نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۹

سونی: سطوح براق و خورشید می‌توانند باعث مختل شدن ردیابی پلی استیشن VR شوند

هدست پلی‌ستیشن VR مشکلاتی در ردیابی درست دارد که سونی دلیل آن را سطوح براق و نور خورشید می‌داند.

هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR در تاریخ ۲۲ مهر رسما وارد بازار خواهد شد. با این حال منتقدینی که قبل از عرضه به این هدست دسترسی داشته‌اند، مشکلات آن را به سونی گزارش داده‌اند. یکی از این مشکلات مربوط به ردیابی حرکات کاربر می‌شود که پلی‌استیشن VR هر از گاهی در آن دچار مشکل شده و در نتیجه مشکلاتی مثل ایجاد خلل در تجربه واقعیت مجازی یا حتی در شرایط وخیم‌تر حالت تهوع و سرگیجه برای کاربر ایجاد می‌شود.

حال کمپانی سونی بخش سوالات متدوال پیرامون هدست پلی‌استیشن VR در سایت پلی‌استیشن را بروزرسانی و اعلام کرده که مشکلات ردیابی این هدست، نشات گرفته از نحوه نورپردازی اتاق هستند. این کمپانی اعلام کرده که بهتر است اتاقی که در آن از این هدست استفاده می‌کنید، تاریک بوده و نور خورشید در آن نفوذ نکند. به‌علاوه بهتر است وسایل براق یا وسایلی مثل آیینه در اتاق وجود نداشته باشد. متن پیام سونی به شرح زیر است:

پلی‌استیشن VR مشکلی با نور کلی اتاق یا محیط ندارد. ولی نوری که دقیقا از پشت سر کاربر از پنجره‌ها به طور شدید وارد می‌شود و همچنین نور‌های بازتاب شده از وسایل براقی مثل آیینه، می‌توانند تجربه استفاده از این هدست را با مشکل دچار کنند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که جایگاه کاربر به گونه‌ای باشد که نوری از پشت سر وی تابیده نشود.

دلیل این امر هم این است که دوربین پلی‌استیشن انتظار دارد که فقط نور LED‌های هدست را ردیابی کند و زمانی که مثلا نور دیگری از سمت آیینه به سمت این دوربین بازتاب داده می‌شود، سیستم کاری دوربین دچار اختلال می‌شود. البته سطوح براق کوچک مشکلی ایجاد نمی‌کنند، ولی اگر جسم براق بزرگ می‌شود، می‌تواند مشکل‌ساز شود.

به هر حال اگر دوست دارید هدست پلی‌استیشن VR را خریداری کرده و از آن استفاده کنید، بهتر است محیطی داشته باشید که اولا در آن خبری از اجسام براق بزرگ نباشید و دوم اینکه پشت سر شما منبع نور بزرگی قرار نداشته باشد. شما همچنین می‌توانید برای آشنایی بیش‌تر با نقاط ضعف و قوت این هدست، مروری بر بررسی‌های آن از سایت‌های معتبر دنیا داشته باشید.


منبع VentureBeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده