نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۲

جدول فروش هفتگی انگستان: FIFA 17 برای دومین هفته متوالی صدرنشین شد

با زومجی و جدول فروش هفتگی انگلستان منتهی به هشتم اکتبر (۱۷ مهر) همراه باشید.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار بازی‌ها را بر عهده دارد، فیفا 17، توانست در دومین هفته انتشارش به صدرنشینی خود ادامه دهد. جدیدترین شبیه‌ساز فوتبال EA Sports توانست علی‌رغم افت فروشی ۷۹ درصدی، مقام هفته گذشته خود را حفظ کند. 

بازی مورد انتظار Mafia 3 نیز هفته پیش عرضه شد و توانست «موفق‌ترین فروش زمان انتشار سری محبوب مافیا» را به خود اختصاص دهد. این بازی نسبت به Mafia II، رشد فروشی ۵۸/۷ درصدی در هفته اول انتشار خود داشت. انتشار مافیا 3، باعث شد که Froza Horizon 3 که هفته گذشته در جایگاه دوم قرار داشت، با یک پله سقوط مواجه شود. 

بازی Grand Theft Auto V نیز این هفته با صعود خوبی روبه‌رو شد و ۱۶۰ مین هفته حضور خود در جدول بازی‌های پرفروش انگلستان را با صعودی ۶ پله‌ای در مکان چهارم به پایان رساند. این اتفاق به دلیل فروش ویژه‌ای بود که خرده‌فروشان برای آن در نظر گرفته بودند. یکی دیگر از بازی‌هایی که این هفته نیز صعود خوبی را تجربه کرد، بازی Rocket League بود. این بازی توانست نسبت به هفته گذشته سه پله صعود کند و به مکان پنجم برسد.

مکان‌های ششم و هفتم جدول فروش هفتگی انگلستان، در اختیار بازی‌های BioShock: The Collection و XCom 2 قرار گرفتند که هر دو نسبت به هفته گذشته، دو پله سقوط داشته‌اند. مکان هشتم هم در اختیار دیگر شبیه‌ساز فوتبال این روزها یعنی Pro Evolution Soccer 2017، ساخته کونامی قرار گرفت. 

مکان‌های نهم و دهم جدول این هفته، در اختیار دو بازی قرار گرفتند که دوباره توانستند راه خود را به جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان باز کنند. Fallout 4، از مکان سیزدهم به مکان نهم دست یافت و از طرف دیگر نیز بازی Minecraft: Xbox Edition توانست از با دو پله صعود مکان آخر جدول بازی‌های پرفروش این هفته انگلستان را به خود اختصاص دهد.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به هشتم اکتبر مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۱
FIFA 17
ادامه به صدرنشینی در هفته دوم انتشار علی‌رغم ۷۹ درصد افت فروش

۲

-
Mafia III
دستیابی به مکان دوم در هفته اول انتشار

۳

۲

Forza Horizon 3

سقوطی یک پله‌ای

۴

۱۰
Grand Theft Auto V
صعودی ۶ پله‌ای به لطف فروش‌های ویژه بازی در خرده‌فروشان مختلف

۵

۸
Rocket League
صعودی سه پله‌ای

۶

۴
BioShock: The Collection
-

۷

۵
XCOM 2
-

۸

۶
Pro Evolution Soccer 2017
-

۹

۱۳
Fallout 4
ورود دوباره به جدول و صعودی ۴ پله‌ای

۱۰

۱۲
Minecraft: Xbox Edition
ورود دوباره به جدول

نگاهی بر بازی‌های منتشر شده این هفته:

Mafia III

MAFIA III

سومین قسمت از بازی مافیا، از زمان معرفی‌اش، به یکی از موردانتظار ترین بازی‌های سال تبدیل شد. این بازی توسط استودیو هنگر 13 توسعه یافته و تو کی وظیفه انتشار آن را بر عهده دارد. این بازی هفته گذشته برای کنسول‌های نسل هشتمی و رایانه‌های شخصی منتشر شد و داستان لینکولن کلی، سربازی که در جنگ ویتنام جنگیده بود و حال به شهر زادگاهش یعنی نیو بوردو بازگشته، روایت می‌کند.

شهر نیو بورد، یک شهر خیالی است که بر اساس شهر نیو اورلئانز ساخته شده است. گیمر در نقش لینکولن کلی، تلاش می‌کند که یک سازمان خلافکاری بسازد تا بتواند با مافیای ایتالیایی شهر رقابت کند. نقشه شهر بازی، از مجموعه دو نقشه شهر Mafia و Mafia II بزرگ‌تر است و شهر از چندین بخش مختلف تشکیل شده است. با اینکه مدت زمان زیادی از انتشار بازی نگذشته است، اما Mafia 3 از همان روز اول انتشار برروی رایانه‌های شخصی با مشکل قفل بودن نرخ فریم برروی ۳۰ مواجه بود که 2K Games بلافاصله با انتشار یک بروزرسانی، این مشکل را مرتفع کرد.


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده