نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

جدول فروش هفتگی انگلستان: Black Ops 3 برای هفتمین هفته متوالی مقام اول را کسب کرد

در حالی که سومین هفته سال ۲۰۱۶ نیز به پایان رسید، Call of Duty Black Ops 3 توانست در انگلستان به صدرنشینی خود ادامه دهد و برای هفتمین هفته متوالی مقام اول جدول فروش هفتگی انگلستان را به دست آورد. با زومجی و جدول فروش هفتگی انگلستان منتهی به ۲۳ ژانویه ۲۰۱۶ (۳ بهمن) همراه باشید.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها در انگلستان را بر عهده دارد، هفته سوم سال ۲۰۱۶، با صدرنشینی بازی Call of Duty Black Ops 3 به پایان رسید. این اتفاق باعث شد که جدیدترین بازی مجموعه ندای وظیفه، برای هفتمین هفته متوالی این مقام را کسب کند. اولین صعود این هفته، مربوط به بازی محبوب FIFA 16 است. جدیدترین بازی سری فیفا، توانست با افزایش فروش ۴ درصدی، به مقام دوم برسد و جایگاه خود را از بازی فوق‌العاده محبوب راک‌استار یعنی Grand Theft Auto V پس بگیرد. GTA V این هفته با افت فروشی ۲۱ درصدی مواجه شد و به مکان سوم سقوط کرد.

بازی‌های مکان چهارم و پنجم جدول این هفته فقط جایشان را با همدیگر عوض کردند! Tom Clancy's Rainbow Six Siege، شوتر جدید تاکتیکال یوبی‌سافت، علی‌رغم افت فروش ۱۰ درصدی، یک پله صعود کرد و جای Star Wars Battlefront، شوتر آنلاین کمپانی دایس را گرفت. Battlefront با یک پله سقوط به جایگاه پنجم رسید.

پس از هفته‌ها، این هفته شاهد انتشار دو بازی جدید بودیم. Resident Evil Origins Collection، که در حقیقت ریمستر HD بازی Resident Evil 0 و Resident Evil 1 است، در اولین هفته انتشار، خود را در مکان ششم جدول فروش هفتگی انگلستان دید. بازی دیگری که این هفته منتشر شد، نسخه فیزیکی  Life is Strange، بازی تحسین شده ماجرایی اپیزودیک اسکوئر انیکس بود. این بازی کار خود را در مکان هفتم آغاز کرد. Just Cause 3، بازی دیگر اسکوئر انیکس نیز این هفته با ۱۵ درصد افت فروشی که داشت، دو پله سقوط کرد و در مکان هشتم جدول جا خوش کرد. Fallout 4، نقش‌آفرینی جدید کمپانی بتسدا و بازی سال ۲۰۱۵ از دید تیم تحریریه زومجی،‌ با یک پله سقوط به مکان نهم جدول رسید. یکی از نکات جالب این هفته،‌ ورود دوباره Dishonored: Definitive Edition از مکان ۳۲ به جدول پرفروش‌ترین بازی‌های هفته بود. نسخه ریمستر شده بازی Dishonored به دلیل تخفیفات مختلف، با ۱۶۰ درصد افزایش فروش مواجه شد و توانست صعودی ۲۲ پله‌ای داشته باشد.

در ادامه می‌توانید جدول کامل بازی‌های پرفروش انگلستان منتهی‌ به ۱۶ ژانویه (۲۶ دی) را مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۱
Call of Duty Black Ops 3
هفتمین هفته در صدر علی‌رغم افت فروشی ۴ درصدی

۲

۳↑
FIFA 16
۴ درصد افزایش فروش و باز پس گرفتن رتبه دوم

۳

۲↓
Grand Theft Auto V
۲۱ درصد افت فروش و از دست دادن مکان دوم

۴

۵↑
Tom Clancy's Rainbow 6: Siege
صعود یک پله‌ای و ۱۰ درصد افت فروش

۵

۴↓
Star Wars: Battlefront
سقوط یک پله‌ای و افت فروشی ۲۰ درصدی

۶

-
Resident Evil Origins Collection
هفته اول انتشار و به دست آوردن مقام چهارم

۷

-
Life is Strange
انتشار تمام اپیزودهای بازی در قالب فیزیکی

۸

۶↓
Just Cause 3
سقوط دو پله‌ای و ۱۵ درصد افت فروش

۹

۸↓
Fallout 4
از دست دادن مقام هشتم و افت فروشی ۱۸ درصدی

۱۰

۳۲↑
Dishonored: Definitive Edition
۱۶۰ درصد افزایش فروش و صعودی ۲۲ پله‌ای

معرفی بازی‌های منتشر شده این هفته:

Life-is-Strange-Shakhes

Life is Strange:

Life is Strange،‌ بازی اپیزودیک و ۵ قسمتی استویو دونت‌ناد، این هفته به صورت فیزیکی منتشر شد. این نسخه فیزیکی شامل هر ۵ قسمت این بازی است. تقریبا یک سال پیش و در تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۱۵ بود که اسکوئر انیکس، قسمت اول بازی را منتشر کرد و از همان ابتدا، بازی با استقبال بازیکنان و منتقدین روبه‌رو شد. گرافیک هنری منحصر به فرد و چشم‌نواز، موسیقی فوق‌العاده و تأثیرگذار و استفاده‌ی مناسب از یک ایده‌ی کلیشه‌ای،‌ از دلایل موفقیت این بازی بود.

در طول یک سالی که از زمان انتشار اولین قسمت بازی می‌گذرد، ۴ قسمت دیگر آن نیز منتشر شد و رسما پرونده داستان بازی بسته شد و اسکوئر انیکس تصمیم گرفت که نسخه فیزیکی از بازی را منتشر کند. این نسخه فیزیکی شامل هر ۵ قسمت این بازی زیبا است.

اپیزود پنجم و آخر این بازی، توانست از زومجی نمره فوق‌العاد ۹ را بگیرد و محسن وزیری در نقد آن گفت:

قسمت آخر Life is Strange ‌همه‌ی آن کاری را که از یک «قسمت آخر» انتظار می‌رود، تمام و کمال انجام داد. یک پایان‌بندی منسجم و حساب‌شده با چاشنی سورپرایزها و سکانس‌هایی که حال و هوایی فرازمینی داشتند، بازی را در قسمت آخر به اوج رساند و تکمیلش کرد. داستان با اساسی‌ترین انتخاب کل بازی به پایان رسید که مزه‌اش تا مدت‌ها زیر زبان کسانی که تجربه‌اش کرده‌اند، باقی خواهد ماند.

Resident-Evil-Origins-CollectionResident Evil Origins Collection:

بازی Resident Evil Origins Collection در تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۱۶ ( ۱۱ دی ) برای رایانه‌های شخصی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 عرضه شد و شامل نسخه بازسازی شده از رزیدنت اویل ۱، که قبلا هم در اوایل سال ۲۰۱۵ به صورت مجزا عرضه شده بود و نسخه بازسازی شده از رزیدنت‌اویل زیرو است. 

البته نسخه بازسازی شده از رزیدنت‌اویل زیرو، که قابلیت‌هایی مانند انتخاب نوع دوربین، انتخاب بین نسبت تصویر ۱۶ به ۹ و ۴ به ۳ و جلوه‌های صوتی و تصویری کاملا بهبود یافته دارد به صورت مجزا اوایل سال ۲۰۱۶ برای ایکس‌باکس 360، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه شد و قیمتی در حدود ۲۰ پوند داشت. 

کپ‌کام همچنین امکان بازی در نقش آلبرت وسکر، شخصیت منفی اصلی سری رزیدنت‌اویل را در این نسخه بازسازی شده فراهم کرده است که توانایی‌های جالبی دارد و می‌توانید ویدیو آن را در ادامه مشاهده کنید.

تهیه شده در زومجی با استفاده از جدول رسمی وب‌سایت چارت ترک


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده