نویسنده: آرش رستمی
// شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۱

شایعه: نینتندو NX رزولوشن بیشینه 900p دارد و میزبان Splinter Cell خواهد بود

به‌ادعای وب‌سایت گیم‌بلاگ، کنسول نینتندو NX در حالت قابل‌حمل‌اش گرافیکی در حد پلی‌استیشن 4، البته با رزولوشن نهایتاً 900p دارد.

در این چندماهه آن‌قدر به حرف و حدیث‌های منابع مختلف درباره‌ی نینتندو NX، کنسول مرموز کمپانی نینتندو، عادت کرده‌ایم که نمی‌دانیم پس از رونمایی NX چطور باید بدون شنیدن آن‌ها سر کنیم. در یکی از تازه‌ترین این شایعات، یک وب‌سایت فرانسوی از رزولوشن این کنسول، بازی‌های در نظر گرفته‌شده برای آن و حتی امکان پشتیبانی محصول از واقعیت مجازی صحبت کرده است.

وب‌سایت گیم‌بلاگ اخیراً طی گزارشی ادعاهایی را درباره‌ی نینتندو NX مطرح کرده که مانند نمونه‌های مشابه‌اش، فعلاً از سوی کمپانی ژاپنی تأیید یا رد نشده‌اند. به‌گفته‌ی گیم‌بلاگ، ظاهراً هم‌اکنون نزدیک به ۲۰ بازی مختلف برای NX در حال ساخت است. این منبع به‌نوعی دوگانه بودن ساختار کنسول را هم تأیید کرده و نوشته است که NX در حالت قابل‌حمل‌اش کیفیت گرافیکی در حد و اندازه‌ی پلی‌استیشن 4 دارد؛ البته با این تفاوت که از رزولوشنی بین 780p تا 900p بهره می‌برد.

آن‌طور که پیدا است بخش ثابت NX (که به تلویزیون متصل می‌شود تا بتوان بازی‌ها را روی صفحه‌ی آن تجربه کرد) بیشتر به نوعی دانگل می‌ماند تا آنکه به یک داک تمام و کمال شباهت داشته باشد. در آن‌سو ظاهراً بازخوردهای توسعه‌دهندگان از ساخته‌ی نینتندو بسیار خوب بوده و همان‌طور که قبلاً هم شنیده بودیم، گویا پورت کردن بازی‌ها برای پلتفرم جدید (حتی با وجود معماری متفاوت آن نسبت به کنسول‌های فعلی) اصلاً دشوار نیست.

نینتندو NX

بنا به گزارش گیم‌بلاگ، نینتندو بررسی‌هایی را در مورد سازگاری محصول‌اش با واقعیت مجازی انجام داده که البته در کل، نتایج چندان مثبتی به‌همراه نداشته است؛ اما با این تفاسیر، پشتیبانی NX از واقعیت مجازی امر غیرممکنی نیست. در این میان، ظاهراً قابلیت‌هایی در کنسول وجود دارد که حتی بازی‌سازان هم فعلاً از کم‌وکیف آن‌ها اطلاعی ندارند.

در گزارش فوق این‌طور ادعا شده که کمپانی‌های کپکام و پلاتینیوم گیمز بازی یا بازی‌هایی برای NX خواهند ساخت؛ ضمن اینکه مذاکراتی هم میان یوبیسافت و نینتندو در حال انجام است که دو سری Beyond Good & Evil و Splinter Cell کمپانی فرانسوی در کانون توجه آن‌ها قرار دارند. همچنین ممکن است که در آینده، دو طرف در مورد ساختن یک بازی مشترک با محوریت مجموعه‌های Yoshi و Rabbids با یکدیگر به توافق برسند. گفته‌شده که نسخه‌های ریمستر Final Fantasy XV و Final Fantasy VII هم برای کنسول جدید نینتندو عرضه می‌شود.

نینتندو NX قرار است از اسفندماه امسال یا فروردین‌ماه ۹۶ روانه‌ی بازارهای جهانی شود. اخیرا وب‌سایت GamesBulletinUK ادعا کرده که این کنسول با قیمت ۲۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود و باندلی ۳۹۹ دلاری هم خواهد داشت که محتویات آن هنوز مشخص نیست.


منبع GamePur
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده