نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

هفته نامه: قسمت ۵۲ - از فروش قابل قبول پلی استیشن 4 تا اخبار مربوط به The Division

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم. با زومجی همراه باشید.

هفته‌های اخیر در حالی سپری شدند که هنوز شاهد بازی بزرگی در سال ۲۰۱۶ نبودیم. این در حالی است که استودیوهای مستقل آثار بسیار جالبی را منتشر کرده‌اند که در این هفته‌ها، تجربه‌ی آن‌ها می‌تواند بسیار اتفاق خوبی باشد. از من می‌شنوید به هیچ وجه نباید تجربه‌ی دو بازی Pony Island و The Witness را از دست بدهید! به زودی منتظر بررسی هر دو بازی در زومجی باشید.

آیا می‌دانستید زومجی در شبکه اجتماعی لاین، کانالی رسمی با بیش از ۱۲۰ هزار عضو دارد؟ خب، شما هم می‌توانید جزوی از این اجتماع بزرگ شوید و داغ‌ترین مقالات و اخبار ما را در طول روز دریافت کنید! پس فرصت را از دست ندهید و کانال رسمی وب‌سایت زومجی در شبکه اجتماعی لاین را دنبال کنید.

1

اما در این بازار سوت و کور، همچنان این Call of Duty Black Ops 3  است که توانسته جایگاه خود را در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان حفظ کند. بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها در انگلستان را بر عهده دارد، هفته سوم سال ۲۰۱۶، با صدرنشینی بازی Call of Duty Black Ops 3 به پایان رسید. این اتفاق باعث شد که جدیدترین بازی مجموعه ندای وظیفه، برای هفتمین هفته متوالی این مقام را کسب کند. اولین صعود این هفته، مربوط به بازی محبوب FIFA 16 است. جدیدترین بازی سری فیفا، توانست با افزایش فروش ۴ درصدی، به مقام دوم برسد و جایگاه خود را از بازی فوق‌العاده محبوب راک‌استار یعنی Grand Theft Auto V پس بگیرد. GTA V این هفته با افت فروشی ۲۱ درصدی مواجه شد و به مکان سوم سقوط کرد. بازی‌های مکان چهارم و پنجم جدول این هفته فقط جایشان را با همدیگر عوض کردند! Tom Clancy’s Rainbow Six Siege، شوتر جدید تاکتیکال یوبی‌سافت، علی‌رغم افت فروش ۱۰ درصدی، یک پله صعود کرد و جای Star Wars Battlefront، شوتر آنلاین کمپانی دایس را گرفت. Battlefront با یک پله سقوط به جایگاه پنجم رسید.

سونی، گزارش مربوط به عملکرد مالی خود را ارائه کرد. نکته قابل توجه این گزارش، فروش بسیار قوی کنسول پلی‌استیشن 4 بود که توانست فروش ضعیف سنسورهای این شرکت ژاپنی را جبران کند. کمپانی ژاپنی سونی، گزارش مربوط به عملکرد مالی خود در فصل پایانی سال ۲۰۱۵ را ارائه کرد و در آن خبر از سود عملیاتی ۱.۶۹ میلیارد دلار از درآمد ۲۱.۵ میلیارد دلاری داد. سود خالص این شرکت نیز در این بازه‌ی زمانی، یک میلیارد دلار بوده است. پلی استیشن 4، مهم‌ترین تاثیر را در رشد درآمد سونی داشته است. بخش بازی سونی شامل نرم‌افزار و سخت‌افزار با رشد درآمد ۱۰/۵ درصدی نسبت به سال گذشته، درآمد ۴/۸۹ میلیارد دلاری را به ارمغان آورده است. سونی اخیرا اعلام کرده بود که در حدود ۳۶ میلیون دستگاه پلی استیشن 4 به فروش رسانده است.

در ادامه با ما همراه باشید تا مهم‌ترین اخبار و رویداد‌های هفته‌ی گذشته را مرور کنیم:

3

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده، اندرو ویلسون، مدیر‌عامل کمپانی بزرگ الکترونیک آرتز، در سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۱۴ میلیون دلار حقوق دریافت کرده است. اندرو ویلسون در سال ۲۰۱۳ به عنوان مدیر‌عامل جدید کمپانی الکترونیک آرتز معرفی شد و در آن زمان حقوق سالانه وی ۸۰۰ هزار دلار اعلام شده بود که البته بر اساس بند‌هایی که در قراردارد وی وجود داشت، ویلسون می‌توانست در صورت داشتن عملکردی موفق امتیازات ویژه‌ای نیز دریافت کند. حال کمپانی استرالیایی اِی اِف آر که سالیانه گزارش‌های دقیق مالی در مورد کمپانی‌های بزرگ منتشر می‌کند، اعلام کرده که ویلسون در سال مالی ۲۰۱۴، به دلیل عملکرد فوق‌العاده‌اش، ۱۳.۹ میلیون دلار در مجموع حقوق و پاداش دریافت کرده است.

دیوید گیدِر، یکی از با‌سابقه‌ترین اعضای بایوویر است که نویسندگی بازی‌های بزرگ این کمپانی را بر‌عهده داشته است. حال وی اعلام کرده که پس از ۱۷ سال از این شرکت جدا شده است. او به عنوان نویسنده و طراح در بایوویر فعالیت بسیار تاثیرگذاری داشته و در ساخت بازی‌هایی مثل Baldur’s Gate 2، Star Wars: Knights of the Old Republic و Neverwinter NIghts همکاری داشته است. اما شاید بزرگترین دستاورد وی، حضوری تاثیر گذار در سه بازی منتشر شده از سری Dragon Age باشد.  گیدر همچنین در یک سال اخیر از تیم سازنده بازی‌های Dragon Age جدا شده بود و در ساخت یک بازی محرمانه با بایوویر همکاری می‌کرد که هنوز جزییات دقیقی از آن منتشر نشده است.

کلیف بلزینسکی که وظیفه ساخت نسخه‌های پیشین سری Gears of War را بر‌عهده داشته، اخیرا در مورد داستان آخرین نسخه این سری اظهار نظر کرده است. او بر اساس صحبت با یکی از دوستان خود که در حال نوشتن داستان بازی Gear of War 4 است، به این نتیجه رسیده که با یک داستان فوق‌العاده در این نسخه روبرو خواهیم شد. او همچنین  اعلام کرد که کاملا از استودیو کوالیشن برای ساخت نسخه چهارم بازی حمایت می‌کند و مطمئن است که این نسخه هم همانند قسمت‌های پیشین بازی موفق خواهد بود. بازی Gears of War 4 برای اولین بار در جریان نمایشگاه E3 2015 معرفی شد و داستان آن حول چند شخصیت جدید روایت می‌شود. این بازی پیش از این قرار بود اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی عرضه شود که مایکروسافت تصمیم گرفت آن را کمی زود‌تر و در پاییز ۲۰۱۶ عرضه کند.

2

با استناد به‎منابع نزدیک به کوتاکو، پروژه ساخت Destiny 2 که قرار بود به زمره‎ی بازی‎های سال ۲۰۱۶ اضافه شود، لغو شده و تیم سازنده تمام تمرکز خود را بر روی توسعه گسترش‎دهنده‎هایی مرتبط با نسخه اول، معطوف کرده است. در سال ۲۰۱۲، قراردادی که بین بانجی و اکتیویژن بسته شده بود، لو رفت. با اتکا به بندهای ذکر شده در این قرار داد، برنامه‎ای ۱۰ ساله برای این اثر در نظر گرفته شده است. البته با توجه به این‎که قرار داد مذکور شش سال پیش امضا شده، ممکن است بخش‎هایی از آن تغییر کرده باشد.

استودیو بانجی، سازنده بازی Destiny و بسته‌الحاقی The Taken King آن، با خبر استعفای مدیر‌عامل خود روبرو شد و اعضا آن تصمیم دارند تا بلافاصله یکی دیگر از اعضا را جایگزین وی کنند. هارولد رایان، مدیر‌عامل استودیو بانجی بود که از سال ۲۰۰۰ و پیش از عرضه نسخه اول بازی هِیلو این سمت را بر‌عهده داشت و حتی پس از استقلال بانجی از مایکروسافت هم این سمت را عهده‌دار بود. حال وی پس از نزدیک به ۱۶ سال از سمت خود استعفا داده و هنوز هم توضیحی در مورد دلیل این تصمیم ارائه نکرده است.

Layers of Fear یک بازی ترسناک است که با الهام از اثر لغو شده Silent Hill و دموی P.T ساخته شده است. حال سازندگان بازی تاریخ انتشار نسخه پلی‌استیشن 4 آن را اعلام کرده‌اند. سازندگان بازی اعلام کرده‌اند که در تاریخ ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) طرفداران بازی‌های ترسناک می‌توانند این اثر را در روی کنسول پلی‌استیشن 4 خود تجربه کنند. بازی Layers of Fear برای ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی هم عرضه خواهد شد که این نسخه‌ها فعلا تاریخ انتشار دقیقی ندارند. البته در حال حاضر یک نسخه دسترسی پیش از موعد بازی در روی استیم به قیمت ۱۳ دلار موجود است.

4

با توجه به شایعات اخیر، به‎نظر می‎رسد که نسخه جدید بازی Paper Mario بزودی برای کنسول نسل هشتمی Wii U منتشر خواهد شدمیلی راجرز (منبع داخلی) طی یک ارسال در صفحه شخصی توییترش، با تایید توسعه نسخه جدید بازی Paper Marioبرای Wii U، اعجاب طرفداران را برانگیخت. البته این خبر هنوز به صورت رسمی از سوی نینتندو تایید نشده است. Paper Mario یکی از بازی‌های بسیار خوب نینتندو بوده که همواره با استقبال بسیار خوبی از طرف طرفدارها و منتقدها روبرو شده است.

بر اساس گزارشات اخیر از میزان فروش کنسول‌های خانگی در کشور ژاپن، کنسول Wii U نینتندو توانست با پشت سر گذاشتن رقبا تبدیل به پرفروش‌ترین کنسول خانگی نسل هشتمی در این کشور تبدیل شود. بر اساس این گزارش، کنسول Wii U نزدیک به ۵۷ درصد از میزان فروش کل کنسول‌های خانگی در ژاپن را در اختیار دارد و پس از آن هم کنسول نسل هشتمیسونی ۴۲ درصد از میزان فروش کلی کنسول‌ها را به خود اختصاص داده است. سهم ایکس‌باکس وان از کل میزان فروش کنسول‌ها در ژاپن هم فقط یک درصد است.

مایکروسافت، بروزرسانی جدید کنسول ایکس‌باکس وان را در اختیار اعضای پیش‌نمایش قرار داد و به سبب آن، قرار است که تعدادی از مشکلات و باگ‌های گزارش شده از سوی کاربران، برطرف شود. بروزرسانی جدید ایکس‌باکس وان که در حال حاضر تنها توسط اعضای پیش‌نمایش قابل دریافت است، مشکلات موجود در بخش‌ لایو تی‌وی و راهنمای سریع را به‌کلی رفع خواهد کرد. مایکروسافت که همواره برای بازخوردهای کاربران سرویس‌ها وگجت‌های خود جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته است، روند فعلی خود را با برنامه‌ریزی برای بهینه‌سازی هرچه بیش‌تر ایکس‌باکس وان ادامه خواهد داد.

5

در حالی که بازی‌هایی مثل Just Cause 3 و FIFA 16 به دلیل استفاده از قفل امنیتی Denuvo هنوز کرک نشده‌ند، به نظر می‌رسد که در آینده بازی‌های دیگری هم مثل Far Cry: Primal و Rise of the Tomb Raider از این قفل استفاده خواهند کرد. همین چند وقت پیش بود که گروه مشهور 3DM که در زمینه کرک کردن بازی‌های پی‌سی فعالیت دارد، در برابر قفل امنیتی Denuvo ابراز ناتوانی کرد و گفت که با این رویه قفل‌گذاری بازی‌ها، تقریبا در دو سال آینده باید با بازی‌های کرک شده خداحافظی کرد. به هر حال حتی اگر قفل Denuvo مشکلاتی هم برای برخی بازی‌ها و کاربران ایجاد کند، توانایی‌های امنیتی آن به حدی بالا است که بدون شک در آینده ناشران بیش‌تری از آن استفاده خواهند کرد تا از توزیع غیر‌قانونی بازی‌هایشان پیشگیری کنند.

جدیدترین اثر اپیک‎گیمز که با نام «Paragon» شناخته می‎شود، از سوی نهاد رده‏‎بندی سنی بازی‎های ویدیویی در استرالیا رده‌بندی سنی بزرگسال را دریافت کرده است. از دلایل تعلق گرفتن رده‌بندی سنی بزرگسال به این بازی، می‎توان به «خشونت بسیار زیاد، زمینه‎هایی با مضمون استفاده از الفاظ رکیک و تاثیر آن‎ها بر روی مخاطب» اشاره کرد. تاکنون اطلاعات زیادی از این اثر منتشر نشده است، اما بازی یاد شده که از سبک «MOBA» پیروی می‎کند و از قابلیت «Crossplay» نیز بهره می‎برد، در تاریخ نامعلومی از سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم‎های پلی‌استیشن 4 و رایانه‎های شخصی منتشر خواهد شد.

چندی پیش بود که خبر خرج ۷ هزار و ۶۰۰ دلاری یک گیمر برای خرید آیتم‌های فیفا ۱۶ را در زومجی خواندید. حال مایکروسافت تصمیم گرفته تا این مبلغ را به خانواده این گیمر برگرداند. فرد مذکور برای حل این مشکل ابتدا با کمپانی مربوط به کارت اعتباری خود تماس گرفت که آن‌ها به وی اعلام کردند تنها راه‌حل برای برگرداندن پول این است که فرزندش از وی کلاه‌برداری کرده باشد و از آن‌جایی که چنین اتفاقی رخ نداده بود، پرکینس مجددا مشکل خود را با مایکروسافت در میان گذاشت. این کمپانی هم چون سِن گیمر مذکور کم‌تر از ۱۸ سال بود، قول داد تا مشکل را بررسی کند و در نتیجه در تاریخ ۵ بهمن، ۸ هزار دلار پرکینس را به وی برگرداند.

6

بازی The Division ماه آینده عرضه خواهد شد و پس از عرضه بازی در تاریخ نامشخصی شاهد انتشار بسته الحاقی برای آن از جانب یوبی‌سافت خواهیم بود. حال به نظر می‌رسد که این DLC قرار است برای مدت زمانی محدودی در انحصار ایکس‌باکس وان باشد. این مساله در حالی توسط گیم‌استاپ مطرح شده که هنوز مشخص نیست محتویات اضافی بازی The Division چه زمانی عرضه خواهند شد یا شامل چه چیز‌هایی خواهند بود. چرا که این بازی یک اثر با تمرکز بر روی المان‌های آنلاین و چند‌نفره است و اگر محتویات اضافی تعادل بازی را به هم بزنند، بدون شک اعتراض طرفداران را در پی خواهند داشت. امیدواریم سیاست‌های یوبی‌سافت به گونه‌ای نباشد که گیمر‌ها را مجبور به خرید DLC بازی کند و در نتیجه به تجربه این بازی بزرگ لطمه بزند.

جدید‌ترین نظرسنجی خرده‌فروشی مشهور گیم‌استاپ و سوال مطرح شده در آن، احتمال عرضه‌ی کنسول مرموز شرکت نینتندو را تا حداکثر یک سال آینده تقویت می‌کند. اخیرا موسسه مالی و سرمایه‌گذاری مک‌کواری در ژاپن پیش بینی کرده بود که نینتندو کنسول ان‌ایکس را در قالب دو واحد جداگانه عرضه خواهد کرد؛ واحد قابل حمل این کنسول در ماه نوامبر ۲۰۱۶ (آبان تا آذر ۱۳۹۵) و کنسول همراه در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهند شد. همچنین از شایعات دیگری که پیرامون این کنسول مطرح شده بود این بود که نینتندو ان‌ایکس با گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و کنسول‌های رقیب کار خواهد کرد.

9

شان لیدِن، مدیر بخش سرگرمی‌های سونی، خبر تاسیس کمپانی جدیدی با نام سرگرمی‌های تعاملی سونی (Sony Interactive Entrtainment LLC) را در بلاگ رسمی پلی‌استیشن منتشر کرد که قرار است ۲۰ سال آینده این کمپانی را شکل دهد. این کمپانی جدید به عنوان ادغام کننده تمامی بخش‌های مرتبط با پلی‌استیشن شناخته می‌شود و در ایالت کالیفرنیا آمریکا تاسیس شده است و از این پس نیرو‌های هر دو بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی (Sony Computer Entertainment) و بخش سرگرمی‌های شبکه‌ای سونی (Sony Network Entertainment) به این کمپانی منتقل شده و در کنار یکدیگر فعالیت خواهند کرد. کمپانی جدید سونی فعالیت رسمی خود را از تاریخ ۱ آپریل ۲۰۱۶ (۱۳ فروردین ۹۵) آغاز خواهد کرد و باید منتظر ماند و دید که این بخش جدید چه تاثیری در موفقیت‌های سونی خواهد داشت.

مدتی است که شایعاتی مطرح شده که پلتینیوم گیمز در حال ساخت یک بازی بر اساس شخصیت‌های محبوب لاک‌پشت‌های نینجا است، حال  این کمپانی به همراه اکتیویژن، ناشر بازی، به صورت رسمی تریلر بازی Teenage Mutant Ninja Turtles را منتشر کردند:

| دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

چندی پیش بود که عکسی در سطح اینترنت پخش شد که خبر از ساخته شدن یک بازی با محوریت لاک‌پشت‌های نینجا توسط استودیو پلتینیوم گیمز می‌داد. حال،‌ کانال رسمی اکتیویژن در یوتیوب، تریلر معرفی بازی را منتشر کرد. نام این بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan خواهد بود و تابستان سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3،ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360 و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. همچنین چند تصویر جدید و باکس‌آرت این بازی نیز منتشر شدند.

سم بارلو، سازنده‌ی بازی زیبا و تحسین شده‌ی Her Story از ساخت ادامه‌ی این بازی خبر داد. بارلو می‌گوید که Her Story 2 بیش از اینکه یک دنباله‌ی عادی برای قسمت اول باشد، شبیه جانشین معنوی این بازی خواهد بود. بارلو با انتشار تصویر زیر (که به نظر می‌رسد مربوط به طراحی‌های ابتدایی بازی باشد) در توییتر این خبر را اعلام کرد.Her Story که اولین بازی مستقل بارلو است در تاریخ ۲۴ ژوئن ۲۰۱۵ (۳ تیر ۹۴) برای رایانه‌های شخصی و همچنین سیستم عامل iOS منتشر شد. Her Story نمرات بسیار درخشانی از منتقدین دریافت کرد و میانگین امتیازات نسخه‌ی iOS بازی در وبسایت متاکریتیک ۹۱ از ۱۰۰ است. اکثر سایت‌ها و مجلات در نقد خود به داستان جذاب و بی‌نقص بازی اشاره کرده‌اند و به خاطر این موضوع سم بارلو را مورد تحسین قرار داده‌اند.

به نظر می‌رسد که کمپانی مشهور آمریکایی اپل قصد دارد با استخدام متخصصین ساخت برنامه‌های واقعیت مجازی، همانند گوگل وفیسبوک وارد دنیای این فناوری جدید شود. بر اساس گزارش سایت معتبر فایننشیل تایمز، کمپانی اپل اخیرا داوگ ای.بومن را استخدام کرده که یک فرد متخصص در زمینه ساخت برنامه‌های مبتنی بر واقعیت مجازی است. بومن یک پروفسور است که در زمینه علوم کامپیوتری فعالیت کرده و پیش از این رییس بخش بررسی نحوه تعامل انسان با کامپیوتر در مرکز فناوریویرجینیا تِک بوده است. البته فعلا نمی‌توان استخدام یک متخصص را تاییدی برای ورود اپل به ساخت محتویات واقعیت‌مجازی دانست، ولی اگر اپل هم تصمیم بگیرد تا چنین محتویاتی را تولید کند، بدون شک شاهد رقابت جذابی بین آن و دیگر کمپانی‌ها خواهیم بود.

7

خبر دیگری که از استودیوی رمدی منتشر شد، خبر استخدام نیرو برای یک بازی بزرگ، از سوی این استودیو بود. یکی از بازی‌هایی که در سال‌های اخیر طرفدارن منتظر معرفی آن از جانب رمدی هستند، نسخه دوم Alan Wake است که تا به امروز چندین و چند بار اخبار ضد و نقیضی در مورد آن از جانب این استودیو منتشر شده که در آخرین مورد آن‌ها اعلام کردند که فعلا آمادگی معرفی و تایید رسمی این بازی را ندارند؛ ولی شاید استخدام نیرو جدید این آمادگی مورد‌نظر را تامین کند و در نتیجه شاهد ساخته شدن دنباله بازی بسیار محبوب Alan Wake باشیم. یک احتمال دیگر هم وجود دارد و آن این‌که این استودیو قصد دارد پس از Quantum Break یک IP کاملا جدید دیگر نیز معرفی کند.

یکی از ویژگی‌های نسخه پی‌سی بازی Fallout 4 پشتیانی از ماد‌ها است که نسخه‌های کنسولی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 فعلا از این قابلیت  بهره نمی‌برند. ولی بتسدا قصد دارد به‌زودی جزییاتی از پشتیبانی ماد در نسخه‌های کنسولی هم ارائه دهد. توضیحات فعلی بتسدا فقط در همین حد است و مشخص نیست که این اطلاعات دقیقا چه زمانی منتشر خواهند شد. بتسدا البته پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد ندارد ابزار ماد‌سازی را برای نسخه‌های کنسولی عرضه کند و دارندگان این نسخه‌ها فقط باید از ماد‌های ساخته شده توسط کاربران پی‌سی استفاده کنند.

استودیو تری فیلدز اینترتینمت که آن را اعضای سابق استودیو کرایتریون گیمز تشکیل داده‌اند، بالاخره بازی جدید خود را معرفی کرد که یک اثر کاملا متفاوت و منحصر‌به‌فرد با نام Dangerous Golf است.  این استودیو چندی پیش اعلام کرد به‌زودی از بازی جدید خود رونمایی خواهد کرد که ترکیبی از Burnout و Black خواهد بود و حال این بازی با نام Dangerous Golf معرفی شده است. همان‌طور که شاید از نام بازی هم حدث زده باشید، Dangerous Golf مربوط به ورزش گلف است. با این تفاوت که به جای بازی در زمین چمن، باید در داخل محیط‌هایی مثل آشپزخانه تا جایی که می‌توانید با یک توپ گلف خرابی به بار بیاورید. بازی از این حیث شبیه به حالت Crash Mode سری Burnout است که باید تا جایی که می‌توانستید با ماشین خودتان به دیگر رانندگان ضربه زده و آن‌ها را از دور خارج می‌کردید. همچنین نحوه شلیک توپ گلف و خرابی‌هایی که در محیط ایجاد می‌شوند هم یاد‌آور بازی شوتر اول‌شخص Black است. بازی جدید اعضای پیشین کرایتریون گیمز در ماه مِی ۲۰۱۶ (۱۲ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد ۹۵) برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 ورایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه خواهد شد.

الکترونیک آرتز، ناشر بازی Star Wars Battlefront، محتویات Season Pass بازی و تاریخ تقریبی انتشار آن‌ها را اعلام کرد. همچنین این کمپانی، اطلاعاتی از بروزرسا‌نی‌های رایگان بازی در اختیار طرفداران قرار داد. نکته جالب در مورد این بسته‌های الحاقی، وجود مکان‌های معروف و محبوب مجموعه جنگ ستارگان است. از این مکان‌ها می‌توان به شهر ابری در بی‌اسپین، خانه جابا د هات برروی سیاره تتویین و دث استار اشاره کرد. در راستای دیگر اخبار مربوط به بازی Battlefront، چندی پیش شایعه‌ای مطرح شد که بروزرسانی رایگان ماه ژانویه بازی، حاوی یک نقشه رایگان است که این شایعه به سرعت توسط الکترونیک آرتز تکذیب شد.

10

شرکت تحقیقات بازار سوپردیتا، اعلام کرد که بازار فروش دیجیتالی بازی‌های ویدیویی در سال ۲۰۱۵، ارزشی معادل ۶۱ میلیارد دلار داشته است که در این بین سهم بازار فروش دیجیتالی رایانه‌های شخصی، ۶.۳ میلیارد دلار بوده است. این شرکت این عدد در مقابل سال ۲۰۱۴، هشت درصد افزایش داشته است. فروش دیجیتالی بازی‌های کنسول‌های خانگی نیز شاهد افزایش ۳۴ درصدی نسبت به سال قبل بوده است. با این حال بازی League of Legends در سال ۲۰۱۵، با درآمدی بالغ بر ۱.۶ میلیارد دلار،‌ در میان تمام پلتفرم‌ها بیشترین درآمد را داشته است. مقام دوم درآمد دیجیتالی سال ۲۰۱۵، ازآن بازی موبایل سوپرسل یعنی Clash of Clans است که موفق شده در سال ۲۰۱۵، درآمدی ۱.۳ میلیارد دلاری داشته باشد.

استودیو فرام سافت‌ویر اخیرا تصاویر جدیدی از بازی مورد‌انتظار Dark Souls III منتشر کرده است که برخی از شخصیت‌ها و محیط‌های بازی را نشان می‌دهند. بر این اساس گیمر در ابتدای کار بازی را از یک قبرستان آغاز خواهد کرد و هیچ شناختی از گذشته خود ندارد؛ وی پس از آن باید با شخصیت افسانه‌ای لودِکس گاندیر مبارزه کند تا ارزش وی ثابت شود و پس از آن هم با رفتن به معبد مقدس ماجراجویی وی آغاز خواهد شد.

11

بازی Dark Souls III یکی از ۲۵ بازی مورد‌انتظار سال ۲۰۱۶ از دیدگاه زومجی است که به احتمال خیلی زیاد آخرین بازی از این مجموعه خواهد بود. همچنین فرام سافت‌ور اخیرا یک کتاب مصور (کمیک) هم برای بازی معرفی کرد که بهار ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد. بازی هم در تاریخ ۲۴ فرودین در مناطق آمریکا و اروپا برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه خواهد شد.

یکی از بازی‌های کنسول ایکس‌باکس 360 که افراد زیادی دوست دارند آن را از طریق قابلیت Backward Compatibilty بر روی ایکس‌باکس وان بازی کنند، Red Dead Redemption است. حال تصویری منتشر شده که این بازی را در بین آثار ایکس‌باکس وان نشان می‌دهد. اصلی‌ترین دلیل اضافه نشدن این بازی، مشکلات مربوط به مجوز یا لایسنس آن است. چرا که مایکروسافت باید مجوز انتشار بازی‌های ایکس‌باکس 360 بر روی ایکس‌باکس وان را مجددا از ناشران آن‌ها دریافت کند و این امر در مورد RD: Redemption فعلا محقق نشده است.این تصویر در یکی از انجمن‌های عربی ایکس‌باکس منتشر شده و مایکروسافت هنوز هیچ اظهار‌نظری در مورد آن نکرده است. حتی اگر این تصویر ساختگی هم باشد، می‌تواند بحث‌های پیرامون عرضه RD: Redemption را مجددا به جریان بیندازد و شاید مایکروسافت هم تلاش بیش‌تری برای دریافت لایسنس این بازی و عرضه آن برای کنسول نسل هشتمی خود انجام دهد. همچنین چندی پیش شایعه مرتبطی منتشر شد که بر اساس آن بازی Call of Duty: Black Ops قرار است به زودی برای ایکس‌باکس وان عرضه شود که هنوز آن هم تایید نشده است.

لیست بازی‌های رایگان مایکروسافت و سونی برای اعضای گولد و پلاس خود در ماه فوریه اعلام شده است. بر این اساس مایکروسافت Hand of Fate و Styx: Master of Shadows را برای ایکس‌باکس وان و  به صورت رایگان برای اعضای گولد ایکس‌باکس لایو منتشر خواهد کرد. سونی نیز دو بازی Helldivers: Democracy Strikes Back و Nom Nom Galaxy را برای پلی‌استیشن 4 و اعضای پلی‌استیشن پلاس در نظر گرفته است.

کمپانی دیپ سیلور، اعلام کرد که قسمت دوم بازی Homefront که نامش The Revolution است و توسط استودیو دم‌باستر ساخته شده است، دارای کمپین داستانی است که برای تمام کردن آن به بیش از ۳۰ ساعت زمان نیاز است. بازی Homefront: The Revolution یک بازی جهان‌باز است و در این بیانیه رسمی، دیپ‌سیلور مشخص نکرد که آیا بخش داستانی بازی به ۳۰ ساعت زمان نیاز دارد یا آنها زمان اتمام مراحل جانبی را نیز در این ۳۰ ساعت اعلام شده منظور کردند. این بازی در تاریخ ۱۷ می (۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵) در ایالات متحده و ۲۰ می (۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵) در بریتانیا و بر روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

8

الکترونیک آرتز اعلام کرد که بر خلاف سنت سال‌های گذشته، این کمپانی در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۶، غرفه‌ای نخواهد داشت و کنفرانس خبری خود را پیش از آغاز نمایشگاه برگزار خواهد کرد. این مراسم جدید الکترونیک آرتز EA Play نام دارد و در تاریخ یک‌شنبه ۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد ۱۳۹۵) در سالن باشگاه نوکیا که دقیقا در کنار محل برگزاری مراسم E3 در لس‌آنجلس قرار دارد، برگزار خواهد شد.

طبق اعلام مدیر ارشد مالی الکترونیک آرتز دو بازی Battlefield 5 و Titanfall 2 در سال مالی ۲۰۱۷ عرضه خواهند شد. در صورت عدم تغییر تاریخ ذکر شده، بعد از ۳ سال از ماه مارس ۲۰۱۴، شاهد عرضه دنبال Titanfall هستیم. با توجه به گزارش گیم‌اسپات، این وب‌سایت در صحبتی تلفنی با بِلیک یورگِنسُن، مدیر ارشد مالی الکترونیک آرتز جزئیات جدیدی را در رابطه با بازه‌ی زمانی عرضه‌ی Titanfall 2 و Battlefield 5 کسب کرده است. طبق اعلام یورگِنسُن، الکترونیک آرتز عرضه بازی Titanfall 2 را در بازه‌ی زمانی آوریل ۲۰۱۶ تا آوریل ۲۰۱۷ تایید کرده است. بازی Battlefield 5 هم انتظار می‌رود اواخر ۲۰۱۶ عرضه شود. با این حساب احتمالا در سال ۹۵ شاهد عرضه بازی‌های پرفروش الکترونیک‌ آرتز خواهیم بود. در همین‌ راستا همان‌طور که در زمان رونمایی از بازی Mass Effect Andromeda در نمایشگاه E3 2015 اطلاع داشتیم، این بازی برای عرضه در اواخر ۲۰۱۶ تایید شده است. تمامی سه بازی ذکر شده در بالا برای هر سه پلتفرم رایانه‌های شخصی ، ایکس‌باکس وان وپلی‌استیشن 4 منتشر می‌شوند.

 

در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 21 22

امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی و صفحه رسمی زومجی در لاین دنبال کنید.

با کانال رسمی زومجی در تلگرام هم می‌توانید هر جا و هر لحظه از داغ‌ترین مطالب زومجی مطلع شوید.

اگر هم از دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 هستید، به جامعه‌ی رسمی زومجی در شبکه‌ی PSN ملحق شوید.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده