نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

توضیحات سازنده بازی Puzzlebox Setup در مورد کنترلر و بازی های مستقل کنسول نینتندو NX

بازی Puzzlebox Setup یکی از بازی‌های موفق کنسول 3DS نینتندو بود که استودیو بی‌پلاس گیمز ساخت آن را بر‌عهده داشت. حال سازندگان این بازی در مورد کنسول بعدی نینتندو که با نام NX شناخته می‌شود توضیحاتی ارائه کرده‌اند که می‌توانید در ادامه مطلب زومجی آن‌ها را بخوانید.

دقیقا از روزی که کمپانی نینتندو ساخت کنسول جدید خود را با نام NX تایید کرد، افراد زیادی در سراسر جهان انتظار می‌کشند تا جزییات بیشتری از این کنسول ارائه شود؛ ولی نینتندو تا به‌امروز سعی کرده هیچ توضیحی در مورد آن منتشر  نکند و به همین دلیل هم شایعات زیادی پیرامون آن منتشر شده‌اند. حال یکی از بازیسازانی که پیش از این هم سابقه همکاری با نینتندو را دارد، توضیحاتی ارائه کرده که می‌تواند شناختی نسبی حداقل از کنترلر کنسول NX به ما بدهد.

بی‌پلاس گیمز خالق بازی مستقل Puzzlebox Setup بود که عرضه آن برای کنسول 3DS رضایت طرفداران را در پی داشت. حال به‌نظر می‌رسد که این کمپانی قصد دارد تا دنباله بازی را نیز بسازد که ابتدا قرار بود برای رایانه‌های شخصی عرضه شود و اکنون کنسول NX نینتندو هم به جمع پلتفرم‌های آن اضافه شده است. این اطلاعات را بِرند گِیبلینگر، رییس استودیو بی‌پلاس و سازنده بازی اعلام کرده است. یکی از طرفداران از وی پرسیده بود که آیا نسخه جدید بازی برای 3DS هم عرضه خواهد شد یا خیر که گِیبلینگر در پاسخ وی در صفحه فیسبوک خود گفت:

متاسفانه عرضه بازی برای 3DS ممکن نیست؛ چرا که این اثر برای کنسول NX نینتندو ساخته می‌شود. البته بازی اول برای پی‌سی عرضه خواهد شد، چون NX هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد و من هم دوست دارم تا هرچه سریع‌تر این بازی را منتشر کنم.

سازنده بازی در ادامه اعلام کرد که کنترل‌های این اثر بر روی پی‌سی و NX متفاوت خواهند بود:

به دلیل نوع کنترلری که کنسول NX دارد، امکان استفاده از ۸ رنگ به جای ۴ رنگ در این نسخه از بازی فراهم است و همین مساله هم باعث می‌شود تا پازل‌ها تنوع بیش‌تری داشته باشند.

با استناد به این توضیحات می‌توان حدس زد که کنترلر NX تفاوتی اساسی با کنترلر‌های رایج دیگر کنسول‌ها خواهد داشت و احتمالا شایعات لمسی بودن آن به واقعیت تبدیل خواهند شد که این امکان را به بازیساز می‌دهد تا آن را به دلخواه شخصی‌سازی کند. سازنده دنباله بازی Puzzlebox Setup در ادامه توضیحاتی هم در مورد خود این بازی ارائه کرد که به شرح زیر است:

در این نسخه شاهد خواهید بود که شخصیت کوبی ماجراجویی‌های خود را در روی کنسول NX هم ادامه خواهد داد. البته فعلا نمی‌توانم توضیحات دقیق‌تری در مورد این کنسول بدهم، چرا که نینتندو باید ابتدا آن را رسما رونمایی کند.

هنوز مشخص نیست که نینتندو چه زمانی از کنسول جدید خود و ویژگی‌های آن به طور کامل رونمایی خواهد کرد. پیش‌تر شایعاتی مطرح شده بود که این کنسول در جریان نمایشگاه CES 2016 معرفی خواهد شد که این اتفاق رخ نداد.

نظر شما در مورد صحبت‌های سازنده بازی Puzzlebox Setup چیست؟

منبع: Attack of the Fanboy


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده