نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰

گزارش عملکرد مالی سونی از فروش فوق‌ العاده پلی‌ استیشن 4 خبر می دهد

سونی، امروز گزارش مربوط به عملکرد مالی خود را ارائه کرد. نکته قابل توجه این گزارش، فروش بسیار قوی کنسول پلی‌استیشن 4 بود که توانست فروش ضعیف سنسورهای این شرکت ژاپنی را جبران کند. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

کمپانی ژاپنی سونی، گزارش مربوط به عملکرد مالی خود در فصل پایانی سال ۲۰۱۵ را ارائه کرد و در آن خبر از سود عملیاتی ۱.۶۹ میلیارد دلار از درآمد ۲۱.۵ میلیارد دلاری داد. سود خالص این شرکت نیز در این بازه‌ی زمانی، یک میلیارد دلار بوده است.

سود خالص سونی در فصل پایانی سال ۲۰۱۵ با ۳۳ درصد رشد نسبت به همین فاصله‌ی زمانی در سال ۲۰۱۴ به رقم یک میلیارد دلار رسیده است. این کمپانی در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ موفق به کسب درآمد ۲/۵۸ تریلیون ین معادل ۲۱.۵ میلیارد دلار شده است.

پلی استیشن 4، مهم‌ترین تاثیر را در رشد درآمد سونی داشته است. بخش بازی سونی شامل نرم‌افزار و سخت‌افزار با رشد درآمد ۱۰/۵ درصدی نسبت به سال گذشته، درآمد ۴/۸۹ میلیارد دلاری را به ارمغان آورده است. سونی اخیرا اعلام کرده بود که در حدود ۳۶ میلیون دستگاه پلی استیشن 4 به فروش رسانده است.

سونی پیکچرز نیز فصل کم نظیری را پشت سر گذاشته است و فیلم‌های Spectre و Hotel Transylvania 2 عالی فروش رفتند تا درآمد این بخش از سونی به رقم ۲/۱۸ میلیارد دلار برسد. این درآمد نسبت به همین فاصله‌ی زمانی در سال ۲۰۱۴ رشد ۲۶/۹ درصدی داشته است.

با وجود اینکه بخش موبایل سونی با کاهش فروش ۱۴/۷ درصدی روبرو شده است، اما سود عملیاتی به مراتب بالاتری را تجربه کرده است. این بخش از سونی موفق به کسب سود عملیاتی ۲۰۱ میلیون دلاری شده است. بخش موبایل سونی به خوبی توانسته‌ است تا مدیریت درستی بر روی هزینه‌های خود داشته و با تمرکز بر روی کالاهای رده بالا و کاهش هزینه‌های بخش بازاریابی و تحقیق و توسعه، سود خود را افزایش دهد.

اما نکته‌ی منفی در گزارش سه ماهه‌ی چهارم سونی مربوط به عملکرد بخش ابزارهای سونی است که شامل تولید سنسورهای دوربین نیز می‌شود. این بخش از سونی طی سال‌های اخیر و با توجه به رشد فروش گوشی‌های هوشمند همواره پر درآمد بوده است اما کاهش فروش گوشی‌های هوشمند طی ماه‌های گذشته باعث شده است تا تقاضا برای سنسورهای سونی نیز کاهش یابد. در همین راستا بخش تولید باتری‌ها نیز، کاهش فروش را تجربه کرده است. درآمد سونی از بخش ابزارها، کاهش ۱۲/۶ درصدی را تجربه کرده تا به رقم ۲/۰۸ میلیارد دلار برسد. سود عملیاتی این بخش نیز منفی شده و با ضررِ ۹۷ میلیون دلاری سه ماهه‌ی سوم را پشت سر گذاشته است.

منبع: The Verge


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده