نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰

حضور شخصیت «آکوما» در بازی Tekken 7 از مدت‌ها پیش برنامه ریزی شده بود

تایید حضور شخصیت «آکوما» از سری Street Fighter در بازی Tekken 7 یکی از غیر‌قابل پیشبینی‌ترین اقدامات بندای نامکو در مورد بازی مبارزه‌ای خود بود. ولی به نظر می‌رسد که این کمپانی از چهار سال پیش تصمیم داشت تا چنین کاری را عملی کند. با زومجی همراه باشید.

سری بازی‌های Tekken از آن دست آثاری هستند که همواره فضای منحصر‌به‌فردی را با استفاده از شخصیت‌های انحصاری خود ایجاد کرده‌اند و تا امروز سابقه نداشت که شخصیتی از بازی‌های دیگر در آن دیده شود. ولی بندای نامکو اخیرا یک به‌روزرسانی با نام Fated Retribution برای نسخه آرکید Tekken 7 معرفی کرد که شخصیت «آکوما» را از سری بازی‌های Street Fighter به جمع مبارزین آن اضافه می‌کند. سازندگان بازی چندی پیش اعلام کردند که حضور این شخصیت به هیچ وجه توازن داستانی بازی را دچار مشکل نخواهد کرد و آکوما داستان خاص خود را در این اثر خواهد داشت.

حال در یک مصاحبه جدید با سایت فامیتسو، یوشینوری اونو از کمپانی کپ‌کام (که سازنده بازی‌های Street Fighter است) و کاتسوهیرو هارادا از بندای نامکو در مورد حضور شخصیتی از Street Fighter در Tekken توضیح داده‌اند. هارادا در این مورد گفت:

ما از مدت‌ها پیش قصد داشتیم تا شخصیت آکوما را وارد سری Tekken کنیم. من این ایده را نزدیک به ۴ سال پیش با آقای اونو در میان گذاشتم و پس از این‌که وی با این کار موافقت کرد، نشانه‌هایی از آکوما را به شکلی کاملا مخفی در ویدیو آغازین بازی Tekken 7 نشان دادیم و حتی شاید برخی طرفداران نیز متوجه این قضیه شده بودند.

هارادا در ادامه صحبت‌های خود در مورد نقش آکوما در بازی هم توضیح داد:

بدون شک طرفداران بازی‌های Street Fighter و Tekken دوست دارند تا شاهد یک مبارزه جدی بین شخصیت‌های این دو نسخه با یکدیگر باشند که البته این مبارزه باید ریشه‌های داستانی عمیقی هم داشته باشد؛ ولی عملی کردن این کار در یک نسخه فرعی از هریک از بازی‌ها و خلق داستانی این‌چنینی عملی نیست، به همین دلیل هم ما آکوما را وارد داستان Tekken خواهیم کرد و گوشه‌ای از این نوع مبارزه را تقدیم طرفداران می‌کنیم.

با استناد به صحبت‌های هارادا، به نظر می‌رسد که شخصیت آکوما تاثیر زیادی در داستان بازی Tekken 7 خواهد داشت و حضور وی فقط به منظور جلب رضایت طرفداران سری Street Fighter نیست. نظر شما در این مورد چیست؟

بازی Tekken 7 هم‌اکنون برای دستگاه‌های آرکید عرضه شده است و در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۱۶ برای پلی‌استیشن 4 هم عرضه خواهد شد.

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده