نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۷

درآمد ۶.۳ میلیارد دلاری بازی‌های دیجیتالی پی‌سی در سال ۲۰۱۵

شرکت تحقیقات بازار سوپردیتا، امروز اعلام کرد که بازار فروش دیجیتالی بازی‌های ویدیویی در سال ۲۰۱۵، ارزشی معادل ۶۱ میلیارد دلار داشته است که در این بین سهم بازار فروش دیجیتالی رایانه‌های شخصی، ۶.۳ میلیارد دلار بوده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.


شرکت تحقیقات بازار سوپردیتا که وظیفه ارائه آمار و ارقام مربوط به دنیای بازی‌های رایانه‌ای را بر عهده دارد، امروز اعلام کرد که در سال ۲۰۱۵، بازار دیجیتال بازی‌های ویدیویی ارزشی معادل با ۶۱ میلیارد دلار داشته است که این عدد در مقابل سال ۲۰۱۴، هشت درصد افزایش داشته است. فروش دیجیتالی بازی‌های کنسول‌های خانگی نیز شاهد افزایش ۳۴ درصدی نسبت به سال قبل بوده است. با این حال بازی League of Legends در سال ۲۰۱۵، با درآمدی بالغ بر ۱.۶ میلیارد دلار،‌ در میان تمام پلتفرم‌ها بیشترین درآمد را داشته است.

مقام دوم درآمد دیجیتالی سال ۲۰۱۵، ازآن بازی موبایل سوپرسل یعنی Clash of Clans است که موفق شده در سال ۲۰۱۵، درآمدی ۱.۳ میلیارد دلاری داشته باشد. در میان ۵ بازی پردرآمد سال ۲۰۱۵، به غیر از Clash of Clans، بقیه بازی‌ها همگی بازی‌های رایانه‌های شخصی بوده‌اند. Crossfire بازی استودیو اسمایل‌گیت (که به زودی برای بازار غرب نیز منتشر می‌شود) با ۱.۱ میلیارد دلار درآمد در مکان سوم قرار گرفته است و بازی‌های Dungeon Fighter Online استودیو نئوپل با ۱.۰۵ میلیارد دلار درآمد و World of Warcraft که امسال وارد یازدهمین سال انتشارش می‌شود با ۸۱۴ میلیون دلار درآمد به ترتیب در مکان‌های چهارم و پنجم جدول پردرآمدترین بازی‌های سال ۲۰۱۵ قرار گرفته‌اند.

در ادامه این گزارش آمده که ۱۰ بازی پردرآمد رایانه‌های شخصی در این سال با درآمدی معادل با ۶.۳ میلیارد دلار توانسته بازار درآمد دیجیتالی ۱۰ بازی اول موبایل را که درآمدی بالغ بر ۶.۱ میلیارد دلار داشت، پشت سر بگذارد. با این حال علی‌رغم رقابت نزدیک در لیست ۱۰ بازی برتر این دو پلتفرم، فاصله کلی این دو بازار با همدیگر بسیار زیاد است:

بازی‌های رایانه‌های شخصی مانند World of Warcraft که در ژانر MMO و بر پایه حق اشتراک ماهیانه هستند، بازی‌های اجتماعی و بازی‌های دانلودی رایانه‌های شخصی، سالانه بیش از ۳۲ میلیارد دلار درآمد دارند که از مجموع درآمد بازی‌های موبایل که در حدود ۲۵.۱ میلیارد دلار است، بسیار بیشتر است. سه بازی‌ GTA V، Fallout 4 و The Witcher 3 در لیست ۵ بازی برتر رایانه‌های شخصی فروخته شده به صورت دیجیتالی در سال ۲۰۱۵ بودند. این نکته نمایانگر این است گیمرهای رایانه‌های شخصی کم کم در حال کوچ کردن به تهیه بازی‌ها به صورت دیجیتالی هستند.

در انتها نیز می‌توانید لیست پردرآمدترین بازی‌های رایانه‌های شخصی سال ۲۰۱۵ در بخش فروش دیجیتالی را مشاهده کنید:

 

  1. League of Legends - یک میلیارد و ۶۲۸ میلیون دلار
  2. CrossFire - یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون دلار
  3. Dungeon Fighter Online - یک میلیارد و ۵۲ میلیون دلار
  4. World of Warcraft - هشتصد و چهارده میلیون دلار
  5. World of Tanks - چهارصد و چهل و شش میلیون دلار
  6. Lineage 1 - سیصد و سی و نه میلیون دلار
  7. Maplestory - دویست و پنجاه و سه میلیون دلار
  8. DOTA 2 - دویست و سی و هشت میلیون دلار
  9. Counter Strike: Global Offensive - دویست و بیست و یک میلیون دلار
  10. Grand Theft Auto V - دویست و پنج میلیون دلار

نظر شما درباره پردرآمدترین بازی‌های دیجیتالی سال ۲۰۱۵ چیست؟

منبع: PC Gamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده