نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۱

نسخه واقعیت مجازی بازی Superhot یک تجربه کاملا جدید است

سازندگان بازی Superhot VR اعلام کرده‌اند که نسخه واقعیت مجازی بازی یک تجربه کاملا جدید است.

Superhot VR نسخه واقعیت مجازی بازی Superhot است. این بازی قرار است در تاریخ ۱۶ آذر (۶ دسامبر) و همزمان با عرضه کنترلر‌های Oculus Touch، به صورت انحصاری برای هدست آکیولس ریفت عرضه شود. حال توماس کازماریک، سازنده بازی در استودیو سوپر‌هات تیم، طی مصاحبه‌ای که با سایت پولیگان داشته، اعلام کرده که نسخه واقعیت مجازی بازی یک تجربه و بازی کاملا جدید و متفاوت در مقایسه با نسخه معمولی آن است:

Superhot VR یک بازی کاملا جدید است که ساخت آن را از صفر شروع کرده‌ایم. دقیقا مشابه با نسخه معمولی بازی، اتفاقات در حالت صحنه آهسته رخ می‌دهند و با حرکت کاراکتر، سرعت گذر زمان هم بیش‌تر می‌شود. ولی در نسخه واقعیت مجازی بازی شما فقط یک شانس برای قدم برداشتن در هر موقعیت خواهید داشت و باید با مشت یا اسلحه به دشمن حمله کنید یا اینکه حمله آن‌ها را دفع کنید.

این یک تجربه عالی خواهد بود و صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیزی تجربه خواهید کرد. برای مثال می‌تواند با مشت به یکی از دشمنان ضربه بزنید و سپس سلاح او را گرفته و با آن به دشمنی که پشت سرتان است شلیک کنید. همچنین می‌توانید وسایل مختلفی را که در محیط وجود دارند برداشته و آن‌ها را به سمت دشمنان پرتاب کنید.

منظور سازنده بازی از گفتن «فقط برای برداشتن یک قدم فرصت خواهید داشت» این است که در نسخه واقعیت مجازی درگیری‌ها بسیار شلوغ‌تر از نسخه معمولی خواهند بود و در نتیجه فرصت زیادی برای حرکت کردن نخواهید داشت و بیش‌تر روی مبارزات تمرکز می‌کنید. کازماریک در ادامه صحبت‌های خود گفت که صحنه‌های بازی در یک محیط فیزیکی ثابت جریان خواهند داشت و اگر مثلا بدانید که به کدام سمت حرکت می‌کنید، می‌توانید سلاحی را به آنجا پرتاب کرده و پس از رسیدن به محل فرود سلاح، از آن استفاده کنید. در مجموع Superhot VR بازی است که آزادی عمل زیادی به گیمر می‌دهد و با خلاقیت خود قادر خواهید بود لحظه‌های جالبی در بازی پدید بیاورید.

ولی علی‌رغم هیجان‌انگیز به نظر رسیدن بازی، به نظر می‌رسد که سازندگان کار سختی برای ساخت این بازی داشته‌اند. کازماریک در این مورد گفت:

ما در ابتدا امیدوار بودیم که بتوانیم از مراحل ساخته شده برای نسخه معمولی بازی در نسخه واقعیت مجازی استفاده کنیم. ولی پس از اینکه روند ساخت بازی را آغاز کردیم، متوجه شدیم که نسخه معمولی بازی فقط برای صفحه نمایش‌های معمولی ساخته شده است و در نتیجه نمی‌توانیم از چیز‌های که قبلا ساخته‌ایم، در Superhot VR بهره ببریم. چرا که در محیط واقعیت مجازی، باید راهرو‌ها یا در‌ها عریض‌تر و بزرگ‌تر باشند.

سازنده بازی در ادامه صحبت‌های خود هم گفت که تیم سازنده بازی به جای بزرگ‌تر کردن ابعاد مراحل نسخه معمولی و عریض‌تر کردن راهرو‌ها و بخش‌های دیگر، تصمیم گرفتند مراحل Superhot VR را از نو بسازند. یکی دیگر از چالش‌های ساخت نسخه واقعیت مجازی، خلق قسمت Hit Box بود؛ قسمتی که گلوله‌ها با برخورد به آن به گیمر آسیب می‌رسانند:

هدست آکیولس ریفت و کنترلر‌های آن، فقط دست‌ها و سر شما را ردیابی و در بازی شبیه‌سازی می‌کنند. ولی گلوله ممکن است به قسمت بالاتنه بدن شما برخورد کند و از آنجایی که این قسمت‌ها ردیابی نمی‌شود، تعریف کردن آن به عنوان Hit Box کمی دشوار بود. ولی به هر حال توانستیم بدن را به عنوان Hit Box تعریف کنیم و گلوله‌ها در صورت برخورد به این قسمت به شما آسیب می‌رسانند و مثلا پاها در بازی تعریف نشده هستند.

به هر حال سبک شوتر یکی از سبک‌هایی است که تجربه آن به صورت واقعیت مجازی می‌تواند بسیار جذاب باشد. ولی باید منتظر ماند و دید که آیا Superhot VR می‌توانند مانند نسخه معمولی بازی موفق ظاهر شود یا خیر.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده