نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

بازی Far Cry: Primal هم از قفل امنیتی Denuvo استفاده خواهد کرد

در حالی که بازی‌هایی مثل Just Cause 3 و FIFA 16 به دلیل استفاده از قفل امنیتی Denuvo هنوز کرک نشده‌ند، به نظر می‌رسد که در آینده بازی‌های دیگری هم مثل Far Cry: Primal و Rise of the Tomb Raider از این قفل استفاده خواهند کرد. با زومجی همراه باشید.

همین چند وقت پیش بود که گروه مشهور 3DM که در زمینه کرک کردن بازی‌های پی‌سی فعالیت دارد، در برابر قفل امنیتی Denuvo ابراز ناتوانی کرد و گفت که با این رویه قفل‌گذاری بازی‌ها، تقریبا در دو سال آینده باید با بازی‌های کرک شده خداحافظی کرد. دلیل این امر هم این است که قفل Denuvo به عنوان یک محافظ امنیتی مجزا فعالیت می‌کند و دسترسی به قفل DRM بازی‌ها را هم سخت‌تر می‌کند. به شکلی ساده‌تر هکر‌ها باید دو قفل را برای کرک کردن بازی‌ها بشکنند که همین مسئله باعث شده برخی آثار هنوز با گذشت چندین ماه از عرضه کرک نشوند.

البته این قفل در حالی امنیت بیش‌تری برای بازی‌ها تامین می‌کند که آثار عرضه شده با آن معمولا از مشکلات عملکردی در رایانه‌های شخصی رنج می‌برند که چند نمونه از این دست آثار Batman: Arkham Knight، Lords of the Fallen و Just Cause 3 هستند. در حالی که چندی پیش گروه 3DM اعلام کرده بود بازی Rise of the Tomb Raider نیز از این قفل استفاده خواهد کرد، اخیرا یوبی‌سافت هم EULA بازی Far Cry: Primal را در صفحه استیم آن منتشر کرده که حاوی متن زیر است و استفاده این بازی از قفل مذکور را تایید می‌کند:

این محصول با استفاده از قفل‌های DRM و سیستم امنیتی Denuvo محافظت خواهد شد. برخی از فایل‌های مربوط به قفل Denuvo حتی پس از حذف بازی هم در سیستم کاربر باقی خواهند ماند.

به هر حال حتی اگر قفل Denuvo مشکلاتی هم برای برخی بازی‌ها و کاربران ایجاد کند، توانایی‌های امنیتی آن به حدی بالا است که بدون شک در آینده ناشران بیش‌تری از آن استفاده خواهند کرد تا از توزیع غیر‌قانونی بازی‌هایشان پیشگیری کنند. حال باید منتظر ماند و تاثیر این قفل را در روی بازی‌های Rise of the Tomb Raider و Far Cry: Primal مشاهده کرد که از قضا از مورد انتظار‌ترین بازی‌های امسال هم به‌شمار می‌روند.

نظر شما در مورد استفاده این آثار از قفل Denuvo چیست؟

منبع: Destructoid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده