نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

کمپانی اپل متخصص ساخت محتویات واقعیت مجازی استخدام کرد

به نظر می‌رسد که کمپانی مشهور آمریکایی اپل قصد دارد با استخدام متخصصین ساخت برنامه‌های واقعیت مجازی، همانند گوگل و فیسبوک وارد دنیای این فناوری جدید شود. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

بر اساس گزارش سایت معتبر فایننشیل تایمز، کمپانی اپل اخیرا داوگ ای.بومن را استخدام کرده که یک فرد متخصص در زمینه ساخت برنامه‌های مبتنی بر واقعیت مجازی است. بومن یک پروفسور است که در زمینه علوم کامپیوتری فعالیت کرده و پیش از این رییس بخش بررسی نحوه تعامل انسان با کامپیوتر در مرکز فناوری ویرجینیا تِک بوده است. به‌علاوه وی در زمینه ساخت برنامه‌های واقعیت مجازی با مرکز تری‌دی اینتراکتیو نیز همکاری کرده که نتیجه آن ساخت شبیه‌ساز ورزشی و شبیه‌ساز اکتشاف فضا بر اساس واقعیت مجازی بوده و همچین وی برنامه‌ای بر اساس این فناوری طراحی کرده که به موجب آن می‌توان خیلی راحت‌تر قسمت‌های مختلف جهان را بر روی نقشه پیدا کرد.

پس از این که بومن توسط اپل استخدام شده، تحلیل‌گری با نام بِن وود که در مرکز تحقیقاتی سی‌سی‌اس فعالیت می‌کند، برنامه‌های آینده اپل را به این شکل پیش‌بینی کرده است:

به نظر من اپل قصد دارد تیمی حرفه‌ای از متخصصین واقعیت مجازی تشکیل دهد و برای ساخت محتویات مرتبط با این فناوری اقدام کند. چرا که این کمپانی هرگز دوست ندارد در زمنیه رقابت با کمپانی‌هایی مثل فیسبوک و گوگل بازنده باشد و علی‌الخصوص سعی خواهد کرد تا در زمینه ساخت محتویات واقعیت‌مجازی برای گوشی‌های موبایل یکه‌تاز باشد.

البته فعلا نمی‌توان استخدام یک متخصص را تاییدی برای ورود اپل به ساخت محتویات واقعیت‌مجازی دانست، ولی اگر اپل هم تصمیم بگیرد تا چنین محتویاتی را تولید کند، بدون شک شاهد رقابت جذابی بین آن و دیگر کمپانی‌ها خواهیم بود. نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده