نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۲

فیل اسپنسر از وضعیت ایکس باکس وان در ژاپن می‌گوید

رئیس بخش ایکس‌باکس اخیراً به بخشی از دلایل محبوب نبودن ایکس‌باکس وان در کشور ژاپن، اشاره کرده است.

این حقیقت که کنسول‌های مایکروسافت، مانند بسیاری از کالاهای غربی، در سرزمین آفتاب تابان طرفداران چندانی ندارند بر کمتر کسی پوشیده است. اکنون فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، طی مصاحبه‌ای به مواردی اشاره کرده است که از دیدش باعث عدم محبوبیت ایکس‌باکس وان در کشور ژاپن شده‌اند.

فیل اسپنسر در گفت‌وگو با مجله‌ی فامیتسو نخست اقرار کرد که فروش ایکس‌باکس وان در ژاپن به اندازه‌ای نبوده که او را راضی کند؛ اما با توجه به برنامه‌ی مایکروسافت، برای عرضه کردن ایکس‌باکس وان S در این کشور تا پیش از پایان سال ۲۰۱۶، انتظار می‌رود که این وضعیت دستخوش تغییراتی شود. ردموندی‌ها همچنین می‌خواهند با دنبال کردن رویکردی مناسب، در آینده زمینه را برای موفقیت کنسول‌شان در بازار داخلی ژاپن فراهم کنند.

اسپنسر کمبود بازی‌های موردعلاقه‌ی گیمرهای ژاپنی در لاین‌آپ ایکس‌باکس وان را از عواملی دانست که باعث به وجود آمدن چنین وضعیتی برای کنسول مایکروسافت شده است و در این بخش از صحبت‌های‌اش مشخصاً از Persona 5 و NiOh، بازی‌های انحصاری سونی، نام برد. او همچنین از Blue Dragon و Lost Odyssey به‌عنوان دو عدد از بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس 360 یاد کرد که سال‌ها پیش توسط تیم‌هایی کارآزموده از بازی‌سازان برای مخاطبان ژاپنی تولید شدند. به نظر اسپنسر این جنبه‌ی کار همچنان اهمیت زیادی دارد و باید در آینده بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

Phil Spencer

رئیس بخش ایکس‌باکس در ادامه گفت که مایکروسافت رابطه‌ی خوبی با توسعه‌دهندگان ژاپنی دارد. وی همچنین درک می‌کند که بازی‌سازانی که توجه‌شان را معطوف به بازار داخلی ژاپن کرده‌اند، ممکن است در حال حاضر به ساختن بازی برای ایکس‌باکس وان علاقه‌ای نداشته باشند؛ اما او احساس می‌کند که شکل‌گیری یک رقابت سالم میان سونی، نینتندو و مایکروسافت در نهایت به‌نفع کاربران ژاپنی هم خواهد بود.

اسپنسر سپس خاطرنشان کرد که شکل‌گیری بازی‌هایی مانند ReCore و Scalebound به‌لطف روابط موجود با توسعه‌دهندگان ژاپنی میسر شده است. وی همچنین از مراسم معرفی شدن Final Fantasy XV برای ایکس‌باکس وان، طی نمایشگاه E3، به‌خوشی یاد کرد. او ضمناً به این موضوع اشاره کرد که بازی‌سازان ژاپنی نقش بسیار ارزشمندی در صنعت بازی‌سازی دارند و در این میان، مایکروسافت تلاش می‌کند تا با برقراری روابط هرچه پایدارتر با آن‌ها، به گسترش دادن بازی‌های ژاپنی در سراسر دنیا کمک کند.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده