// دوشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰

پشتیبانی از بلوتوث و کنترلر ایکس‌باکس وان الیت در بروزرسانی جدید SteamOS

تازه‌ترین بروزرسانی SteamOS، پشتیبانی از کنترلر جدید ایکس‌باکس وان الیت و بلوتوث را به این سیستم‌عامل افزوده است. وجود بلوتوث گزینه‌های بیشتری را برای استفاده از لوازم جانبی می‌دهد. در ادامه برای جزئیات بیشتر با زومجی همراه باشید.

پشتیبانی از کنترلر ایکس‌باکس وان الیت و به ویژه بلوتوث در بروزرسانی جدید SteamOS به کاربران اجازه می‌دهد که از هدست‌های مختلف ویژه بازی و کنترلرها از جمله کنترلر دوئال‌شاک 4 کنسول پلی‌استیشن 4 استفاده کنند.

بروزرسانی 2.60 سیستم‌عامل استیم به بازیکنان اجازه استفاده از گزینه‌های وسیع‌تری از کنترلرها را در کنار کنترلر ایکس‌باکس 360 نسخه رایانه‌های شخصی و کنترلر استیمِ شرکت ولو را می‌دهد. اگرچه در حال حاضر کنترلر ایکس‌باکس وان تنها با استفاده از سیم قابل استفاده است. از دیگر ویژگی‌های نسخه 2.60 می‌توان به بروزرسانی جدید کرنل لینوکس سخن گفت که شامل پچ امنیتی تازه‌ای می‌شود.

در حالی که ولو به تکامل سیستم‌عامل استیم با بروزرسانی‌های متوالی ادامه می‌دهد. این سیستم عامل همچنان در رقابت با ویندوز -با توجه به ارائه عملکرد ضعیف‌تر برروی سخت‌افزارهای مشابه- عقب مانده است. متاسفانه این سیستم‌عامل همچنان از نبود نرم‌افزارهای اختصاصی مانند نِت‌فلیکس، یوتیوب، پلِکس و بسیاری از خدماتِ دیگر موجود در کنسول‌ها رنج می‌برد.

سیستم‌عامل استیم (SteamOS) هنوز راه زیادی را برای تبدیل شدن به پیشنهادی به خریداران برای جایگزینی ویندوز در پیش دارد. هرچند  اکنون فاصله‌ای بین عملکرد این دو سیستم‌عامل وجود دارد با این حال، می‌توان حدس زد که در آینده روز رقابت این دو سیستم‌عامل فرا می‌رسد.

دیدگاه شما در رابطه با پشتیبانی SteamOS چیست؟

منبع: Over Clock 3D


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده