نویسنده: آرش رستمی
// پنجشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۰

کمپانی آودیزی از هدفون Sine با امکان اتصال به درگاه لایتنینگ رونمایی کرد

آودیزی که در زمینه‌ی تجهیزات صوتی پیشرفته فعالیت می‌کند، هدفون جدیدی را معرفی کرده که می‌تواند مستقیماً به درگاه لایتنینگ اپل متصل شود. با زومجی همراه باشید.

کمپانی آودیزی (Audeze) هدفون جدید Sine را در CES 2016 به معرض نمایش گذاشت. این محصول که علاوه بر خروجی متداول ۳.۵ میلی‌متری از طریق کابلی ویژه به درگاه لایتنینگ گوشی‌های آیفون هم متصل می‌شود، به دسته‌ی هدفون‌های رو-گوشی (On-Ear) تعلق دارد و بر پایه‌ی فناوری «پِلِینِر مگنتیک» ساخته شده است. این نوع از هدفون‌ها (که با نام اورتوداینامیک هم شناخته می‌شوند) از دیافراگم نازکی بهره می‌برند و بعضا گفته می‌شود که صدای بازتولید شده توسط آن‌ها نسبت به نمونه‌های متداول داینامیک (هدفون‌های معمولی که بخش مولد صوت آن‌ها از ترکیب آهن‌ربا و سیم‌پیچ متصل به دیافراگم ساخته می‌شود) دقیق‌تر است و جزئیات بالاتری دارد. دوام بالا هم یکی از امتیازاتی است که برای این نوع محصولات شمرده شده است؛ چرا که گرمای ناشی از جریان الکتریسیته در گوشی‌های آن‌ها به شکل یکنواخت‌تری توزیع می‌شود و حرکات اجزای‌شان هم به نسبت نمونه‌های داینامیک محدودتر است. البته مانند سایر فناوری‌های کم‌تر جا افتاده، بحث قیمت بالا موضوعی است که در اینجا هم مطرح می‌شود.

هدفون Sine طبیعتاً برای پخش سیگنال‌های دریافتی از درگاه لایتنینگ نیاز به یک مبدل دیجیتال به آنالوگ یا DAC داخلی دارد. این DAC همراه با یک آمپلی‌فایر بر روی کابل لایتنینگ ویژه‌ی آودیزی قرار گرفته که در نهایت امکان گوش دادن به موسیقی‌هایی با عمق ۲۴ بیت را برای کاربر فراهم می‌کند. تا اینجا، شنیده‌ها حاکی از این هستند که محصول فوق کیفیت بالایی دارد که می‌تواند نظر صدابازها را به‌خوبی به خودش جلب کند. وزن کم، اعوجاج ناچیز صوت، بیس خوب و شفافیت زیاد صدا در فرکانس‌های بالا از مواردی هستند که تولیدکننده بر وجود آن‌ها در ساخته‌اش تأکید داشته است. هدفون Sine از ماه جاری میلادی با قیمت ۵۰۰ دلار قابل خریداری خواهد بود.

منابع: Engadget / TheVerge / Audeze / Eteknix

[alert variation="alert-info"]اگر به اخبار این رویداد علاقه‌مند هستید، می‌توانید تمام مطالب مربوط به آن را در صفحه CES 2016 مشاهده کنید.[/alert]


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده