نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۰

تمایل کارگردان بازی Monster Hunter به ساخت بازی Dino Crisis

سری بازی‌های Dino Crisis یکی از قدیمی‌ترین و به‌یاد‌ماندتی ترین بازی‌های کمپانی کپ‌کام است که همراه با Resident Evil زمانی بهترین آثار این کمپانی بودند. حال یکی از شرکای تجاری کپ‌کام به ساخت نسخه‌ای از این اثر ابراز تمایل کرده است. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

تائو وِیشی، سازنده بازی Monster Hunter Online است که برای ساخت این اثر با کمپانی کپ‌کام همکاری می‌کند. وی اخیرا مصاحبه‌ای در مورد بازی‌های مورد‌علاقه خود داشته و اعلام کرده حال که در حال همکاری با کپ‌کام است، علاقه زیادی به ساخت یک بازی از سری Dino Crisis دارد. وی همچنین بازی‌های دیگر کپ‌کام مثل Resident Evil، Street Fighter، Onimusha و Devil May Cry را بازی‌های خاطره‌انگیز نامیده است.

اگر به چند ماه قبل برگردیم، کپ‌کام بالاخره راضی شد تا به دلیل درخواست‌های بی‌شمار طرفداران، بازی Resident Evil 2 را به طور رسمی بازسازی کند. حال طرفداران Dino Crisis هم قصد دارند تا اقدامی مشابه را در مورد این بازی انجام دهند و ابراز تمایل بازی‌سازی مثل وِیشی هم برای ساخت آن، می‌تواند یک قدم روبه‌جلو برای ساخته شدن نسخه جدید یا بازسازی شده از این اثر باشد.

جالب است بدانید که سری Dino Crisis در سه نسخه عرضه شده بود. نسخه اول این بازی در سال ۱۹۹۹ عرضه شد که ساخت آن را شینجی میکامی (خالق Resident Evil) بر عهده داشت و بازی دقیقا شبیه به یک Resident Evil بود که دایناسور‌ها جایگزین زامبی‌ها شده بودند و توانست با استقبال عالی گیمر‌ها و منتقدین روبرو شود. نسخه دوم بازی هم دقیقا یک سال بعد عرضه شد که البته ساخت آن را شو تاکامی بر‌عهده داشت. این نسخه هم علی‌رغم این‌که المان‌های اکشن پررنگ‌تری داشت، ولی بازهم به یک اثر عالی و به‌یاد‌ماندنی تبدیل شد.

در نهایت نسخه سوم بازی در سال ۲۰۰۳ عرضه شد که پایانی بود بر تمامی خاطرات خوشی که گیمر‌ها از این اثر داشتند. کپ‌کام محیط بازی را به یک پایگاه فضایی منتقل کرده بود و المان‌های گیم‌پلی بازی هم به معنای واقعی افتضاح بودند. به همین دلیل هم این بازی انحصاری کنسول ایکس‌باکس، هرگز نتوانست موفقیت‌های نسخه‌های قبلی را تکرار کند.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا نسخه دیگری از این سری محبوب ساخته خواهد شد؟ نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: Bloody Disgusting


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده