// دوشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۲

پشتیبانی از نسخه پلی‌استیشن 3 بازی Final Fantasy XIV متوقف خواهد شد

استودیو Square Enix اعلام کرد که تابستان آینده دیگر از نسخه پلی‌استیشن 3 بازی Final Fantasy XIV پشتیبانی نخواهد کرد.

با انتشار بسته‌الحاقی دوم بازی Final Fantasy XIV استودیو Square Enix اعلام کرد که دیگر از نسخه پلی‌استیشن 3  این بازی پشتیبانی نخواهند کرد.

البته این اتفاق تا تابستان سال آینده با عرضه بسته Stormblood رخ نخواهد داد. نایوکی هوشیدا، کارگردان بازی، در جشنواره بازی FFXIV اشاره کرد که بسیاری از کاربران، نسخه پلی‌استیشن 3 این بازی را به نسخه پلی‌استیشن 4 ارتقا داده‌اند، بنابراین استودیو اسکوئر انیکس فرصت خوبی برای توقف پشتیبانی از نسخه پلی‌استیشن 3 بازی Final Fantasy 14 پیدا کرده‌اند. بسته Stormblood نسبت به خود بازی برای اجرا شدن نیاز به سیستم قدرتمندتری برای رایانه‌های شخصی دارد.

این امر به سازندگان اجازه می‌دهد که محتوای قوی‌تری برای سخت افزار‌های جدید عرضه کنند، موردی که بر روی بازی‌های World of Warcraft  و  Destiny نیز انجام شد.

استودیو اسکوئر انیکس برای آسان شدن این فرآیند برای کاربران پلی‌استیشن 3 با همکاری تیم سونی بروزرسانی رایگانی را برای دسترسی به نسخه پلی‌استیشن 4 این بازی مهیا کرده‌اند. کاربران پلی‌استیشن 3 تا عرضه بسته استورم بلاد می‌توانند بازی را انجام دهند و پس از انتشار این بسته پشتیبانی از نسخه پلی‌استیشن 3 این بازی متوقف خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده