نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۲

سوپردیتا: پلی استیشن VR تا پایان ۲۰۱۶ بیش از دو میلیون واحد فروش خواهد داشت

موسسه آماری سوپردیتا اخیرا میزان فروش هدست پلی استیشن VR تا پایان ۲۰۱۶ را بیش از دو میلیون واحد تخمین زده است.

هدست پلی‌استیشن VR دیروز رسما عرضه شد تا کاربران پلی‌استیشن 4 بتوانند وارد دنیای واقعیت مجازی شوند. حال سوالی که ممکن است برای عده‌ای پیش بیاید این است که این هدست تا چه حد در زمینه فروش موفق خواهد بود. اخیرا مؤسسه معتبر آماری سوپر دیتا، میزان فروش این هدست تا پایان سال ۲۰۱۶ را تخمین زده است که بر اساس آن، پلی‌استیشن VR تا پایان سال بیش از دو میلیون واحد فروش خواهد داشت. به طور دقیق‌تر، سوپر دیتا اعلام کرده که فروش این هدست به رقم دو میلیون و ۶۰۲ هزار و ۳۷۰ واحد خواهد رسید.

عوامل زیادی در این نتیجه‌گیری سوپر دیتا تاثیرگذار بوده‌اند؛ این کمپانی در وهله اول جامعه ۴۴ میلیونی کاربران پلی‌استیشن 4 را در نظر گرفته است که طبق ادعای آن‌ها، تاثیر مثبتی روی فروش هدست خواهد داشت. به‌علاوه سونی در بیش از ۵۰۰ هزار فروشگاه امکان آزمایش این هدست را فراهم کرده است که باعث می‌شود میزان خرید آن به‌طور چشم‌گیری افزایش پیدا کند و دلیل آخر سوپر دیتا برای چنین فروشی هم عرضه بازی‌‌های مشهوری مانند Batman، Final Fantasy و Residnet Evil برای این هدست است.

سوپردیتا همچنین به تعدادی نکته اشاره داشته که ممکن است تاثیر منفی روی فروش این هدست داشته باشند؛ اول اینکه سونی معمولا زمانی که محصولی را برای اولین بار عرضه می‌کند، در تخمین میزان درخواستی دچار مشکل می‌شود و در نتیجه با کمبود موجودی مواجه می‌شود. نکته دوم هم اینکه به اذعان سوپردیتا، پلی‌استیشن VR در زمان عرضه بازی فوق‌العاده‌ای ندارد که بتواند قدرت آن را به رخ بکشد.

به هر حال و با وجود اینکه سوپردیتا یک مووسه آماری معتبر است، ولی برای اینکه متوجه شویم پلی‌استیشن VR تا چه حد موفق خواهد شد، باید صبر کنیم و فروش واقعی آن را ببینیم. نظر شما در این مورد چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده