نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

عضو سابق مایکروسافت: اقدامات سونی در مورد پلی‌استیشن 3 قابل پیشبینی بودند

در حالی که فعلا شاهد تقابل کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی‌استیشن 4 با یکدیگر هستیم، یکی از کارمندان سابق بخش ایکس‌باکس کمپانی مایکروسافت اظهارنظر‌های جالبی در مورد رقابت کنسول‌های نسل هفتمی کرده که می‌توانید جزییات آن را در ادامه مطلب زومجی بخوانید.

پیشی گرفتن کنسول پلی‌استیشن 4 از ایکس‌باکس وان در زمینه فروش باعث شده تا رقابت بین این دو کنسول جذابیت‌های کم‌تری داشته باشد و علی‌رغم این که هر دو وسیله برای بازی کردن عالی هستند، ولی حتی رفتار‌های مدیران سازندگان کنسول‌ها در سونی و مایکروسافت هم جنبه رقابتی نداشته و به همین دلیل شاهد شرایط نسبتا آرامی در مورد رقابت این دو کنسول با یکدیگر هستیم. ولی اگر به چند سال قبل و دوران کنسول‌های ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 برگردیم، این رقابت به دلیل نزدیکی دو کنسول در میزان فروش به یکدیگر بسیار داغ‌تر بود و سونی و مایکروسافت هم تمام تلاش خود را برای پیشی گرفتن از رقیب انجام می‌دادند که به لطف همین رقابت هم شاهد پیشرفت عالی هر دو کنسول بودیم.

حال جی آلارد، یکی از اعضای سابق تیم ایکس‌باکس مایکروسافت، اعلام کرده که وی وظیفه داشت حرکات کمپانی‌های رقیب را در نظر داشته باشید و به دلیل این کار هم مایکروسافت با موفقیت توانسته بود بسیاری از اقدامات سونی و حتی نینتندو را پیش‌بینی کند:

ما عملکرد‌های سخت‌افزاری کنسول پلی‌استیشن 3 را کاملا تحت‌نظر داشتیم و به‌علاوه اقدامات اولیه سونی و نینتندو در راستای فعالیت‌های آنلاین را هم بررسی می‌کردیم؛ ولی هردو این کمپانی‌ها سابقه زیادی در بازار ساخت کنسول‌ها داشتند و به همین دلیل خیلی راحت می‌شد حرکت بعدی آن‌ها را پیش‌بینی کرد. برای مثال نینتندو همواره گیمر‌های جوان را هدف قرار می‌دهد و کنترلر کنسول‌های آن هم به شکلی ساخته می‌شود که با بازی‌های عرضه شده برای کنسول همخوانی داشته باشد. به‌علاوه برای نینتندو همیشه قیمت کنسول بسیار مهم است و به همین دلیل هم کنسول‌های این شرکت از لحاظ سخت‌افزاری ضعیف‌تر هستند.

در مورد سونی هم ما می‌دانستیم که آن‌ها تمرکز زیادی بر روی استفاده از بلو-ری خواهند داشت و همچنین تمرکز اصلی آن‌ها بر روی ارائه کنسولی با سخت‌افزار قدرت‌مند خواهد بود که در این موارد پیش‌بینی‌های ما درست بودند. البته ما حدس می‌زدیم که سونی با خرید چند کمپانی فروش آنلاین بازی‌ها دامنه فروش دیجیتالی بازی‌هایش را گسترش بدهد که در این مورد پیش‌بینی ما اشتباه بود.

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم کنسول ایکس‌باکس 360 توانسته بود در دوران کنسول‌های نسل هفتمی شانه به شانه کنسول پلی‌استیشن 3 حرکت کند و به همین دلیل هم شاهد رقابت جذابی در بین این دو کنسول بودیم.

نظر شما در مورد توضیحات آلارد و همچنین رقابت فعلی کمپانی‌های مایکروسافت و سونی چیست؟

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده