نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰

مایکروسافت و برگرداندن هزینه ۸ هزار دلاری یک گیمر برای خرید‌های درون‌برنامه‌ای FIFA 16

چندی پیش بود که خبر خرج ۷ هزار و ۶۰۰ دلاری یک گیمر برای خرید آیتم‌های فیفا ۱۶ را در زومجی خواندید. حال مایکروسافت تصمیم گرفته تا این مبلغ را به خانواده این گیمر برگرداند. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

چند هفته پیش بود که لارس پرکینس، پدر یکی از طرفداران کانادایی بازی فیفا ۱۶، اعلام کرد که پسرش نزدیک به ۷ هزار و ۶۰۰ دلار برای خرید آیتم‌های جدیدترین شبیه‌سازی ورزشی الکترونیک آرتز پول پرداخت کرده است. البته این گیمر فکر می‌کرد تنها برای بار اول باید مبلغی را برای خرید آیتم‌ها پرداخت کند و دفعات بعدی مجانی خواهند بود! حال با گذشت مدتی از این اتفاق، مشخص شده که این مبلغ بیش از ۸ هزار دلار بوده است. این گیمر خرید‌ها را در روی کنسول ایکس‌باکس وان انجام داده بود و به همین دلیل هم والدین وی مشکل را با مایکروسافت در میان گذاشتند که در آن زمان این کمپانی اعلام کرد که پرداخت از طریق کارت‌های اعتباری والدین از نظر آن‌ها کاملا قانونی است و به همین دلیل هم والدین باید دقت بیش‌تری در این مورد داشته باشند.

پرکینس برای حل این مشکل ابتدا با کمپانی مربوط به کارت اعتباری خود تماس گرفت که آن‌ها به وی اعلام کردند تنها راه‌حل برای برگرداندن پول این است که فرزندش از وی کلاه‌برداری کرده باشد و از آن‌جایی که چنین اتفاقی رخ نداده بود، پرکینس مجددا مشکل خود را با مایکروسافت در میان گذاشت. این کمپانی هم چون سِن گیمر مذکور کم‌تر از ۱۸ سال بود، قول داد تا مشکل را بررسی کند و در نتیجه دیروز، ۵ بهمن، ۸ هزار دلار پرکینس را به وی برگرداند.

پرکینس پس از پس گرفتن پولش در مصاحبه‌ای با شبکه خبری CBC گفت:

این مسئله واقعا شرم‌آور بود و به همین دلیل هم از این پس هیچ وسیله مرتبط با بازی در خانه ما وجود نخواهد داشت. از مایکروسافت ممنون هستم که این مبلغ را به ما برگرداندند.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده