// شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۲

دلایل دایس برای انتخاب چند شخصیت قابل بازی در بخش داستانی Battlefield 1

استودیو دایس از دلایل خود برای انتخاب چند شخصیت قابل بازی در Battlefield 1 می‌گوید.

در جریان آخرین اخبار منتشر شده از سوی استودیو دایس، سازنده بازی Battlefield 1، بخش داستانی این بازی روایت‌گر داستان پنج شخص در طول جنگ جهانی اول بوده و در خط داستانی تجربه بازی کردن با این پنج شخصیت بازی را بدست خواهید آورد. استودیو دایس در این باره می‌گوید:

در زمانی که شخصیت‌های ما در حال جنگ هستند، داستان هر کدام در Battlefield 1 کاملا شخصی است. این روایت‌ها در مورد مردم نه بازسازی تاریخ یا جنگ.

جنگ‌ جهانی اول در محیط‌ها و مکان‌های متفاوتی صورت گرفت و استودیو دایس قصد دارد با استفاده از این ویژگی منظره‌ای جدید از جنگ بزرگ را به نمایش بگذارد. تیم سازنده بر این باور است که بهترین راه برای ایجاد این تجربه، افزودن شخصیت‌های مختلف در نقاط مختلف این جنگ و روایت داستان‌شان است. استودیو دایس در این باره می‌گوید:

اگر می‌خواستیم از یک شخصیت در بازی استفاده کرده و وی را در محیط‌های مختلفی از جنگ حهانی قرار دهیم، به هیچ‌وجه نمی‌توانستیم به هدفی که در سر داریم برسیم. از این‌رو تصمیم گرفتیم تا تعداد شخصیت‌ها را بالا برده تا بهتر بتوانیم بر روی داستان هرکدام تمرکز کنیم. با این کار هم داستان‌های عمیق‌تری را روایت خواهیم کرد و هم اینکه شخصیت‌های متنوعی را شاهد خواهیم بود.

در یکی از مراحل بازی بنام Mud and Blood شخصیت دنی ادواردز جوان می‌بینیم که در حال کار با تانک است در صورتی که هیچ تجربه‌ای از نحوه کار با تانک ندارد.

قهرمان داستان ما شدیدا در تلاش است تا بتواند اعتماد سایر هم‌تیمی‌های خود را بدست آورد. از این‌رو شاهد یک حرکت اجتماعی در طول داستان هستیم. این ویژگی‌های داستان بتلفیلد 1 سبب شده تا داستانی شخصیت محور را شاهد باشیم. دنی ادواردز یک تک تیرانداز حرفه‌ای یا خلبانی ماهر نیست. وی یک راننده ساده و یک داوطلب برای حضور در جنگ است که دوست دارد موارد مختلفی را حل کند. این ویژگی‌های شخصیتی ادواردز است که ما داستان را با آن شروع خواهیم کرد.

Battlefield 1

همچنین بازی Battlefield 1 دارای یک سری ویدیوهای سینمایی کلاسیک از دید اول شخص که دنیای اطراف شخصیت بازی را به‌نمایش می‌گذارد. استودیو دایس در این باره می‌گوید:

ما قصد داریم تا مخاطب احساسات شخصیت بازی حول اتفاقات دور و اطرافش را به‌خوبی درک کند. هدف ما فقط تجربه جنگ و اتفاقات رخ داده توسط شخصیت بازی نیست. واقعا قرار دادن این موارد در بازی بر روی خود ما نیز تاثیر گذاشته است. هم از نظر احساسی و هم از نظر تجربیات شخصی.

در ادامه صحبت‌های تیم سازنده، به این نکته اشاره شده که در طول داستان هر شخصیت، بازی راه‌های مختلفی را برای به اتمام رساندن ماموریت‌ خود در اختیارتان قرار می‌دهد. حال بستگی به شما دارد تا کدام راه را انتخاب می‌کنید. برای مثال در مرحله Mud and Blood شما می‌توانید هم با استفاده از مواد منفجره تانک‌ها را از بین برده و رو در رو بجنگید و یا با استفاده از مخفی کاری دشمنان را دور زده و آن‌ها را از طریق Melee Attack از پای درآورید.

یکی دیگر از ویژگی‌های بتلفیلد 1 که واقع‌گرایانه بودن بازی را به‌نمایش می‌گذارد، قرار دادن شخصیت‌هایی نظیر لارنس عربستان در داستان بازی است. تیم سازنده در این باره می‌گوید:

رویارویی با دشمنی که از نظر فنی خیلی برتر از شما است، مشکل و موقعیتی سخت که لارنس در خط داستانی بازی با آن مواجه می‌شود. ارتش عثمانی از یک قطار مجهز شده برخوردار که The Canavar (در زبان ترکی به معنای هیولا) نام دارد. حال شاهد صحنه‌های مبارزه‌ای هستیم که این هیولا کاملا مجهز شده در حال شلیک به سربازانی است که سوار بر اسب در حال حمله کردن هستند.

شما در طول بازی قادر به در دست گرفتن کنترل شخصیت لارنس عربستان نیستید ولی شخصیت قابل بازی این بخش دختری است عرب که در کنار لاورنس عربستان در حال جنگیدن بوده و قصد دارد تا توانایی‌های خود در نابودی اردوگاه دشمن و همچنین از بین بردن این قطار مجهز شده را به‌نمایش بگذارد. حال اینکه چگونه این کارها را انجام دهید، همگی به سلیقه شما بستگی داشته و بازی اصلا شما را مجبور به انجام یک کار نمی‌کند.

بازی Battlefield 1 در تاریخ ۳۰ مهر ماه (۲۱ اکتبر میلادی) بر روی رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده