نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۵

سونی تمام بخش‌های مرتبط با پلی‌استیشن را در قالب یک کمپانی جدید معرفی کرد

بدون شک امروز یکی از بزرگ‌ترین روز‌ها برای کمپانی بزرگ سونی و بخش پلی‌استیشن آن است؛ چرا که سونی با تاسیس کمپانی جدید سرگرمی‌های تعاملی سونی تمامی بخش‌های مرتبط با پلی‌استیشن را اعم از سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و شبکه‌ای با یکدیگر ادغام کرده است.

شان لیدِن، مدیر بخش سرگرمی‌های سونی، امروز خبر تاسیس کمپانی جدیدی با نام سرگرمی‌های تعاملی سونی (Sony Interactive Entrtainment LLC) را در بلاگ رسمی پلی‌استیشن منتشر کرد که قرار است ۲۰ سال آینده این کمپانی را شکل دهد. این کمپانی جدید به عنوان ادغام کننده تمامی بخش‌های مرتبط با پلی‌استیشن شناخته می‌شود و در ایالت کالیفرنیا آمریکا تاسیس شده است و از این پس نیرو‌های هر دو بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی (Sony Computer Entertainment) و بخش سرگرمی‌های شبکه‌ای سونی (Sony Network Entertainment) به این کمپانی منتقل شده و در کنار یکدیگر فعالیت خواهند کرد.

پیش از این بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی وظیفه ساخت سخت‌افزار‌ها و نرم‌افزار‌های مرتبط با پلی‌استیشن را داشت و بخش سرگرمی‌های شبکه‌ای هم وظیفه اداره و تولید محتوا برای سرویس‌هایی مثل پلی‌استیشن پلاس و همچنین مدیریت فروشگاه پلی‌استیشن را عهده‌دار بود که حال هر دو آن‌ها تحت یک کمپانی مشترک فعالیت خواهند کرد که مدیریت آن بر عهده  اندرو هاوس، مدیر‌عامل جهانی بخش سرگرمی سونی، خواهد بود. همچنین شوهی یوشیدا، مدیر استودیو‌های بازیسازی سونی هم سمت خود را حفظ خواهد کرد؛ با این تفاوت که از این پس وی تحت نظر شاون لیدِن فعالیت می‌کند.

سونی هدف خود را از تاسیس کمپانی جدید به این شکل توضیح داده است:

با تاسیس این کمپانی ما این شانس را خواهیم داشت که حتی بیش‌تر از قبل بر روی فعالیت‌های مرتبط با کنسول‌های پلی‌استیشن تمرکز کنیم و در نتیجه شاهد تولید بازی‌های بهتر و توسعه فناوری‌هایی مثل پلی‌استیشن VR یا سرویسی مثل پلی‌استیشن VUE خواهیم بود. این کمپانی به ما کمک خواهد کرد تا تجربه بهتری در تمامی زمینه‌ها برای کاربران‌مان در سراسر جهان فراهم کنیم.

کمپانی جدید سونی فعالیت رسمی خود را از تاریخ ۱ آپریل ۲۰۱۶ (۱۳ فروردین ۹۵) آغاز خواهد کرد و باید منتظر ماند و دید که این بخش جدید چه تاثیری در موفقیت‌های سونی خواهد داشت.

نظرات خود را در مورد تاسیس این بخش با زومجی در میان بگذارید.

منبع: بلاگ رسمی پلی‌استیشن و ENGadget


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده