نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۱

کریستوفر نولان پردرآمد ترین کارگردان هالیوود است

کریستوفر نولان با ۲۰ میلیون درآمد در طی یک سال گذشته، به عنوان پردرآمد ترین کارگردان هالیوود معرفی شد.

کریستوفر نولان طی سال‌های اخیر به عنوان یکی از موفق‌ترین و مورد احترام‌ترین کارگردان‌های هالیوود شناخته شده است و از محبوبیت زیادی بین عموم مردم برخوردار است. او کار خود را با فیلم‌های کم هزینه‌ای چون تعقیب (Following) و ممنتو (Memento) آغاز کرد و سپس کار خود را با کارگردانی فیلم پرستیژ (The Prestige) و سه گانه شوالیه تاریکی که شامل فیلم بتمن آغاز می‌کند (Batman Begins) محصول سال ۲۰۰۵، شوالیه تاریکی (The Dark Knight) محصول سال ۲۰۰۸ و شوالیه تاریکی برمی‌خیزد (The Dark Knight Rises) محصول سال ۲۰۱۲  ادامه داد. او علاوه بر کارگردانی فیلم‌های بتمن، در طی سال‌های اخیر کارگردانی دو فیلم موفق دیگر به نام‌های تلقین (Inception) و بین ستاره‌ای (Interstellar) را نیز بر عهده داشته است که با استقبال خوبی از سونی منتقدان و تماشاگران رو به رو شده‌اند و به نظر می‌رسد نولان همچنان کیفیت خوب فیلم‌های خود را تا سال‌های دیگر نیز حفظ کند.

نولان در حال حاضر بر روی فیلم دانکرک (Dunkirk) کار می‌کند. داستان فیلم در مورد نبرد دانکرک در جنگ‌ جهانی دوم است که یکی از مشهور‌ترین حوادث جنگ‌ جهانی دوم است. در این فیلم بازیگرانی چون تام هاردی، مارک رایلنس، کیلین مورفی و کنت برانا به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم Dunkirk که یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۱۷ است قرار است در تابستان سال ۲۰۱۷ به روی پرده برود. فراتر از موفقیت در گیشه، نولان از سوی منتقدان نیز تحسین شده است.

کریستوفر نولان اکنون پردرآمد ترین کارگردان هالیوود است. طبق خبری که هالیوود ریپورتر در ارتباط با میزان درآمد فیلمسازان و بازیگران منتشر کرده است، درآمد نولان ۲۰ میلیون دلار اعلام شده است که در مقابل ۲۰ درصد از درآمد خالص حاصل از فروش فیلم Dunkirk را نیز دریافت خواهد کرد. این بیشترین درآمد برای یک کارگردان است که برای هر فیلم دریافت می‌کند. پیش از این پیتر جکسون در سال ۲۰۰۵ برای کارگردانی فیلم کینگ کونگ (King Kong) درآمدی معادل ۲۰ میلیون دلار داشت. هالیوود ریپورتر در ادامه اضافه می‌کند که متوسط هزینه هر کارگردان برای هر فیلم استودیویی در سال ۲۰۱۶ از ۷۵۰ هزار دلار به ۱.۵ میلیون میلیون دلار افزایش یافته است، هرچند نام‌های بزرگی مانند آنجلینا جولی برای کارگردانی فیلم درام جنگ جهانی دوم به نام شکست‌ناپذیر (Unbroken) تنها یک میلیون دلار دستمزد دریافت کرده است، یا دستمزد کریستوفر نولان از بودجه ساخت فیلم Dunkirk تنها ۵ درصد است. با این حال، هزینه و دستمزد کارگردان‌ها نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است و مشارکت بیشتری نیز در ساخت فیلم‌ها دارند. افزایش حقوق کارگردان‌ها می‌تواند خبری خوبی برای آن‌ها باشد، اما به نظر نمی‌رسد تهیه کنندگان هالیوود چندان از افزایش هزینه‌ها و دستمزدها راضی باشند.

Dunkirk

موفقیت کریستوفر نولان در طی سال‌های گذشته بدون شک تاثیر بسیاری در این موضوع داشته است. فیلم‌های نولان علاوه بر دریافت نقدهای مثبت و تحسین از سوی منتقدان، در گیشه نیز همواره موفق عمل کرده‌اند. با این حال، اگر فیلم Dunkirk نتواند در باکس آفیس موفق عمل کند ممکن است عمر حضور نولان به عنوان پردرآمد ترین کارگردان هالیوود کوتاه باشد. با این وجود فیلم‌های با موضوع جنگ جهانی دوم همواره با استقبال مردم و تماشاگران رو به رو شده است و بعید است فیلم Dunkirk نتواند از نظر تجاری موفق ظاهر شود.

فیلم Dunkirk برای اکران در تاریخ ۲۱ جولای ۲۰۱۷ (۳۰ تیر ۱۳۹۶) برنامه ریزی شده است.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده