نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰

بازی Star Citizen در سال ۲۰۱۶ از واقعیت مجازی پشتیبانی خواهد کرد

روند ساخت بازی Star Citizen این روز‌ها با سرعت بیش‌تری نسبت به قبل پیگیری می‌شود و اخیرا هم جدید‌ترین نسخه آلفا بازی عرضه شده است. حال سازندگان اعلام کرده‌اند که قصد دارند در سال ۲۰۱۶ شرایط را برای پشتیبانی این بازی از واقعیت مجازی فراهم کنند. با زومجی همراه باشید.

Star Citizen پروژه بلند‌پروازانه استودیو کلاد ایمپریوم گیمز است که یک بازی؛ ولی با سبک‌های مختلفی مثل شوتر اول شخص و MMORPG فضایی خواهد بود. این بازی با یک پروژه کیک‌استارتر ساده آغاز شد و توانست با نمایش‌های عالی خود به یکی از بازی‌هایی تبدیل شود که بودجه زیادی را از طریق کمک گیمر‌ها جمع‌آوری می‌کند. روند جمع‌آوری بودجه این بازی البته بعد از کیک‌استارتر هم ادامه یافت و همین چند ماه پیش به ۱۰۰ میلیون دلار رسید که به موجب آن سازندگان قصد دارند پشتیبانی از هدست‌های واقعیت مجازی را نیز به بازی اضافه کنند. کریس رابرتس، رییس استودیو کلاد ایمپریوم گیمز و سازنده بازی، اخیرا در مصاحبه‌ای در این مورد گفت:

قصد داریم تا در سال ۲۰۱۶ کم‌کم بازی را به سمت پشتیبانی از هدست‌های واقعیت مجازی هدایت کنیم. هدف ما پشتیبانی از تمام هدست‌های موجود خواهد بود و در حال حاضر هم بخش‌هایی از بازی امکان پشتیبانی از این تکنولوژی را دارند. البته اضافه کردن پشتیبانی کامل به بازی به همین سادگی هم نخواهد بود و ما مجبور شدیم تا Pipeline‌های رندرینگ را عوض کنیم و به وسیله این کار امکان پشتیبانی از واقعیت مجازی را اضافه کنیم.

بدون شک Star Citizen یکی از بازی‌هایی است که پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک اثر جذاب واقعیت مجازی را دارد و حتی تصور گردش در فضای بی‌کران این بازی با این هدست‌ها هم لذت‌بخش است. نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده