نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۴۶

لیست تمامی محصولات مخصوص بازی کمپانی ASUS برای عرضه در سال ۲۰۱۶

نمایشگاه CES 2016 عرصه رونمایی از آخرین محصولات کمپانی‌های بزرگ بود؛ حال کمپانی ایسوس از جدیدترین محصولات مخصوص بازی خود رونمایی کرده که قرار است در سال ۲۰۱۶ آن‌ها را عرضه کند. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

کمپانی ایسوس یکی از شرکت‌هایی است که همواره محصولاتی مخصوص گیمر‌ها ارائه می‌دهد. این محصولات از لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی گرفته تا قطعات سخت‌افزاری و تجهیزات جانبی، اکثرا با نشان ROG عرضه می‌شوند که مخفف عبارت Republic of Gamers است. این محصولات از آخرین فناوری‌های مخصوص کمپانی Asus برای ارائه بهترین تجربه در بازی‌ها استفاده می‌کنند و انتخابی مناسب برای گیمر‌ها هستند. حال ایسوس در جریان نمایشگاه CES 2016، از برنامه‌ها و محصولات جدید خود رونمایی کرده که در ادامه می‌توانید اسامی و توضیحات محصولات سری ROG و مرتبط با بازی این کمپانی را مشاهده کنید:

لپ‌تاپ‌ها:

1-GX700_docking_18-980x597

ROG GX700:

لپ‌تاپ GX700 کمپانی ایسوس اولین بار در جریان نمایشگاه IFA 2015 شهر برلین رونمایی شد و اولین لپ‌تاپی است که از سیستم خنک‌کننده مایع استفاده می‌کند. همان‌طور که در تصویر هم مشاهده می‌کنید، این خنک‌کننده به عنوان یک بخش جداشدنی به قسمت پشتی لپ‌تاپ متصل می‌شود و ROG Hydro Overlocking System نام دارد. البته این قسمت باید همواره به لپ‌تاپ متصل باشد و امکان استفاده از سیستم بدون آن ممکن نیست. چرا که GX 700 از یک پردازنده نسل ششم (اسکای‌لِیک) i7 اینتل بهره می‌برد که امکان دسترسی به هر ۴ هسته آن فراهم شده و کاربران می‌توانند سرعت هسته‌های آن را به صورت دستی از BIOS تنظیم کنند.

امکان دسترسی به هر ۴ هسته این پردازنده از این حیث مهم است که در سال جدید شاهد توسعه بیش‌تر دایرکت‌ایکس ۱۲ خواهیم بود. این API جدید باعث می‌شود که بازی‌ها در حین اجرا از تمامی هسته‌های پردازنده به بهینه‌ترین شکل ممکن استفاده کنند و به همین دلیل داشتن ۴ هسته به جای ۲ هسته، یک نکته بسیار مثبت محسوب می‌شود.

البته مهم‌ترین بخش این لپ‌تاپ، مشخصات سخت افزاری آن است. جایی که GX700 از یک صفحه‌نمایش ۱۷ اینچی IPS با رزولوشن 4K استفاده می‌کنند و قدرت پردازشی این لپ‌تاپ هم به وسیله یک کارت‌گرافیکی GTX 980 تامین می‌شود. در نظر داشته باشید که این لپ‌تاپ از نسخه دسکتاپ این پردازنده گرافیکی استفاده می‌کنند که در مقایسه با نسخه لپ‌تاپ (980M) آن بسیار سریع‌تر است و عملکردی مشابه با یک پی‌سی خانگی را ارائه می‌دهد.

1-G752_21-980x613

ROG G752:

لپ‌تاپ بعدی که ایسوس در جریان CES 2016 توضیحاتی در مورد آن ارائه داد، G752 است که ظاهری به مراتب عادی‌تر نسبت به محصول قبلی دارد. البته این به معنی ضعیف بودن این محصول نیست و G752 با استفاده از پردازنده i7 از نسل ششم پردازنده‌های کمپانی اینتل و کارت گرافیکی 980M، یک لپ‌تاپ مخصوص بازی است. این لپ‌تاپ همچنین از حافظه‌های رم DDR 4 استفاده می‌کند که امکان ارتقای آن تا ۶۴ گیگابایت فراهم شده است. قسمت قرمز رنگی هم که در پشت این لپ‌تاپ دیده می‌شود، سیستم تهویه و خنک‌کننده جدید و اختصاصی کمپانی Asus است که امکان خنک‌کنندگی بهتر را فراهم می‌کند.

قطعات سخت‌افزاری جدید:

Maximus-VIII-Formula_Aura-980x380

ROG Maximus VIII Formula:

کمپانی ایسوس در جریان CES 2016 از یک مادربرد کاملا جدید هم با نام Maximus VIII Formula رونمایی کرد که برای رایانه‌های شخصی مخصوص بازی طراحی شده است. نکته جالب در مورد این مادر‌برد، استفاده ایسوس از یک خنک‌کننده ترکیبی با نام CrossChill EK در آن است که خنک‌کننده مایع را با خنک‌کننده‌های معمولی ترکیب می‌کند. این مادربرد با معماری Z170 ATX عرضه می‌شود و از آخرین نسل پردازنده‌های شرکت اینتل پشتیبانی می‌کند. همچنین ایسوس این محصول را در چندین رنگ مختلف تولید می‌کند که جلوه خاصی به فضای داخلی کیس می‌دهند.

970-Pro-Gaming-Aura-angle-980x934-661x630

ASUS 970 Pro Gaming/Aura:

اگر از علاقه‌مندان ای‌ام‌دی هستید و دوست دارید پی‌سی مخصوص بازی خود را با محصولات این کمپانی شکل دهید، مادربرد جدید 970 Pro Gaming/Aura ایسوس مختص شما است. این محصول اولین مادربرد مخصوص بازی است که از چیپست AMD 970+SB950 استفاده می‌کند و از جدید‌ترین پردازنده‌های ای‌ام‌دی کاملا پشتیبانی می‌کند.

B150I-Pro-Gaming-Wifi-Aura_3D-980x791-781x630

B150I Pro Gaming/Wi-Fi/Aura:

ایسوس در جریان رونمایی از آخرین محصولات خود، از یک مادربرد مینی هم رونمایی کرد که می‌توان با استفاده از آن یک سیستم مخصوص بازی جمع و جور ساخت. این مادربرد شامل چندین چراغ LED است که می‌توان رنگ آن‌ها را شخصی‌سازی کرد. به‌علاوه از یک WiFi داخلی هم بهره می‌برد و سوکت M.2 آن هم امکان وصل کردن حافظه‌های SSD را فراهم می‌کند. این بُرد همچنین از خنک‌کننده‌های مایع هم پشتیبانی می‌کند و حضور نشان ROG بر روی آن، ویژگی‌های مخصوص بازی خاصی به آن داده است که از آن جمله می‌توان به کارت صوتی حرفه‌ای Sonic Radar II اشاره کرد.

CES_GT51_2_s2-980x816-757x630

پی‌سی مخصوص بازی ROG GT51:

پی‌سی مخصوص بازی جدید ایسوس که GT51 نام دارد، توانست جایزه خلاقانه‌ترین وسیله مرتبط با بازی و واقعیت‌مجازی را به دلیل قدرت پردازشی فوق‌العاده خود در جریان CES 2016 دریافت کند. این سیستم با پردازنده i7 6700K از نسل ششم پردازنده‌های اینتل ارائه می‌شود که کاربر می‌توانند با افزایش فرکانس آن، عملکرد‌ش را حتی بیش از پیش بهبود ببخشد. این پی‌سی می‌تواند همزمان از چند کارت گرافیک GTX Titan کمپانی انویدیا پشتیانی کند که امکان بازی بر روی سه مانیتور 4K را فراهم می‌کند. GT51 همچنین با یک نرم‌افزار اختصاصی به نام Turbo Gear عرضه می‌شود که Overclock و مشاهده اطلاعات مربوط به سیستم را تسهیل می‌کند.

این پی‌سی همچنین از یک سیستم خنک‌کننده اختصاصی هم استفاده می‌کند که به بهترین شکل ممکن گرمای تولیدی قطعات داخلی کیس را به بیرون منتقل می‌کند. به‌علاوه بر روی کیس یک محفظه تعبیه شده که فضای داخلی آن را نشان می‌دهد و همچنین می‌توان با استفاده از افکت‌های نوری ایسوس، از بین ۸ میلیون رنگ مختلف، رنگ چراغ‌های داخل کیس را شخصی‌سازی کرد.

مانیتور‌ها:

MG28UQ_R2-980x721-856x630

ایسوس در جریان CES 2016 از چند مانیتور مخصوص بازی هم رونمایی کرد که رزولوشن 3840 در 2160 را در اندازه‌های ۲۸ و ۲۴ اینچی ارائه می‌دهد. نکته جالب در مورد این مانیتور‌ها زمان پاسخگویی ۱ میلی‌ثانیه‌ای آن‌ها است که این محصولات را به گزینه‌ای مناسب برای بازی‌های شوتر اول‌شخص تبدیل می‌کند.

PG348Q_image1-980x746-828x630

ROG Swift PG348Q Gaming Display:

بدون شک مهم‌ترین مانیتوری که ایسوس در جریان CES 2016 معرفی کرد، مانیتور فوق‌عریض PG348Q است. این صفحه‌نمایش با پنلی ۳۴ اینچی عرضه خواهد شد که رزولوشن آن 3440 در 1440 است. همچنین Refresh Rate این محصول هم ۱۰۰ هرتز است و تکنولوژی G-Sync به کار رفته در آن هم باعث می‌شود تا دارندگان کارت‌های گرافیکی انویدیا از تصویری کاملا صاف در استفاده از آن لذت ببرند.

تجهیزات جانبی:

Spatha-1_light-980x785-786x630

ROG Spatha wireless/wired gaming mouse:

Spatha جدید‌ترین موس از سری موس‌های ROG کمپانی ایسوس است که دقتی برابر با 8200 DPI دارد و ۱۲ کلید موجود بر روی آن کاملا قابل برنامه‌ریزی هستند. این موس را همچنین می‌توان به صورت بی‌سیم یا سیمی استفاده کرد.

ROG-Claymore-980x627

ROG Claymore mechanical gaming keyboard:

CLaymore یک کیبورد مکانیکی مخصوص بازی است که از نور پس زمینه خاصی بهره می‌برد و می‌توان با ترکیب رنگ‌های آبی، سبز و قرمز نور پس زمینه آن را شخصی‌سازی کرد. همچنین این کیبورد می‌تواند با مادربرد‌های سری ROG ایسوس هماهنگ شود و با استفاده از کلید‌های آن سرعت گردش فن را کنترل کرد یا پردازنده و حافظه رم را Overclock کرد.

151229_VGA_render_1-980x525

ROG XG2 external graphics docking station:

امکان اضافه کردن یک کارت‌گرافیکی مجزا به لپ‌تاپ را ابتدا کمپانی Alienware را عملی ساخت و پس از آن هم MSI مورد مشابهی از آن را عرضه کرد. ولی حال ایسوس هم با معرفی داک مخصوص کارت گرافیکی XG2، این امکان را به لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی خود اضافه کرده است. البته برای استفاده از این داک، باید هم لپ‌تاپ شما از ایسوس باشد و هم کارت گرافیکی‌تان که البته این محصول از کارت‌های انویدیا و ای‌ام‌دی پشتیبانی می‌کند. البته Asus فعلا توضیحاتی در مورد چگونگی متصل کردن این محصول به لپ‌تاپ مشخص نکرده و باید منتظر ماند و دید که با چه رابطی می‌توان XG2 را به لپ‌تاپ متصل کرد.

نظر شما در مورد این محصولات چیست؟ کدام‌یک از آن جذابیت بیش‌تری برای شما داشت؟ نظرات خود را در این مورد با زومجی در میان بگذارید.

[alert variation="alert-info"]اگر به اخبار این رویداد علاقه‌مند هستید، می‌توانید تمام مطالب مربوط به آن را در صفحه CES 2016 مشاهده کنید.[/alert]

منبع:‌ Winbeta


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده