// جمعه, ۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

کوجیما بعد از سفر با سِرنی: فناوری ساخت بازی‌های ویدیویی نوعی «جادو» است

دیروز سفر تحقیقاتی فناوری هیدئو کوجیما، خالق افسانه‌ای مجموعه Metal Gear Solid به همراه معمار ارشد پلی‌استیشن 4 با حضور در استودیو کوانتیک دریم در پاریس ادامه پیدا کرد. اکنون وی نتیجه‌گیری خود را در قالب پیام‌های توئیتر منتشر کرده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

از چند روز قبل بود که هیدئو کوجیما و مارک سرنی سفر تحقیقاتی فناوری خود را آغاز کردند. اکنون هیدئو کوجیما برداشت خود از این سفر تحقیقاتی را در توئیتر با انتشار تصاویری بیان کرده است:

mark cerny kojima

بعد از تور استودیو (سیاحت فناوری‌های پیشرفته من)، این احساس را دارم: نمی‌توان هیچ فناوری پیشرفته‌ی کاملی را از جادو تمیز داد. -به گفته‌ی نویسنده داستان‌های علمی-تخیلی - آرتور سی کلارک‌ (ادامه دارد...)

آیا «ساخت بازی» با استفاده از فناوری پیشرفته، مانند آوردن «جادو» به دنیای واقعی نیست؟ آیا این به حقیقت تبدیل کردن رویای «جادو» برای مردم در دنیای واقعی نیست؟ با این حال، ساخت «جادو» فقط با استفاده از «فناوری» غیر ممکن است. (ادامه دارد ...)

«محیط» امری ضروری جهت جلب توانایی‌های «منابع انسانی» برای استفاده از «فناوری» است. [بعد از] «منابع انسانی» و «محیط»، دو اصل مهم‌ مرتبط با «فناوری»، چشم انداز (رویای) استودیو نیز باید روشن [و مشخص] باشد. بعد از بدست‌آوردن این‌ها، برای اولین بار تکنولوژی پیشرفته به «جادو» تبدیل می‌شود.

اکنون آغازی دوباره تایید شده و ما استودیو جدید را راه‌اندازی کرده‌ایم. ما در حال استخدام کارمندان متخصص، ایجاد دفتر جدید، ساخت سازمان، تحقیق در رابطه با تازه‌ترین فناوری‌ها و شناخت و پیروزی بر چالش‌ها برای «ساخت جادوی جدید» هستیم. این شاید اینطور به نظر برسد که ما داریم از ابتدا آغاز می‌کنیم.

با این حال، با پشتیبانی مردم در تمام جهان، دوستانی که رویاهای خود را به اشتراک می‌گذارند، کاربرانی که ما را تشویق می‌کنند، هیچوقت این آغاز دوباره از صفر نخواهدبود. ما مانند سی سال گذشته به ساخت بازی‌های پیشرو ادامه خواهیم داد.

به شخصه نمی‌توانم برای دیدن کار جدید کوجیما که از آن به عنوان «جادو» نام برده است، صبر کنم. احتمالا کوجیما مدت زمان بسیاری است که برروی بازی جدید خود فکر می‌کند. اما در این سفر چند روزه به استودیو‌های مختلف، احتمالا وی پایه‌ی ایده‌ای جدید را نیز برای استفاده از تازه‌ترین فناوری‌ها گذاشته است.

دیدگاه شما در رابطه با سخنان هیدئو کوجیما چیست؟ به نظر شما بازی آینده کوجیما چه سبکی خواهد داشت؟

منبع: Dual Shockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده