نویسنده: wood patch
// چهار شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

مجموع فروش نسخه رایانه‌های شخصی بازی Minecraft به ۲۲ میلیون واحد رسید

بنابر آخرین آمار و ارقام رسمی منتشر شده، بازی محبوب Minecraft تنها در طول ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۳ هزار نسخه بر روی پلتفرم‌های ویندوز و مَک فروش داشته است که با احتساب آمار قبلی، مجموع تعداد واحدهای به‌فروش رفته از آن به ۲۲ میلیون عدد رسیده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

درحالی که از عرضه Minecraft  قریب به ۴ سال گذشته است؛ اما اخبار مربوط به فروش آن، کماکان به متحیر کردن عموم ادامه می‌دهند! با استناد به اطلاعات رسمی، فروش کلی نسخه‌‌های ویندوز و مَک بازی، به رقم سرسام‌آور ۲۲ میلیون نسخه رسیده و بازی نام‌برده تنها در طول یک شبانه‌روز، تجربه فروش ۱۳ هزار نسخه‌ای را پشت سر گذاشته است. این آمار در حالی منتشر شده که وضعیت فروش نسخه‌های کنسولی و گوشی‌های هوشمند بازی نیز بسیار مساعد است و در صورت ترکیب کردن فروش کلی در گستره تمام پلتفرم‌های مقصد آن، رقم خروجی اعجاب‌آور خواهد بود.

اکنون اجازه دهید که تحلیلی بر تعداد نسخه‌های به‌فروش رفته از بازی Minecraft بر روی سیستم‌عامل‌های مَک و ویندوز داشته باشیم:

  • ۲۲ میلیون؛ یعنی رقمی بیش‌تر از جمعیت کشورهای سری‌لانکا، رومانی، شیلی، هلند، زیمباوه، اکوادور، بلژیک، بولیوی، یونان، جمهوری چک، پرتغال، سوئد و سویس!
  • اگر فروش بازی را به ازای هر روز تنها یک نسخه در نظر بگیریم، برای رسیدن به فروش ۲۲ میلیون واحدی، به ۶۰ هزار سال زمان نیاز خواهیم داشت! ۶۰ هزار سال پیش، به دوران بعد از عصر پارینه سنگی ارجاع داده می‌شود.
  • با فرض این‌که طول هر کدام از کاورهای بازی ۱۵ سانتی‌متر باشد (اندازه استاندارد)، اگر همه آن 22 میلیون کاور را به صورت خطی پشت سر هم قرار دهیم، طول نهایی ۴۱۸۰ کیلومتر (۲۵۹۷ مایل) خواهد بود! ۲۵۹۷ مایل، فقط ۹۰ مایل از عرض کشور ایالات متحده کم‌تر است؛ همچنین اگر دونده خوبی باشید، با مسافتی حدود۲۵۹۷ مایل قادر خواهید بود که سه بار طول کشور بریتانیا را بپیمایید!

نظر شما در این‌باره چیست؟ دیدگاه‎های خودتان را با زومجی، در میان بگذارید.

منبع: Destructoid