// یکشنبه, ۴ بهمن ۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

دو کمپانی یوبی‌سافت و اسپکتِر ویژن امروز در جریان جشنواره فیلم سان‌دَنس در ایالت یوتا، اعلام کردند که قراردادی بین دو شرکت تحت عنوان «ایجاد، توسعه و تولید محتوای واقعیت مجازی اصل و تعاملی» امضا شده‌ است. در ادامه برای جزئیات بیشتر همراه زومجی باشید.

با برنامه‌ریزی عرضه آکیولس ریفت، پلی‌استیشن وی‌آر و اچ‌تی‌سی ویو در سال جاری،‌ ۲۰۱۶ در حال تبدیل شدن به سالی بزرگ برای واقعیت مجازی است. اکنون،‌ یوبی‌سافت، دیگر شرکت بزرگ صنعت بازیسازی رسما اعلام کرده است که قصد تولید محتوای واقعیت مجازی «تعاملی» را با همکاری اِسپکتِرویژن دارد. یوبی‌سافت در حال حاضر نیز روی چند پروژه بازی‌‌های واقعیت مجازی کار می‌کند.

هر چند متاسفانه هیچگونه اطلاعاتی در رابطه با نوع پروژه‌ی این دو شرکت منتشر نشده است. با این حال، اخبار منتشر شده مشخص می‌کند که استودیوی فان‌هاوس یوبی‌سافت واقع در مونترال رهبری توسعه محتوا را برعهده خواهد داشت. پاتریک پلورد، معاون رئیس استودیو یوبی‌سافت مونترال با اشاره به تخصص اسپکتر ویژن در ژانر وحشت (این شرکت تولید چند فیلم ترسناک را در کارنامه خود دارد)،‌ نکته‌ای ظریف را در رابطه با نوع محصولات همکاری این دو کمپانی بیان می‌کند با این حال نمی‌توان با قطعیت نوع سبک بازی‌های ویدیویی احتمالی از همکاری دو شرکت را هم‌اکنون حدس زد.

لیزا والِن، مدیر عامل اجرایی اسپکتر ویژن در بیانیه خود با اشاره به وسعت نمونه‌ کارهای یوبی‌سافت گفته است که این نمونه‌ها « باعث همکاری ایدآلی [میان یوبی‌سافت] و دید متنوع و خلاقانه اسپکتر ویژن می‌شود». او در ادامه گفت:‌

با یکدیگر، ما می‌توانیم تعدادی نامحدود از فرمت‌های جدیدِ داستان‌های جسورانه و اصلی را بیان کنیم.

الیجاه وود،‌ یکی از موسس‌های اسپکتر ویژن و هنرپیشه نقش فردو بَگینز در ارباب حلقه‌ها نیز به نوبه خود در این رابطه گفت:

به عنوان یک گِیمِر قدیمی، قبل از همه من طرفدار و تحسین‌کننده یوبی‌سافت هستم. بنابراین همکاری با آنها در حوزه واقعیت مجازی، لذتی باورنکردنی است.

استودیوی وودشِد در سال ۲۰۱۰ توسط الیجاه وود هنرپیشه، دَنیِل نوح، تولیدکننده و یکی از نویسندگان فیلم‌نامه Believers و همچنین جاش والِر، کارگردان بنیانگذاری شد. این استودیو بعدها نام خود را به اسپکتر ویژن (SpectreVision) تغییر داده است.

پلورد، از استودیو  یوبی سافت فان‌هاوس سال گذشته گفته بود که اساسنامه توسعه‌دهندگان این استودیو تلاش برای تولید متداول چیزی‌های جدید است. او در این رابطه گفته بود:

ما سرگرمی می‌سازیم. من شدیدا معتقد هستم که ما نمی‌توانیم موضوعی را بارها و بارها استفاده کنیم و باز [توقع داشته باشیم] سرگرم‌کننده باشد. به عنوان یک کمپانی سرگرمی، آنها نیاز به ایجاد چیزی متفاوت برای نوآوری در هر سال دارند. من احساس می‌کنم که این فقط یک شعار در یوبی‌سافت نیست بلکه در دی‌ان‌ای آن وجود دارد. ما از اشتیاق خود به عنوان سوخت جهت تلاش برای یافتن ایده بعدی که ممکن است بزرگ باشد، استفاده می‌کنیم.

دیدگاه شما در رابطه با این همکاری چیست؟ دیدگاه خود را با زومجی به اشتراک بگذارید.

منبع: Gamespot

کاراکتر باقی مانده