شخصیت‌های بازی. در Kidu Trials علاوه‌بر شخصیت اصلی که کنترلر آن را بر عهده دارید، تعدادی شخصیت جالب و متنوع دیگر نیز تعبیه شده که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید ولی متاسفانه مشکلی که وجود دارد این است که تمامی آن‌ها را باید با پول واقعی خریداری کرده و پول داخل بازی یا همان آیتم‌هایی که با هر بار بازی کردن جمع‌آوری می‌کنید، اینجا بی‌مصرف خواهند بود. با تمام این تفاسیر Kidu Trials تجربه‌ای نو و جدید در سبک رانینگ روی اندروید و iOS بوده و همچنین با ایجاد یک سری چالش و نوآوری می‌تواند شما را به‌خوبی سرگرم کند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده