نویسنده: مرتضی تقوی
// چهار شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

سامسونگ استودیوی فیلم‌سازی برای تکنولوژی واقعیت مجازی تاسیس می‌کند

دنیای واقعیت مجازی روز به روز توجهات بیشتری را به خود جلب می‌کند و در تازه‌ترین اقدام شرکت‌های پیش‌رو، سامسونگ از تصمیم خود برای تاسیس یک استودیوی فیلم‌سازی در شهر نیویورک برای تولید محتوا در این حوزه خبر داده است. با جزئیات این خبر با زومجی همراه باشید.

تکنولوژی واقعیت مجازی روز به روز مرز‌های بیشتری را در می‌نوردد و خودش را بیشتر در دل شرکت‌های مختلف جا می‌کند. اکنون، غول کره‌ای سامسونگ رسما اعلام کرده است که یک استودیوی فیلمسازی جدید را در شهر نیویورک به منظور تولید محتوا برای این تکنولوژی تاسیس خواهد کرد.

بر اساس گزارش سایت دیجیتال ترندز، سامسونگ این خبر را در جریان جشنواره‌ی فیلم ساندَنس (Sundance Film Festival)، بزرگترین جشنواره‌ی مستقل فیلم ایالات متحده که هرساله در شهر یوتا برگزار می‌شود، اعلام کرده است. همچنین، از خبر‌های دیگر این جشنواره اعلام شراکت یک ساله‌ی این شرکت کره‌ای با خود موسسه‌ی ساندَنس بود.

هنوز اطلاعات زیادی در این رابطه منتشر نشده است اما این نکته را هم باید اضافه کرد که این استودیو قطعا در محل دفتر بازاریابی کنونی سامسونگ در نیویورک افتتاح خواهد شد.

این تصمیم سامسونگ برای تاسیس استودیوی فیلمسازی واقعیت مجازی را می‌توان در راستای تلاش این شرکت برای جلو افتادن در رقابت تنگاتنگ تجارت سرگرمی‌های واقعیت مجازی دانست. این شرکت اکنون هدست واقعیت مجازی خود به نام سامسونگ گیِر را به بازار عرضه کرده که با قیمت ۱۰۰ دلار در دسترس است.

اخیرا شرکت آلمانی کرای‌تک پا را فراتر گذاشته و برخلاف بسیاری از شرکت‌های مطرح رو به آموزش آکادمیک این فناوری آورده است. اگر تصمیم دارید تا قدم به این دنیای جذاب بگذارید بهتر است در ابتدا با تجهیزاتی که برای ورود به دنیای واقعیت‌مجازی به آن‌ها نیاز خواهید داشت آشنا شوید. همچنین شاید آشنایی با فناوری‌های آینده‌ی دنیای گیمینگ دید بهتری را از آنچه پیش رو خواهید داشت به شما ارائه کند.

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده