نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۵

پیش بینی مهمترین اتفاقات دنیای گیم در سال ۲۰۱۶

شاید پیشگویی کردن امری دور از منطق و نامعقول به نظر برسد، اما اگر اطلاعات و تجربه‌ی کافی داشته باشید می‌توانید آینده را همین امروز ببینید. با زومجی همراه باشید تا تعدادی از مهمترین اتفاقات دنیای بازی در سال ۲۰۱۶ را پیش‌بینی کنیم.

خوشبختانه اکثر گیمرها پیگیر اخبار صنعت بازی هستند و اطلاعات کافی و به‌روز در این زمینه دارند. همین الان اگر از شما که در حال خواندن این مطلب هستید بخواهیم درباره‌ی اتفاقاتی که در سال جاری میلادی رخ خواهند داد صحبت کنید، حتما یک لیست بلندبالا از پیش‌بینی‌های خود را ارائه می‌کنید. ما هم دقیقا همین کار را کرده‌ایم. در فهرست زیر می‌توانید تعدادی از خبرهای داغ اما احتمالی و تایید نشده‌ی سال ۲۰۱۶ را مشاهده کنید. همچنین ما به شما خواهیم گفت که چرا باید امسال منتظر شنیدن این اخبار باشید.

پس از خواندن این مقاله، لطفا پیش‌بینی‌های خود از رخدادهای سال ۲۰۱۶ را در بخش نظرات مطرح نمایید.

 

nintendo-nx-mario

نینتندو به طور رسمی کنسول بعدی‌اش یعنی NX را معرفی می کند

نینتندو قبلا اعلام کرده بود که تا قبل از سال ۲۰۱۶ کنسول NX را به صورت رسمی معرفی نخواهد کرد. خب، حالا سال ۲۰۱۶ است، پس به احتمال زیاد امسال باید شاهد رونمایی از NX باشیم. اگرچه هنوز نمی‌دانیم که این کنسول چه شکل و شمایلی دارد و با چه مشخصات فنی ساخته شده است، اما طبق اعلام نینتندو، این دستگاه جدید ترکیبی از کنسول و موبایل است که علاوه بر بازی‌های جدید، تعداد زیادی از عناوین فعلی نیز برای آن منتشر خواهند شد. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که بازی بعدی The Legend of Zelda هم‌زمان با کنسول Wii U برای NX نیز عرضه شود. درست مانند بازی The Legend of Zelda: Twilight Princess که در زمان انتشار کنسول Wii (در سال ۲۰۰۶) هم برای این کنسول و هم گیم‌کیوب منتشر شده بود. به هر ترتیب ۲۰۱۶ سالی است که نینتندو از برنامه‌های خود برای آینده پرده برمی‌دارد.

 

Cyberpunk-2077

بالاخره گیم‌پلی Cyberpunk 2077 به نمایش درمی‌آید

Cyberpunk 2077، بازی علمی-تخیلی استودیوی سی‌دی پراجکت رد اولین بار در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، اما تا کنون هیچ نمایشی از گیم‌پلی این بازی ارائه نشده است. احتمالا می‌دانید که آخرین محتوای اضافی بازی The Witcher 3: Wild Hunt نیز امسال منتشر خواهد شد و پس از آن سی‌دی پراجکت رد می‌تواند با خیال آسوده روی Cyberpunk 2077 و نشان دادن گیم‌پلی این بازی به طرفداران مشتاقش تمرکز کند. شایعاتی درباره‌ی انتشار Cyberpunk 2077 در اواخر سال ۲۰۱۶ وجود دارد، اما با توجه به اطلاعات موجود، این مورد خیلی بعید به نظر می‌رسد.

 

mario-mobile

نینتندو یک بازی از مجموعه‌ی Mario مخصوص گوشی‌های موبایل عرضه می‌کند

مثل کنسول NX، انتظار می‌رود که معرفی و انتشار اولین بازی نینتندو برای گوشی‌های موبایل نیز در سال ۲۰۱۶ اتفاق بیفتد؛ و اگر اینطور باشد یک بازی با حضور محبوب‌ترین شخصیت دنیای بازی‌ها یعنی «ماریو» می‌تواند بهترین شروع را برای نینتندو رقم بزند. این شرکت قبلا اعلام کرده بود که تا ماه می سال ۲۰۱۷ قصد دارد ۵ بازی مختلف برای گوشی‌ها منتشر کند؛ پس اصلا دور از انتظار نیست که یکی از این بازی‌ها از مجموعه‌ی Mario باشد و همین امسال هم عرضه شود.

 

VR

واقعیت مجازی شروعی ضعیف را تجربه خواهد کرد

واقعیت مجازی یک تکنولوژی بسیار جذاب و شگفت‌انگیز است، اما امسال شاهد رواج یافتن و فراگیر شدن آن نخواهیم بود. اگر بخواهیم واقعیت مجازی را با کنسول‌های نسل جدید مقایسه کنیم، درک این موضوع ساده‌تر خواهد بود. حدود دو سال طول کشید تا پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان توانستند در بازار سرگرمی جایگاهی برای خود پیدا کنند و به آمار فروش قابل قبولی دست یابند. این کنسول‌ها به زمان نیاز داشتند تا هم تعداد بازی‌هایشان افزایش پیدا کند و هم بتوانند قدرت فنی خود را به اثبات برسانند.

هدست‌های واقعیت مجازی نیز مثل کنسول‌های نسل هشتم کارشان را با قدرت آغاز نمی‌کنند. این بدان معنا نیست که واقعیت مجازی در مسیر درستی گام برنمی‌دارد؛ اتفاقا برعکس، با ورود کمپانی‌ها بزرگ رقابت برای ساخت هدست‌های با کیفیت هر روز بیشتر می‌شود و فناوری واقعیت مجازی رفته رفته به تکامل می‌رسد؛ اما امسال شاهد این اتفاق نخواهیم بود.

 

Xbox-One

قیمت کنسول ایکس‌باکس وان باز هم کاهش پیدا می‌کند

وقتی کنسول ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۳ منتشر شد قیمتی معادل با ۵۰۰ دلار داشت، در حالی که اصلی‌ترین رقیبش یعنی پلی‌استیشن ۴ با قیمت ۴۰۰ دلار به فروش می‌رسید و این یک برتری آشکار برای کنسول سونی محسوب می‌ شد. به همین دلیل مایکروسافت در اوایل سال ۲۰۱۵ تصمیم گرفت که نسخه‌ی بدون کینکت ایکس‌باکس وان را به قیمت ۳۵۰ دلار عرضه کند؛ سپس سونی نیز همین کار را انجام داد و قیمت پلی‌استیشن ۴ را به ۳۵۰ دلار رساند. حالا هر دو کنسول نسل هشتمی با قیمتی برابر عرضه می‌شوند؛ عملکرد مایکروسافت در گذشته نشان می‌دهد که این شرکت مایل است برای رقابت بهتر با سونی، کنسول خود را با قیمت پایین‌تر به فروش برساند؛ پس احتمالا امسال ایکس‌باکس وان باز هم ارزان‌تر می‌شود.

 

Resident-Evil-7

Resident Evil 7 معرفی خواهد شد

بیش از سه سال از انتشار آخرین شماره از سری اصلی مجموعه‌ی Resident Evil می‌گذرد و حالا بهترین زمان برای معرفی Resident Evil 7 است. Resident Evil مهمترین مجموعه‌ی کپکام است و این کمپانی از ارزش و اهمیت آن برای طرفداران خبر دارد. با اینکه بازی Resident Evil 6 ضعیف ظاهر شد و امتیازات بدی را از منتقدین دریافت کرد، اما فراموش نکنیم که این بازی پس از Resident Evil 5 به عنوان دومین بازی پرفروش کپکام شناخته می‌شود. امیدواریم Resident Evil 7 امسال معرفی شود و در نهایت بتواند این مجموعه‌ی قدیمی را به دوران باشکوهش بازگرداند.

 

Rocket-League

شما عاشق یک بازی ناشناخته می‌شوید

دفعه‌ی اولی که با بازی Rocket League آشنا شدید را به خاطر دارید؟ احتمالا شما هم در ابتدا ایده‌ی عجیب و غریب این بازی را مورد تمسخر قرار داده‌اید، اما پس از تجربه‌ی آن نظرتان کاملا عوض شده است. Rocket League یکی از جذاب‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۵ بود که تا قبل از انتشارش کسی روی آن حساب باز نمی‌کرد. ضربه زدن به یک توپ غول‌پیکر با اتومبیل‌های مجهز به نیترو لذتی دارد که جز با تجربه‌ی Rocket League نصیب کسی نخواهد شد.

البته Rocket League تنها تجربه‌ی غیر منتظره‌ی سالیان اخیر نیست؛ اگر دقیق‌تر نگاه کنیم بازی‌های زیادی هستند که قبل از انتشار کاملا ناشناخته بودند و پس از آن توجهات زیادی را به سوی خود جلب کردند. Her Story ، Monument Valley ، OlliOlli ،  Gone Home و Undertale و بسیاری دیگر از بازی‌های مستقل که در یکی دو سال گذشته منتشر شده‌اند همگی در همین دسته جای می‌گیرند. بی‌شک سال ۲۰۱۶ نیز بدون یک سورپرایز استثنایی به پایان نخواهد رسید.

 

GTA-V

محتوای دانلودی بخش داستانی GTA V منتشر می‌شود

با توجه به اخبار و شایعاتی که قبلا منتشر شده‌اند، بالاخره کمپانی راک‌استار اولین محتوای دانلودی (DLC) برای بخش داستانی بازی Grand Theft Auto V را عرضه می‌کند. البته راک‌استار تا کنون بروزرسانی‌های متعددی را برای بخش GTA Online منتشر کرده و همچنان به این کار ادامه خواهد داد، ولی یک محتوای دانلودی داستان‌محور برای بخش تک‌نفره‌ی بازی به مراتب جذاب‌تر خواهد بود.

دو محتوای داستانی بازی Grand Theft Auto IV که با نام‌های The Lost and Damned و The Ballad of Gay Tony منتشر شدند از هر نظر عالی و فراموش‌نشدنی بودند؛ حالا همه مشتاقند تا ببینند راک‌استار برای GTA V چه نقشه‌ای در سر دارد. با اینکه داستان بازی کاملا به پایان رسیده است، اما دنیای «لوس سانتوس» و «بلین کانتی» به حدی بزرگ و پرماجرا است که می‌توان ده‌ها و صدها قصه‌ی دیگر برایش تعریف کرد. انتشار محتوای دانلودی بخش داستانی GTA V انگیزه‌ی لازم برای بازگشت به این بازی منتشر شده در سال ۲۰۱۳ را به میلیون‌ها بازیکن خواهد داد.

 

Konami

کونامی به طور کلی از بازار بازی‌های کنسولی کنار می‌کشد

کمپانی کونامی در سال ۲۰۱۶ ساخت بازی‌های کنسولی را به کلی کنار می‌گذارد و همه‌ی دارایی‌هایش را در سایر زمینه‌ها (مثل تولید بازی‌های موبایلی) سرمایه‌گذاری می‌کند. البته‌ این فقط یک پیش‌بینی ساده نیست، بلکه اگر دقیق‌تر نگاه کنیم، این اتفاق همین حالا به صورت غیر رسمی رخ داده است؛ کونامی طی دو سال اخیر برای سه پلتفرم رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان فقط دو بازی از سری Metal Gear و دو بازی فوتبال از مجموعه‌ی PES منتشر کرده است. اکنون که هیدئو کوجیما نیز به صورت رسمی از کونامی جدا شده، این شرکت به جز PES و چند بازی کوچک دیگر، چیزی برای از دست دادن ندارد. اصلا هم بعید نیست که فقط یک شماره‌ی دیگر از سری PES منتشر شود و پس از آن کونامی این مجموعه‌ی پرطرفدار را نیز بایگانی کند و برای همیشه با دنیای بازی‌های کنسولی خداحافظی نماید.

وقتی به گذشته‌ی پرافتخار و باشکوه کونامی نگاه می‌کنیم و مجموعه‌های بزرگی چون Castlevania ، Contra ، Frogger و Silent Hill و غیره را به خاطر می‌آوریم چیزی جز حسرت نصیب‌مان نمی‌شود، اما عملکرد بد این شرکت در سال‌های اخیر باعث شده که حتی با رفتنش از دنیای بازی، هیچکس کوچک‌ترین ناراحتی به دل راه ندهد.

 

Mother-3

نسخه‌ی انگلیسی بازی Mother 3 بالاخره امسال منتشر می‌شود

مجموعه‌ی Mother که در غرب بیشتر با نام EarthBound شناخته‌ می‌شود،  یکی از بهترین نقش‌آفرینی ژاپنی کلاسیک است. نسخه‌ی انگلیسی دو شماره‌ی اول این سری موجود است، اما قسمت سوم مجموعه فقط از زبان ژاپنی پشتیبانی می‌کند که این مسئله منجر به اعتراض بسیاری از طرفداران غربی بازی شده است. در سال ۲۰۱۳ گروهی از همین طرفداران با کمک یک مترجم حرفه‌ای، Mother 3 را به انگلیسی ترجمه کردند و حتی به نینتندو پیشنهاد دادند که از فایل ترجمه شده به وسیله‌ی آنها استفاده کند و نسخه‌ی رسمی بازی را در غرب منتشر نماید. همچنین تعدادی دیگر از علاقه‌مندان به این بازی یک کتابچه‌ی راهنما به زبان انگلیسی تهیه کرده‌اند که شامل اطلاعات کامل و جالبی درباره‌ی Mother 3 است. با تمام این تفاسیر، هیچ کدام از این ترجمه‌ها که به وسیله‌ی هواداران انجام شده‌اند نمی‌توانند جای انتشار رسمی بازی از سوی نینتندو را بگیرند.

نینتندو قبلا نسخه‌ی انگلیسی دو شماره‌ی اول این مجموعه را از طریق سرویس کنسول مجازی (Virtual Console) برای Wii U منتشر کرده است. Mother 3 هم برای این کنسول در ژاپن منتشر شده است و حالا همه‌ی طرفداران منتظرند تا نسخه‌ی انگلیسی بازی هم به زودی معرفی شود. شاید این اتفاق در نمایشگاه E3 امسال رخ دهد.

بازی Mother 3 در سال ۲۰۰۶ برای کنسول دستی گیم بوی ادونس منتشر شد. داستان این بازی درباره‌ی یک پسر جوان به نام «لوکاس» است که توانایی‌های ذهنی ویژه‌ای دارد. لوکاس قصد دارد تا با کمک دوستانش در مقابل یک ارتش قدرتمند که با هدف نابود کردن دنیا ایجاد شده است ایستادگی کند.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده