نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰

هفته نامه: قسمت ۴۹ - از CES 2016 تا انتخاب Fallout 4 به عنوان بهترین بازی سال ۲۰۱۵ از سوی تیم زومجی

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم. با زومجی همراه باشید.

اولین هفته از سال ۲۰۱۶ نیز سپری شد. مهم‌ترین رویداد هفته‌ی گذشته، نمایشگاه CES 2016 بود. در چهل و نهمین قسمت از هفته نامه، ابتدا مروری کوتاه خواهیم داشت بر بعضی از مهم‌ترین اخبار CES 2016 که می‌توانید آن‌ها را در پایین مشاهده کنید:

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD720p

1 2 34 5 6 7 8 9 10

در هفته‌ای که گذشت، نتایج انتخاب‌های ما و شما برای بهترین‌های سال ۲۰۱۵ مشخص شد. بر این اساس تیم زومجی بازی Fallout 4 را به‌عنوان بهترین بازی سال ۲۰۱۵ معرفی کرد.

11

شما کاربران زومجی نیز بازی The Witcher 3: Wild Hunt را به‌عنوان بهترین بازی سال ۲۰۱۵ انتخاب کردید. تیم زومجی همچنین استودیوی بتسدا را به‌عنوان بهترین استودیو، و بازی Rocket League را به‌عنوان بهترین بازی مستقل سال ۲۰۱۵ انتخاب کرد. شما می‌توانید فهرست کامل انتخاب‌ها را نیز در اینجا مشاهده کنید.

سایت بازی محور ژاپنی فامیتسو اخیرا گزارشی از میزان فروش کنسول‌های بازی در این کشور منتشر کرده است که مربوط‌به هفته کریسمس است. این گزارش نتایج بسیار جالب توجهی را در اختیار‌مان می‌گذارد؛ چرا که براساس آن،‌ کنسول‌های 3DS و Wii U شرکت نینتندو در صدر دیده می‌شوند که در مقایسه با نحوه فروش کنسول‌ها در کشور‌های غربی آمار کاملا متفاوتی است. این یعنی کنسول‌های نینتندو، فروشی بیشتر از پلی‌ استیشن 4 را در کریسمس تجربه‌ کرده‌اند. جالب است بدانید که ایکس باکس وان در قسمت‌های انتهایی جدول فروش کنسول‌ها در بازار ژاپن با میزان فروش فقط ۴۷۹ عددی حتی پایین‌تر از کنسولی مثل پلی استیشن 3 قرار گرفته است!

10

در آخرین هفته سال ۲۰۱۵، بازی Call of Duty: Black Ops 3 توانست به روند صدرنشینی چند هفته اخیر خود در جدول پرفروش‌ترین بازی‌های انگلستان ادامه دهد و سال میلادی را در صدر این جدول به اتمام برساند. بازی Call of Duty: Black Ops 3 با اینکه در این هفته با ۳۹ درصد افت فروش مواجه شد، توانست به روند صدرنشینی خود ادامه دهد. نکته بسیار درخور توجه درباره این بازی، این است که هر سال که یک نسخه جدید از این مجموعه منتشر می‌شود، زیاد توسط رسانه‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد اما به موفقیت عظیم خود در فهرست پرفروش‌ترین‌ها ادامه می‌دهد. مکان دوم جدول این هفته نیز مانند هفته گذشته در اختیار بازی Star Wars: Battlefront، شوتر آنلاین دایس قرار گرفت. این بازی هم درست مانند رقیب صدرنشین خود با ۳۹ درصد افت فروش مواجه بود اما توانست مکان هفته قبل خود را حفظ کند.

در ادامه با ما همراه باشید تا مهم‌ترین اخبار و رویداد‌های هفته‌ی گذشته را مرور کنیم:

در روز آخر سال ۲۰۱۵، هنگامی که بسیاری افراد خود را برای جشن گرفتن سال نو آماده می‌کردند، اعضای استودیو رمدی در حال رفع باگ‌های Quantum Break، بازی انحصاری ایکس باکس وان بودند! در راستای دیگر اخبار مربوط‌به بازی Quantum Break، در جریان مراسم جوایز بازی‌های ویدیویی، تریلر جدید از بازی پخش شد که می‌توانید این تریلر را در زومجی مشاهده کنید. پیش‌تر نیز رمدی در خبری اعلام کرده بود که صحنه‌های سینمایی بازی شگفت‌انگیز هستند. بازی Quantum Break، در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۱۶ (۱۷ فروردین سال ۱۳۹۵) به‌صورت انحصاری برای ایکس باکس وان عرضه خواهد شد.

9

افراد زیادی سال ۲۰۱۶ و ورود هدست‌های واقعیت مجازی به بازار را انقلابی برای بازی‌های ویدیویی می‌دانند. حال انویدیا به‌عنوان یکی از دو سازنده برتر کارت‌های گرافیکی، اعتقاد دارد که دارندگان رایانه‌های شخصی برای این فناوری به سیستم‌هایی ۷ برابر قدرتمند‌تر از نسل فعلی نیاز خواهند داشت. انویدیا اعلام کرده که با ورود هدست‌هایی مثل آکیولس ریفت و اچ‌تی‌سی وایو به بازار، تنها ۱۳ میلیون عدد از رایانه‌های شخصی فعلی توانایی استفاده از آن‌ها را خواهند داشت. بااین‌حال نرم‌افزار Gameworks VR انویدیا قادر خواهد بود تا این تعداد را به ۲۵ میلیون پی‌سی برساند. چرا که این تکنولوژی با بهینه‌سازی هر‌چه بیشتر بازی‌های واقعیت مجازی، امکان اجرای آن‌ها با سیستم‌های نسبتا ضعیف‌تر را هم فراهم می‌کند و توان پردازشی کم‌تری از کارت گرافیکی طلب می‌کند.

شرکت ورزش‌های الکترونیکی Major League Gaming اکثریت سهام خود را به شرکت بزرگ اکتیویژن بلیزارد فروخته است که به‌نوعی پایانی بر فعالیت‌های پیشین این شرکت خواهد بود. مبلغی که اکتیویژن برای خرید MLG هزینه کرده، ۴۶ میلیون دلار اعلام شده است. البته به‌دلیل برخی مسائل حقوقی و عدم رضایت برخی از سهام‌داران این شرکت، اکتیویژن مالک ۱۰۰ درصد سهام MLG نیست و درصد کمی از سهام آن هنوز در اختیار مالکان پیشین است. ولی در حالت‌کلی، اکتیویژن از این پس مالک جدید MLG است. مالکیت اکتیویژن تغییراتی هم در نحوه فعالیت این شرکت اعمال خواهد کرد که باید منتظر توضیحات بیشتر در این زمینه بود.

استودیو دایس اخیرا توضیحات جدیدی در مورد شخصیت اصلی بازی Mirror’s Edge Catalyst ارائه کرده است که بر‌اساس آن‌ها در این نسخه شاهد یک فِیث پخته‌تر و بالغ‌تر نسبت به نسخه اول خواهیم بود. همان‌طور که پیش از این هم در زومجی خواندید، Catalyst یک بازسازی مجدد خواهد بود. بااین‌حال وقایع داستانی آن پیش از نسخه اول اتفاق می‌افتند و به همین دلیل هم انتظار می‌رفت که شخصیت فِیث در این نسخه تجربه کم‌تری داشته باشد. ولی صحبت‌های هاجینسِن دقیقا خلاف این امر را نشان می‌دهند. این بازی در تاریخ ۴ خرداد سال ۹۵ برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه خواهد شد و آهنگساز نسخه اصلی بازی هم مجددا وظیفه آهنگسازی بازی را بر‌عهده خواهد داشت.

با پیشرفت‌های که در زمینه سیستم‌عامل حادث شده است، کم‌تر کسی دیگر دوران استفاده از ویندوز‌هایی مثل 95 یا 98 را به خاطر دارد. بااین‌حال تعدادی از دارندگان کنسول دستی 3DS توانستند ویندوز 95 را روی این وسیله اجرا کنند:

دانلود ویدیو با رزولوشن SD360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD720p

پروسه اجرای ویندوز 95 در کنسول دستی 3DS ازطریق فرآیندی با نام «Homebrew» صورت می‌گیرد که البته نینتندو هرگز چنین اقدامی و آسیب‌هایی را که ممکن است کنسول در طی آن ببیند، پشتیبانی نمی‌کند. همچنین کاربران فعلا نحوه دقیق اجرای ویندوز روی کنسول را منتشر نکرده‌اند.

با معرفی دایرکت‌ایکس ۱۲ به‌عنوان API جدید شرکت مایکروسافت، انتظار می‌رود که در سال ۲۰۱۶ شاهد استفاده بازی‌های بیش‌تری از این فناوری باشیم. ولی پلی استیشن 4 و سونی چه‌برنامه‌ای دربرابر این API خواهند داشت؟ دان ویلیامسون، موسس شرکت سِل‌تویز، سابقه بسیار زیادی برای کار روی موتور‌های مختلف بازی‌سازی و بهینه‌سازی Pipeline‌ بازی‌های مختلف دارد. وی اخیرا مصاحبه‌ای با سایت Gamingbolt انجام داده و اعلام کرده است که سونی از همان زمان اولین کنسول پلی استیشن خود، سبک منحصربه‌فردی در استفاده از API‌ها داشته است. به نظر می‌رسد کنسول پلی استیشن 4 از یک سری فرایند‌ها و راه‌حل‌های خاص برای API خود استفاده می‌کند و در حال حاضر شاهد ۲ نوع API گرافیکی مختلف در این کنسول هستیم که در فعلا عملکردی مشابه با دایرکت‌ایکس ۱۱ دارند و به مرور زمان سونی چگونگی عملکرد آن‌ها را ارتقا می‌دهد.

8

روند ساخت بازی Star Citizen این روز‌ها با سرعت بیش‌تری نسبت به قبل پیگیری می‌شود و اخیرا هم جدید‌ترین نسخه آلفا بازی عرضه شده است. حال سازندگان اعلام کرده‌اند که قصد دارند در سال ۲۰۱۶ شرایط را برای پشتیبانی این بازی از واقعیت مجازی فراهم کنند. رئیس استودیو کلاد ایمپریوم گیمز و سازنده بازی در صحبت‌های خود این کار را آسان ندانسته و اعلام کرده که برای اضافه کردن پشتیبانی کامل به بازی، نیاز است تا Pipeline‌های رندرینگ بازی عوض شده و به وسیله این کار امکان پشتیبانی از واقعیت مجازی فراهم شود.

در نسل‌های قدیمی‌تر کنسول‌ها و در زمان کنسول‌هایی مثل Super Nintendo، امکان ذخیره بازی‌ها به شکل امروزی وجود نداشت و به همین دلیل باید کنسول تا زمان تمام شدن بازی روشن می‌ماند. حال یک گیمر کنسول خود را به مدت ۲۰ سال برای این منظور خاموش نکرده است! جالب است بدانید که یک گیمر ژاپنی به نام وانیکُن که نمی‌توانست با خاطرات خوشی که با بازی Umihara Kawase (این بازی فقط در ژاپن عرضه شده است) داشت خداحافظی کند، تصمیم گرفته تا کنسول را برای مدت نزدیک به ۲۰ سال روشن نگه دارد! این مسئله از طرفی پشتکار بالای این گیمر برای حفظ پیشرفت‌های خود در این بازی نشان می‌دهد و از طرفی هم نشان‌گر کیفیت بالای کنسولی مثل SNES است که توانسته به مدت ۲۰ سال، بدون اینکه آسیبی ببیند، روشن بماند.

پس از عرضه Assassin’s Creed 2 در سال ۲۰۰۹، این سری بازی به اثری تبدیل شده که هر ساله نسخه جدیدی از آن عرضه می‌شود. ولی به نظر می‌رسد که یوبی‌سافت قصد دارد سال ۲۰۱۶ را به این بازی استراحت داده و یک نسخه عالی را برای ۲۰۱۷ آماده کند. به نظر می‌رسد نسخه بعدی این سری که قرار است سال ۲۰۱۷ عرضه شود، یک اثر کاملا دگرگون‌شده خواهد بود که بیشتر از همه، از سری Witcher الهام گرفته است. پس از اعلام این گزارش توسط یک بازی‌ساز معروف، سایت کوتاکو هم اطلاعات جدیدی از بازی بعدی اساسین کرید منتشر کرده است.

7

براساس این اطلاعات نسخه بعدی این سری با نام Assassin’s Creed Empire عرضه خواهد شد و داستان آن در کشور مصر جریان دارد. به‌علاوه‌براساس اطلاعات سایت فورچن، شخصیت اصلی نسخه بعدی Assassin’s Creed یک برده یا برده سابق خواهد بود که یک عقاب هم وی را همراهی می‌کند. همچنین داستان بازی هم قرار است نسبت به نسخه‌های پیشین بسیار غنی‌تر و مفهومی‌تر باشد. همچنین کوتاکو اعلام کرده که برای جایگزینی این سری در سال ۲۰۱۶، یوبی‌سافت قصد عرضه نسخه دوم Watch Dogs را در پاییز ۲۰۱۶ دارد که در سان فرانسیسکو آمریکا جریان خواهد داشت.

درحالی‌که قرار بود Scalebound، بازی انحصاری کنسول ایکس باکس وان، در سال ۲۰۱۶ عرضه شود، استودیو پلاتینیوم‌گیمز اعلام کرد که بازی با تأخیر در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد. دلیل این امر بهبود هرچه بیشتر المان‌های گیم‌پلی و ویژگی‌های خلاقانه بازی اعلام شده است. بازی Scalebound اولین‌بار در جریان نمایشگاه E3 2014 معرفی شد که سازنده اصلی آن هیدکی کامیا، خالق بازی Bayonetta است. بدین ترتیب باید انتظار داشت که این بازی در سال ۲۰۱۷ عرضه شود.

رئیس نینتندو به‌تازگی در مصاحبه‌ای عنوان کرده است که این شرکت مشغول کار روی کنسول NX است تا بتواند تجربه‌ای متفاوت را نسبت به Wii U و 3DS ارائه دهد. پیش از این ناشر بازی Ninja Gaiden گفته بود دستگاه Nintendo NX یک کنسول خانگی خواهد بود که به احتمال زیاد همانند اکثر محصولات پیشین این شرکت در ژاپن محبوب خواهد شد. درحالی که بسیاری از گیمر‌ها بسیار مشتاقند تا از جزئیات NX بیشتر بدانند و بازی با آن را تجربه کنند، به نظر می‌رسد که این چشم بادامی‌ها اصلا عجله‌ای برای عرضه‌ی کنسول خود ندارند.

نسخه رایانه‌های شخصی بازی ReCore از سوی مایکروسافت تایید شد. مایکروسافت در گزارش سالیانه‌ی خود از برنامه‌ی سال جاری نیز سخن به میان آورده که شاید یکی از مهم‌ترین آن‌ها تایید خبر عرضه‌ی ReCore برای رایانه‌های شخصی باشد. البته این بازی فعلا تاریخ عرضه مشخصی ندارد و مایکروسافت فقط اعلام کرده که در سال ۲۰۱۶ می‌توان آن را تجربه کرد. به‌علاوه بخش چند‌نفره بازی Crackdown 3 هم در تابستان سال ۲۰۱۶ قابل بازی خواهد بود.

6

شرکت کریستال داینامیکس، سازنده و اسکوئر انیکس، ناشر بازی Rise of the Tomb Raider، تاریخ رسمی‌ انتشار نسخه رایانه‌های شخصی‌ این بازی را ۲۸ ژانویه (۸ بهمن) اعلام کردند. پیش از این، این بازی در انحصار زمانی‌ دو کنسول ایکس باکس 360 وایکس‌باکس وان شرکت مایکروسافت بود. در ساخت نسخه رایانه‌های شخصی‌ بازی، شرکت نیکسس سافت‌ور نیز مشارکت داشته است. همچنین در هنگام انتشار این خبر مشخص شد که این نسخه از بازی توانایی پشتیبانی‌ از رزولوشن 4K را نیز خواهد داشت و این مسئله باعث می‌شود که جزئیات فوق‌العاده‌ای را در این نسخه از بازی شاهد باشیم. سیستم مورد نیاز برای اجرای این بازی روی رایانه‌های شخصی نیز اعلام شده که می‌توانید در این لینک آن را مشاهده کنید. در خبری دیگر اعلام شده که این بازی توانسته از مرز فروش یک میلیون نسخه عبور کند.

اخیرا تحقیقاتی صورت گرفته است که نشان می‌دهد ارتباطات عصبی در مغز افراد معتاد به بازی‌های ویدیویی با ارتباطات عصبی در مغز یک فرد عادی تفاوت دارد. بررسی اسکن مغز ۲۰۰ جوان و نوجوان پسر نشان داده است که مغز افراد معتاد به بازی‌های ویدیویی نسبت به مغز یک فرد عادی عملکرد متفاوتی دارد. محققان دلایل و شواهدی را یافته‌اند که نشان می‌دهد در بعضی از قسمت‌های مغز این افراد ارتباطات عصبی فوق‌العاده زیادی وجود دارد و این افراد بیشتر از سایر در معرض آشفتگی‌های ذهنی قرار دارند.

5

اساتید و پژوهشگرانی که این تحقیقات را انجام داده‌اند، معتقدهستند که این بررسی جامع‌ترین بررسی و تحقیقی است که تا به حال در مورد این مسئله، انجام شده. اما تحقیقات بیشتر و گسترده‌تری باید در این خصوص صورت بگیرد تا اینکه مشخص شود چگونه این بخش از زندگی دیجیتال ما، می‌تواند تاثیراتی مثبت و منفی بر سلامت جسمانی و ذهنی ما داشته باشد.

اخیرا سوپرسل به‌صورت محدود بازی جدید Clash Royale را روی پلتفرم آی‌او‌اس و در کشورهای نیوزیلند، کانادا، استرالیا و هنگ کنگ منتشر کرده است. این بازی که براساس دنیای Clash of Clans ساخته شده، نبردهای مبتنی بر کارت را ارائه خواهد داد. پیش از این شرکت سوپرسل بازی Smash Land را به شکل محدود در تاریخ آوریل ۲۰۱۵ عرضه کرد، اما ساخت این بازی در ماه ژوئیه لغو شد. به‌دلیل محبوبیت بازی‌های مبتنی بر جمع‌آوری و نبرد کارت‌‌ها مانند Hearthstone، عرضه گسترده‌ی یک بازی در سبک مشابه از سوی سوپرسل که بازی‌های محبوبی چون Clash of Clans و Hay Day را در کارنامه دارد، چندان دور از انتظار نیست.

بنا به شایعات، مایکروسافت سرگرم مذاکره با الکترونیک آرتز است تا Battlefield 5 و محتواهای دانلودی‌اش را زودتر از سونی به‌دست بیاورد. یکی از منابع خبری اعلام کرده که دو شرکت ظاهراً در این زمینه به توافق رسیده‌اند که با این حساب ممکن است در مورد Battlefield جدید نظاره‌گر رویکردی کم‌وبیش مشابه روند عرضه‌ی Call of Duty: Black Ops 3 برای کنسول نسل هشتم سونی باشیم؛ روندی که در آن، بخش چندنفره‌ی آزمایشی بازی کمی زودتر در دسترس دارندگان پلی استیشن 4 قرار گرفت و قرار شد تا محتواهای دانلودی هم نخست برای خانواده‌ی پلی استیشن عرضه شوند.

4

نسخه‌ی امسال Battlefield هنوز رونمایی نشده؛ ولی می‌دانیم که بازی جدید، برخلاف Battlefield Hardline، یک شوتر نظامی خواهد بود. این بازی چندی پیش با نام Battlefield 5: Armageddon در وب‌سایت IMDB مشاهده شد که باتوجه‌به توضیحات ارائه‌شده، فضا و زمان وقوع آن مربوط‌به جنگ ژاپن می‌شود.

فروش عالی کنسول پلی استیشن 4 کماکان ادامه دارد! سونی اعلام کرده که این کنسول با فروش عالی که در ایام تطعیلات سال نو میلادی داشته، توانسته مجموع فروش خود را در سراسر جهان به حدود ۳۶ میلیون دستگاه برساند. طبق اعلام رسمی سونی، پلی استیشن 4 در ایام تعطیلات سال نو میلادی، ۵.۷ میلیون دستگاه فروش داشته و این رقم میزان کلی فروش کنسول را به ۳۵.۹ میلیون دستگاه رسانده است. این شرکت منظور خود از ایام تعطیلات را از تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۱۵ (۱ آذر) تا ۲ ژانویه ۲۰۱۶ (۱۲ دی ۹۴) اعلام کرده است. البته سونی در گزارش فروش خود اشاره‌ای به میزان فروش کنسول‌های پلی استیشن 3 و پلی استیشن ویتانداشته و همچنین پرفروش‌ترین بازی کنسول پلی استیشن 4 را هم در بازه زمانی مذکور مشخص نکرده است.

بنابر گزارش روزنامه فرانسوی لکیپ، سازندگان مجموعه فیفا می‌خواهند از بازیکن جدیدی برای عکس روی کاور بازی بعدی خود استفاده کنند. قرارداد لیونل مسی امسال با شرکت EA Sports به اتمام می‌رسد و با اینکه این شرکت می‌تواند با این بازیکن مذاکره کند، براساس اخبار منتشر شده، علاقه‌ای به انجام این‌کار ندارد. نکته قابل‌توجه در این مورد، این است که رونالدو و نیمار، دو ستاره کنونی دنیای فوتبال و رقیبان اصلی مسی برای کسب جایزه توپ طلا، نمی‌توانند روی کاور FIFA 17 قرار بگیرند زیرا هردوی این بازیکنان، با کونامی و سری PES قرارداد دارند.

3

شرکت آکیولس با فعال کردن امکان پیش‌خرید هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت، از قیمت و تاریخ عرضه آن هم رونمایی کرد. بر این اساس این هدست با قیمت ۵۹۹ دلار و در ماه مارس ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد. پالمر لاکی – مدیرعامل آکیولس اعلام کرده که موفقیت یا شکست ریفت به موارد بسیاری مرتبط است که باید منتظر ماند و دید پس از عرضه‌ی محصول بازار چه واکنشی به این هدست واقعیت مجازی نشان خواهد داد. هنوز محتوای کافی برای هدست‌های واقعیت مجازی وجود ندارد و این هدست‌ها نیز برای استفاده در کامپیوتر نیاز به سخت‌افزار قدرتمند و گران قیمتی دارند که در دسترس اکثر گیمرها نیست. بااین‌حال قدرت بازاریابی فیسبوک و توان سرمایه‌گذاری آن‌ها می‌تواند عامل موفقیت ریفت شوند.

استودیوهای آوالانچ، سازنده بازی Just Cause 3، در راستای پشتیبانی از جدیدترین بازی خود، سال جدید میلادی را با دادان اطلاعاتی درباره اولین بسته الحاقی بازی Just Cause 3 آغاز کرد. بسته الحاقی Sky Fortress، اولین بسته الحاقی از ۳ بسته‌ای است که قرار است برای بازی منتشر شود. این ۳ بسته الحاقی ازطریق سیزن پس بازی که «سیزن پس بسته‌های الحاقی هوا، زمین و دریا» نام دارد، در اختیار بازیکنان قرار خواهد گرفت. هنوز هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره دو بسته الحاقی دیگر منتشر نشده است.

فروشگاه‌های آمازون، بِست بای و گیم‌استاپ هر سه بازی Mafia 3 را برای عرضه در ماه آوریل فهرست کرده‌اند. باتوجه‌به اینکه این بار سه فروشگاه به یک تاریخ اشاره می‌کنند، احتمال صحت داشتن خبر بسیار زیاد است. براساس عکسی از صفحه‌ی پیش‌فروش Mafia 3 در وب‌سایت بست‌ بای،‌ این بازی هم‌اکنون برای پیش‌خرید در دسترس است و تاریخ انتشار آن هم ۲۶ آوریل (۷ اردیبهشت) تعیین شده است. شرکت توکِی گیمز به‌عنوان ناشر بازی، در عکس‌العمل به این خبر اظهار کرد بازی Mafia 3 برای عرضه در سال ۲۰۱۶ و به‌طور دقیق‌تر در سال مالی ۲۰۱۷ شرکت مالک توکی گیمز، یعنی تِیک-تو برنامه‌ریزی شده است.

2

نکته‌ای که احتمال صحت داشتن این تاریخ را بیشتر می‌کند این است که سال مالی ۲۰۱۷ تِیک-تو از اول آوریل شروع می‌شود. با این حساب، Mafia 3 دقیقاً در روز عرضه‌ی Uncharted 4 منتشر می‌شود که شاید فروش بازی هَنگر ۱۳ را تحت تأثیر قرار دهد.

سری بازی‌های Dino Crisis یکی از قدیمی‌ترین و به‌یاد‌ماندتی ترین بازی‌های شرکت کپ‌کام است که همراه‌با Resident Evil زمانی بهترین آثار این شرکت بودند. حال یکی از شرکای تجاری کپ‌کام به ساخت نسخه‌ای از این اثر ابراز تمایل کرده است. تائو وِیشی، سازنده بازی Monster Hunter Online است که برای ساخت این اثر با شرکت کپ‌کام همکاری می‌کند. وی اخیرا مصاحبه‌ای در مورد بازی‌های مورد‌علاقه خود داشته و اعلام کرده حال که در حال همکاری با کپ‌کام است، علاقه زیادی به ساخت یک بازی از سری Dino Crisis دارد.

گیمر‌هایی که پلتفرم پی‌سی را برای بازی کردن انتخاب کرده‌اند، بدون شک با اسم گروه 3DM آشنایی دارند که یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های شکستن قفل بازی‌های این پلتفرم است. حال این گروه اعلام کرده که شکستن قفل بازی‌ها روزبه‌روز دشوارتر می‌شود. امسال شاهد آثار بسیار زیادی بودیم که پروسه شکستن قفل آن‌ها ماه‌ها زمان برد و حتی بازی‌هایی مثل FIFA 16 هستند که با وجود گذشت مدت زمان زیادی از عرضه، هنوز کرکی برای‌شان منتشر نشده است؛ یا Just Cause 3 که براساس اعلام گروه 3DM، افراد زیادی در سراسر جهان پیگیر وضعیت شکسته شدن قفل آن هستند. لازم به ذکر است که قفل Denovu روی بازی‌های هر دو فروشگاه استیم و Origin قابل استفاده است و اصلا بعید نیست که بازی‌سازان بیش‌تری برای تأمین امنیت آثار‌شان از آن استفاده کنند.

شرکت رِد بَرِلز چندی پیش ساخت نسخه دوم بازی ترسناک Outlast را تایید کرد. حال این شرکت اولین تصویر را از بازی منتشر کرده است که یک عکس مفهومی ترسناک است:

1

سازندگان بازی Outlast 2 در استودیو رد برلز، قصد ندارند تا رسیدن بازی به مراحل نهایی ساخت، اطلاعات خیلی زیادی در مورد آن منتشر کنند. به همین دلیل هم تا امروز فقط یک تریلر خیلی کوتاه در مورد بازی منتشر شده و امروز هم شاهد انتشار تصویری مفهومی از بازی هستیم که مردی با سلاح صلیب‌مانند را نشان می‌دهد که در تاریکی شب در حال نزدیک شدن به یک خانه است. Outlast 2 در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۱۶ برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی منتشر می‌شود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده