نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۲

سونی: انتظار داریم پلی استیشن VR در روز‌های عرضه صد‌ها هزار واحد فروش کند

جیم رایان، مدیر اجرایی سونی، اعلام کرده که انتظار می‌رود پلی‌استیشن VR در روز‌های اولیه عرضه صد‌ها هزار واحد فروش کند.

هدست پلی‌استیشن VR اخیرا عرضه شد و کاربران پلی‌استیشن 4 می‌توانند از این هدست برای تجربه بازی‌ها و محتوای واقعیت مجازی استفاده کنند. حال جیم رایان، مدیر اجرایی پلی‌استیشن، اعلام کرده که سونی انتظار دارد این محصول در همین روز‌های اول عرضه، صد‌ها هزار واحد فروش کند. وی همچنین گفته که سونی سعی می‌کند تا با تولید بیش‌تر،‌ مانع از اتمام موجودی این هدست شود. همچنین اندرو هاوس، یکی دیگر از مدیران سونی، اعلام کرده که احتمال اینکه موجودی پلی‌استیشن VR به پایان برسد وجود دارد. با این حال شوهی یوشیدا چندی پیش گفته بود که امکان محاسبه دقیق میزان تقاضا برای این هدست وجود ندارد.

زمانی که هدست پلی‌استیشن VR برای پیش‌خرید در دسترس بود، موجودی آن خیلی زود به پایان رسید. با این حال الان که هدست عرضه شده است، تمامی خرده فروشی‌های معتبر مثل گیم‌استاپ، آمازون و بست‌بای آن را موجود داشته و به فروش می‌رسانند.

افرادی که علاقه‌مند به خرید این هدست هستند، می‌توانند آن را به تنهایی با قیمت ۴۰۰ دلار خریداری کنند یا اگر دوربین پلی‌استیشن را نداشته باشند، باید با پرداخت ۵۰۰ دلار باندل مخصوص این هدست را که شامل دوربین و کنترلر‌های Move نیز می‌شود، خریداری کنند. جیمی رایان همچنین در مصاحبه اخیر خود توضیحاتی هم پیرامون قیمت این هدست ارائه کرد:

به نظر من قیمت هدست ما کاملا معقول است. به‌علاوه فرایند تولید این هدست روند بسیار خوبی را در سونی طی می‌کند و ما قصد داریم تا با رسیدن به ماه‌های پایانی ۲۰۱۶ و اوایل ۲۰۱۷، میزان تولید را بیش از پیش افزایش دهیم؛ چرا که انتظار داریم تا آن زمان افراد زیادی در سراسر جهان این هدست را خریداری کرده یا برای خرید آن ترغیب شده باشند.

موسسه آماری معتبر سوپردیتا اخیرا اعلام کرده بود که انتظار می‌رود هدست سونی تا پایان سال ۲۰۱۶ بیش از دو میلیون واحد فروش داشته باشد. همچنین برای آشنایی کامل با این هدست، می‌توانید مقاله «هر آنچه که باید در مورد پلی استیشن VR بدانید» را در زومجی بخوانید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده