نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

نویسنده مجموعه Half-Life کمپانی ولو را ترک کرد

مارک لیدلاو، نویسنده داستان‌های علمی - تخیلی که از سال ۱۹۹۷ سابقه کار در کمپانی ولو را داشته، پس از تقریبا ۱۸ سال، این کمپانی را ترک کرد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

مارک لیدلاو، نویسنده داستان‌های علمی تخیلی که به تنهایی وظیفه نوشتن داستان‌ بازی‌های Half-Life 1 و Half-Life 2 را بر عهده داشت، امروز اعلام کرد که پس از نزدیک به ۱۸ سال، کمپانی ولو را ترک کرده است. وی همچنین نویسنده ارشد Half-Life 2 Episode 1 و Half-Life 2 Episode 2 نیز بود.

با اعلام این خبر، دوباره شایعات پیرامون بازی Half-Life 3 به بحث اول دنیای بازی‌های ویدیویی تبدیل شد. تا به حال تقریبا هیچ اطلاعاتی از قسمت سوم این مجموعه منتشر نشده است و تمام اخبار مربوط به این بازی به شدت محافظت می‌شود. مشخص نیست که آیا لیدلاو، کار نوشتن قسمت سوم را به پایان رسانده یا اصلا به طور کل در این پروژه دخیل نبوده است. از سال ۲۰۰۷ که بازی Half-Life 2: Episode 2 منتشر شده، ولو درباره قسمت سوم بازی سکوت کامل اختیار کرده است. در سال‌های گذشته نیز این سوال که آیا اصلا این بازی در دست ساخت قرار دارد یا خیر، ذهن بسیاری از طرفداران را به خود مشغول کرده است.

چندی پیش بود که لیدلاو در ایمیلی که برای یکی از طرفداران نوشته بود، اعلام کرده بود که دلیل ترک ولو از طرف او، بیشتر به دلیل مسائل شخصی بوده است و جدایی وی در نهایت دوستی صورت گرفته است:

من دیگر یک کارمند تمام وقت کمپانی ولو نیستم و دیگر حق هیچ‌گونه اظهار نظری درباره تصمیمات کمپانی ندارم. من دیگر سخنگوی ولو نیستم و در هیچ مقامی در استخدام این کمپانی نیستم.

یکی از دلایل اصلی من برای ترک این استودیو، سن بالای من است. زمانی که من در سال ۱۹۹۷ کارم را در این کمپانی آغاز کردم، لقب من «لیدلاو پیره» بود. طراح مراحلی که این لقب را برای من آن زمان انتخاب کرده بود، در حال حاضر سنش از زمانی که من کارم را در این کمپانی آغاز کردم، بیشتر است!

من واقعا از مدت زمانی که در این کمپانی مشغول بودم بسیار راضی هستم با این همه مدتی است به این نتیجه رسیدم که نیاز به استراحت دارم و نیاز دارم که از محیط پر استرس و شلوغ بازی‌سازی به دور باشم و دوست دارم به پروژه‌های شخصی کوچک بازگردم.

در ادامه وی از علاقه خود برای نوشتن داستان برای دیگر رسانه‌ها پرده برداشت اما افزود که این احتمال را رد نمی‌کند که روزی برای ولو به صورت یک نویسنده خارجی کار کند:

من احساس می‌کنم که الان وقت بسیار خوبی است که من به ریشه‌های خودم برگردم. با این همه باز هم امکان این وجود دارد که من به دنیای بازی‌های ویدیویی بازگردم اما برنامه اصلی من این نیست.

دوستان من می‌دانند که هرزمانی که سوالی برایشان پیش آمد می‌توانند روی من حساب کنند و من با تمام وجود برای کمک به آنها آماده هستم.

اینکه کمپانی ولو برای آینده مجموعه Half-Life چه برنامه‌ای دارد، دیگر در حیطه اختیارات من نیست. من به دلیل کار برروی این مجموعه بسیار افتخار می‌کنم اما زمان من با مجموعه Half-Life به پایان رسیده است.

نظر شما درباره جدایی لیدلاو از ولو و به طور کلی آینده مجموعه Half-Life چیست؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده