نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

اکتیویژن و راه‌اندازی کانالی همانند ESPN برای ورزش‌های الکترونیکی

کمپانی اکتیویژن بلیزارد در راستانی گسترش بخش ورزش‌های الکترونیکی خود، اخیرا کمپانی MLG را خریداری کرد. حال خبر می‌رسد که هدف این شرکت از خرید MLG راه‌اندازی کانالی همانند ESPN برای بازی‌های e-sport است. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

کانال ESPN یکی از مشهور‌ترین و بزرگ‌ترین کانال‌های پخش زنده رقابت‌های ورزشی دنیا است که در سال ۱۹۷۹ تاسیس شده است. در حال حاضر این شبکه اکثر رقابت‌های ورزشی دنیا را به صورت زنده پوشش می‌دهد و میلیون‌ها نفر در کشور‌های تحت پوشش، کاربر این کانال هستند. حال کمپانی اکتیویژن بلیزارد قصد دارد تا چنین کانالی را این بار برای ورزش‌های الکترونیکی خلق کند.

این کمپانی اخیرا با پرداخت ۴۶ میلیون دلار (که هنوز مبلغ رسما تایید نشده است)، کمپانی بزرگ Major League Gaming را خریداری کرد. به‌علاوه چندی پیش هم بخشی مخصوص ورزش‌های الکترونیکی تاسیس کرد که مدیریت آن بر عهده استیو بورن‌استاین، مدیر عامل پیشین کانال ESPN و مایک سِپسو، مدیر‌عامل پیشین کمپانی MLG است. حال به نظر می‌رسد که قرار است از همکاری این بخش با MLG تازه خریداری شده کانالی تاسیس شود که نقش ESPN را برای ورزش‌های الکترونیکی ایفا خواهد کرد. سِپسو در این مورد گفت:

ما قصد داریم یک ایده ساده را دنبال کنیم. MLG سابقه زیادی در طراحی مسابقات مختلف ورزش‌های الکترونیک دارد و با چگونگی برگزاری صحیح مسابقات آن بهتر از هر کمپانی دیگری آشنا است. ولی در این بین ما به یک شبکه و کانال اختصاصی نیاز خواهیم داشت که همانند ESPN باشد و تمام محتویات مرتبط با ورزش‌های الکترونیکی را پوشش دهد.

Call-of-Duty-Championship-2013

سپسو در ادامه صبحت‌های خود اعلام کرد که سان‌دنس دی‌جیوانی، مدیر‌عامل MLG، خیلی زود به اکتیویژن منتقل خواهد شد و فعالیت خود را در این کمپانی ادامه خواهد داد. این در حالی است که پیش‌تر اعلام شده بود وی قصد جدایی کامل از MLG را دارد. دی جیوانی در این مورد گفت:

ما در MLG به مدت ۱۲ سال برای رشد ورزش‌های الکترونیکی و توسعه رقابت‌ها و محتویات مرتبط با آن تلاش کرده‌ایم. حال که کمپانی مثل اکتیویژن بلیزارد مالک MLG است، این فرصت را خواهیم داشت تا فعالیت‌های پیشین خود را حتی بیش‌تر هم گسترش دهیم و رقابت‌های مرتبط با e-sport را در سراسر جهان توسعه دهیم.

همچنین روبرت کوتیک، مدیر‌عامل اکتیویژن، هم از این همکاری هیجان زده است و ایجاد کانالی همانند ESPN را برای ورزش‌های الکترونیکی بسیار مهم می‌داند. وی در این مورد گفت:

کمپانی MLG تجربه خیلی زیادی در برگزاری مسابقات ورزش‌های الکترونیکی و صد البته پخش زنده آن‌ها دارد. حال پیوستن آن‌ها به اکتیویژن، یک نقطه مهم در راستای پیشرفت ورزش‌های الکترونیکی خواهد بود و امیدواریم که در راستای این همکاری و ساخته شدن کانالی مثل ESPN، رویداد‌های مهم این رشته بیش از پیش گسترش پیدا کند.

مطلب مرتبط

  • تاسیس بخش ورزش های الکترونیک توسط اکتیویژن بلیزارد

مدیر‌عامل بخش e-sport کمپانی اکتیویژن همچنین اعلام کرده که یکی از اهداف این شرکت در تاسیس کانال اختصاصی ورزش‌های الکترونیک، معرفی گیمر‌های حرفه‌ای این رشته خواهد بود که شاید کم‌تر کسی در جهان با آن‌ها آشنا باشد. وی اعلام کرده که برخی گیمر‌های شاغل در این رشته‌ها استعداد بسیار بالایی دارند و به همین دلیل هم باید استعداد آن‌ها کشف شود.

لازم به ذکر است خریده‌شدن MLG توسط اکتیویژن، خللی در فعالیت‌های پیشین این کمپانی نخواهد داشت. بلکه کانال پخش زنده آنلاین MLG همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و به‌علاوه قرار نیست که از این پس فقط بازی‌های اکتیویژن در رقابت‌های MLG اجرا شوند. بلکه این شرکت همانند قبل با شرکای خود مثل بلیزارد، وَلو و دیگر بازی‌سازان همکاری خواهد کرد. با این حال اکتیویژن سعی خواهد کرد تا شرکت در مسابقات برگزار شده توسط MLG را آسان‌تر از قبل کند. برای مثال ممکن است همانند رقابت‌های ورزشی واقعی، شاهد لیگ‌های دسته پایین باشیم که گیمر‌ها با شرکت در آن و موفقیت، می‌توانند به دسته‌های بالاتر صعود کنند.

سِپسو در بخش پایانی صحبت‌های خود هم اعلام کرد:

هدف کلی ما از خرید MLG و تلاش برای تاسیس کانالی همانند ESPN، گسترش و توسعه ورزش‌های الکترونیکی است. ما قصد داریم تا آینده این نوع رقابت‌ها را شکل دهیم و دلیل این کار هم اهمیت بالای ورزش‌های الکترونیکی برای گیمر‌ها است.

نظرات خود را در مورد تاسیس کانالی به این شکل با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده