نویسنده: محسن وزیری
// سه شنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

جاس وِدون، کارگردان فیلم‌های Avengers از دنیای سینمایی مارول جدا شد

از میان تمام کارگردان‌هایی در دنیای سینمایی مارول نقشی داشتند، جاس ودون با فاصله‌ی زیادی موفق‌ترین آن‌هاست. با این حال کارگردان دو قسمت Avengers اعلام کرده کار او با مارول به پایان رسیده‌ است. برای جزئیات بیشتر همراه زومجی باشید.

فیلم‌های The Avenger و Avengers: Age of Ultron تا به امروز موفق‌ترین (اگر موفقیت را میزان فروش بدانیم) فیلم‌های مارول هستند و نظارت ودون روی فیلم‌های فاز دوم دنیای سینمایی مارول، منجر به ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی بسیار محبوبی شده است. اما با این وجود او اعلام کرد که دیگر در فیلم‌های مارول نقشی نخواهد داشت.

در جریان جلسه‌ی پرسش و پاسخی که در دانشگاه آکسفورد انجام شد، از ودون درباره‌ی علاقه‌ی‌اش مبنی بر ادامه‌ی نظارت روی دنیای سینمایی مارول سوال شد. او پاسخ داد:

من تقریباً در تمام فیلم‌های فاز دوم نقش داشتم، اما بعد از آن باید تنها روی قسمت دوم Avengers تمرکز می‌کردم. از همان موقع می‌دانستم که بعد از تمام شدن ساخت فیلم، کناره‌گیری خواهم کرد. بنابراین من تمام رابطه‌ام را با مارول قطع کردم. نه به خاطر اینکه با مشکل مواجه شده بودیم، فقط به این دلیل که دیگر نمی‌توانستم ادامه دهم.

ودون ادامه داد:

اگر کارم به این شکل بود که می‌توانستم نظراتم را راجع به تمام فیلم‌ها ابراز کنم، هر روز آن جا می‌ماندم و کار دیگری نمی‌کردم، چون تعداد فیلم‌ها خیلی زیاد است و این کار هم بسیار لذت‌بخش است. بسیار وسوسه‌انگیز است. می‌توانید اثر خود را روی هر چیزی بگذارید و آن را بهبود دهید، و بقیه هم واقعاً به شما گوش ‌می‌کنند.

ودون قبلاً از مشکلاتی که با مقام‌های اجرایی مارول در ساخت Age of Ultron داشت صحبت کرده بود. آن‌ها در مورد چند سکانس خاص از این فیلم اختلاف نظر داشتند:

رویاها، خانه‌ی هاوک‌آی، این‌ها چیزهایی بودند که مقامات مارول دوست نداشتند. من برای نگه داشتن آن‌ها جنگیدم.

در مورد سکانس غار، آن‌ها یک اسلحه به سمت آن خانه در مزرعه نشانه گرفتند و گفتند «صحنه‌ی غار را بساز وگرنه خانه را حذف می‌کنیم». البته به شکل محترمانه‌ای نظرشان را گفتند. من به آن‌ها احترام می‌گذارم، آن‌ها هنرمندند، ولی این جا بود که اوضاع بسیار ناخوشایند شد. آن موقع آن قدر ناامید شده بودم که گفتم «باشه، حتماً. این کدام فیلم است؟»

با همه‌ی این تفاسیر، Avengers: Age of Ultron در باکس‌آفیس ۴۵۹ میلیون دلار فروش داشت. نسخه‌ی اول فیلم در سال ۲۰۱۲ به رقم ۶۲۳ میلیون دلار رسیده بود و در حال حاظر چهارمین فیلم پرفروش تاریخ است.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده