نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰

نسخه جدید DOOM یک بازی سراسر هیجان خواهد بود

کارگردان نسخه جدید بازی DOOM اخیرا طی مصاحبه‌ای اعلام کرده که این بازی یک اثر سراسر هیجان و مفرح خواهد بود و تمام المان‌های بازی برای القای این حس هم‌راستای یکدیگر خواهند بود. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

نسخه‌های اول و دوم بازی شوتر اول شخص دووم، یک اثر سراسر هیجان بودند که گیم‌پلی سریع و خشن را با موسیقی‌هایی با ضرب‌آهنگ تند ترکیب می‌کردند و به خوبی آدرنالین خون گیمر با بالا می‌بردند. البته نسخه سوم بازی کمی از این حس و حال فاصله گرفت و به یک بازی شوتر سبک ترس و بقای معمولی تبدیل شد که بیش‌تر از نسخه‌های قبلی خود، به بازی‌های معمول این سبک شباهت داشت. ولی به نظر می‌رسد که نسخه جدید بازی که در سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد، دوباره سری دووم را به ریشه‌های خود باز می‌گرداند. هوگو مارتین، کارگردان بازی، در این مورد گفت:

بازی دووم در یک محیط جهنمی جریان خواهد داشت که طراحی‌های آن همانند چیزی است که در نسخه‌های اول و دوم این سری تجربه کردیم. این محیط دارای ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی خواهد بود که در تمامی بخش‌های آن قابل مشاهده هستند. به‌علاوه ما از موسیقی‌های راک و متال استفاده کردیم که هیجان بازی را تا حد زیادی افزایش می‌دهند. دووم در زمینه جلوه‌های صوتی به بازی Brutal Legend شباهت خواهد داشت.

مارتین همچنین در ادامه صحبت‌های خود به داستان بازی هم اشاره کرد. اگر نسخه‌های اول و دوم را تجربه کرده باشید، می‌دانید که در این بازی چیزی به نام روایت داستانی وجود ندارد و نسخه جدید هم از این اصل پیروی خواهد کرد. ولی این مساله به معنای عدم وجود داستان نیست:

داستان در سری دووم همواره اهمیت کمی داشته است؛ یا شاید بهتر است بگوییم داستان چیزی نیست که گیمر‌ها را به سمت دووم بکشاند. بلکه این افراد قصد دارند تا در دنیای این بازی با موجودات اهریمنی مختلف مبارزه کنند و آن‌ها را به روش‌های مختلف شکست دهند. با این حال ما چندین نکته داستانی مرموز در دنیای بازی قرار دادیم که کشف آن‌ها برای گیمر‌ها بسیار جالب خواهد بود.

بازی DOOM در بهار سال ۲۰۱۶ برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه خواهد شد و بتسدا، ناشر بازی، اعتقاد دارد که این اثر می‌تواند با تمامی شوتر‌های اول‌شخص موجود در بازار رقابت کند.

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده