// دوشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۲

معرفی بازی موبایل Apocalypse Max

با معرفی بازی موبایل Apocalypse Max: Better Dead Than Undead همراه زومجی باشید.

جنگ و مشکلات بسیار در جهان امروز دیگر آخرالزمان را به اولین منبع الهام بسیاری از بازیسازان تبدیل کرده است. هر چند در گذشته نیز شاهد انتشار بازی‌های بسیاری با محوریت زامبی و گرفتاری نسل بشر بوده‌ایم. با این حال، امروزه دیگر هر گوشه‌ و کناری را بازی‌هایی با موضوع آخر الزمان احاطه کرده است. اگر بخواهیم غر زدن‌ها را کنار بگذاریم، باید گفت هنوز هم این موضوع طرفداران بی‌شماری را در میان بازیکنان داشته و همین محبوبیت باعث شده تا توسعه‌دهندگان تمام تلاش خود را برای مانور برروی روایتی کلیشه‌ای جهت ارائه محصولی ویژه انجام دهند. بازی موبایل Apocalypse Max: Better Dead Than Undead، با این نام طولانی‌اش هم یکی از همین ساخته‌های استودیوی Wandake است. در این بازی با مکس،‌ آخرین بازمانده از انسان‌ها در جزیره Hellthroat همراه می‌شویم تا به او کمک کنیم تا با فرار از میان زامبی‌ها در نهایت از این جزیره‌ی شیطانی فرار کند.

Apocalypse Max Zoomg

بازی قابلیت ارتقاء سلاح‌ها را برای مبارزه با زامبی‌های قدرتمند می دهد

البته مکس یک نوجوان بی‌تجربه و خام نیست، او یک نظامی کارکشته با توانایی‌های بسیار در استفاده از سلاح‌های مختلف است که همین توانایی‌ها باعث می‌شود تا بازیکنان وارد یک ماجراجویی سرگرم‌کننده با زامبی‌های متنوع شوند. با ورود به اولین مرحله به سرعت مهمترین نکات کنترل مکس را برای رها شدن میان انبوهی از زامبی‌ها، فرا می‌گیرد. با ورود به جنگل مرده (Dead Forest)، اولین منطقه تنها قادر به استفاده از دو سلاح چاقو و کلت هستید. خوشبختانه یکی از نکات برجسته این بازی ساید اسکرولینگ دو بعدی، قابلیت استفاده از سلاح‌های مختلف با عبور از مراحل است. با پشت سر گذاشتن مراحل می‌توانید تا سلاح‌های جدیدی را مانند مسلسل یا شاتگان آزاد کنید. تنوع قابلیت هر یک از سلاح‌ها، دیگر ویژگی این بازی محسوب می‌شود. با از بین بردن هر یک از زامبی‌ها در کنار دریافت تجربه‌ی بیشتر برای افزایش لول، مقدار مشخصی از سکه‌ را نیز دریافت می‌کنید.

مانند هر بازی آخر الزمانی در آپوکالیپس مکس نیز مهماتِ استفاده شده به صورت خودکار باز نمی‌گردد. بازیکنان باید با عبور از هر مرحله و قبل از ورود به مرحله بعد از طریق فروشگاه، سلاح‌های خود را ارتقاء و مهمات مورد نیاز را خریداری کنند. در جریان هر مرحله شاهد حضور انبوهی از زامبی‌ها با قدرت‌های مختلف هستید. البته این تنوع با پشت سر گذاشتن مراحل بیشتر به چشم آمده و در ابتدا تنها شاهد دو یا حداکثر سه زامبی در اشکال مختلف خواهید بود. زامبی‌ها به مرور از زمین و آسمان بازیکنان را هدف قرار می‌دهند. به عنوان مثال،‌ با ورود به منطقه مرداب (The Swamp) شاهد حضور کرکس‌هایی با قابلیت پرتاب تخم‌های انفجاری و مسموم هستیم.

Apocalypse Max Zoomg

با توجه به محدودیت خشاب هر یک از سلاح‌ها استودیو وانداکه برخی از جعبه‌های مهمات را در بازی برای دریافت مهمات جدید در نظر گرفته است. البته هنوز هم با وجود این کمک استودیو، باید تمام تلاش خود را برای ارتقاء سلاح‌ها و همچنین استفاده با صرفه از سلاح‌ها داشته باشید. در انتهای هر مرحله با توجه به عملکرد، از جمله عدم دریافت ضربه یا از دست ندادن جان خود در طول مرحله، ستاره و مهمات جدیدی را دریافت می‌کنید.

بازی‌ همچنین دارای گرافیک کارتونی و زیبایی است. محیط‌های متنوع در هر منطقه Hellthroat، طراحی جالب زامبی‌ها و ویژگی‌های بصری از جمله ویژگی‌هایی است که شما را از ادامه مراحل خسته نخواهد کرد. علی‌رغم وجود خرید‌های درون برنامه‌ای،‌ به شخصه در هیچ کجای تجربه این بازی آخرالزمانی احساس نیازی به هزینه‌ی اضافه نکردم. بازی به وفور سکه‌های فراوانی را برای ارتقاء یک به یک سلاح‌ها در اختیار شما می‌گذارد. با عبور از هر مرحله با توجه به سطح مرحله مورد نظر،‌ سطح دشمنان نیز بالا می‌رود، هرچند این افزایش سطح به اندازه‌ای نیست که مانع پیشروی در مراحل شود. در انتهای هر بخش، یک غول آخر یا به قولی Boss به ملاقاتتان می‌آید. باس‌های بازی دارای سطح سلامت بسیار بالایی هستند. در نتیجه اگر سلاح‌هایتان را ارتقاء نداده باشید برای از بین بردن باس‌های بازی با مشکل روبرو خواهید شد. این را نیز در نظر داشته باشید که باس‌های بازی توسط سایر زامبی‌ها که به ناگاه ظاهر می‌شوند،‌ تحت پوشش هستند.

Apocalypse Max Zoomg

بازی‌های موبایل اصولا برای ساعاتی تجربه و سرگرمی ساخته می‌شوند، Apocalypse Max: Better Dead Than Undead نیز یکی از همین بازی‌ها است که می‌تواند بازیکنان را با موسیقی خوب و گیم‌پلی سریع خود همراه کند. هرچند Apocalypse Max برروی اندروید به صورت رایگان ارائه شده است. با این حال،‌ نسخه iOS این بازی اکنون با قیمت ۱۹/۹۹ دلار از طریق آیتونز در دسترس است. این نسخه از بازی، طبیعتا دارای ویژگی‌های بیشتر از جمله قابلیت تغییر شخصیت، سلاح‌های بیشتر و تفاوت‌هایی در ویژگی‌های گیم‌پلی است.

دانلود Apocalypse Max: Better Dead Than Undead از گوگل‌پلی | دانلود از آیتونز


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده