// یکشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

بررسی کنترلر SteelSeries Stratus مخصوص پلتفرم iOS

برند استیل‌سریز یکی از شناخته شده‌ترین برندهای تولیدکننده لوازم جانبی گیمینگ است که به تازگی کنترلری کوچک و جمع و جور مخصوص پلتفرم iOS عرضه کرده که البته، قیمت بسیار گرانی هم دارد! با زومجی همراه باشید تا به بررسی این کنترلر بپردازیم.

بازی‌های ویدیویی که زمانی محدود به رایانه‌های شخصی بودند، کم کم با روی کار آمدن کنسول‌ها قشر بیشتری از مردم را جذب خود کردند. با این حال، موج گسترش بازی‌های ویدیویی تا به حال هیچ‌گاه مانند ورود گوشی‌های هوشمند، سرعت و قدرت نداشته و حالا می‌توانیم ببینیم هر کسی از هر قشری که یک گوشی هوشمند به همراه دارد، حداقل یک بار به بازی با دستگاه خود پرداخته است.

این مقدمه را گفتم تا برسم به عده‌ای که بازی‌های ویدیویی را روی گوشی جدی می‌گیرند و دوست دارند تجربه‌های متفاوت و بهتری را با آن تجربه کنند. برندها و کمپانی‌های مختلف هم از این فرصت نهایت استفاده را کرده‌اند و با تولید لوازم جانبی به ویژه کنترلرهای مخصوص، بازی‌های گوشی‌های هوشمند را چند قدم به تجربه‌های کنسولی نزدیک‌تر کرده‌اند. یکی از برندهای پیشتاز این زمینه، استیل‌سریز است که در این مطلب قصد داریم تا به بررسی کنترلر کوچک اما کاربردی استراتوس مخصوص سیستم‌ عامل iOS این کمپانی بپردازیم.

Steelseries Fix

شاید لازم باشد قبل از هر چیز، یک نکته حیاتی در مورد این کنترلر بگویم. کنترلر استراتوس فقط با سه دستگاه مبتنی بر iOS آیفون، آیپد و آیپاد سازگاری دارد و فقط دارندگان این سه دستگاه که دارای نسخه هفت به بالای iOS است توانایی استفاده از استراتوس را دارند. این نکته شاید برای دارندگان گوشی‌های اندرویدی که دوست دارند یک چنین کنترلر جمع و جور و جیبی داشته باشند نا‌امیدکننده باشد. با این حال، iOS داران هم آنچنان دلشان را خوش نکنند چرا که این کنترلر، قیمتی بسیار بالا دارد که به خودی خود، بزرگ‌ترین نقطه ضعف آن محسوب می‌شود.

Steelseries-Fix-3

استراتوس یک کنترلر بسیار کوچک است که وقتی آن را در دست می‌گیرید تازه می‌فهمید که چقدر خوش‌دست است. بدنه‌ی پلاستیکی و ابعادی که کاملا در دست می‌نشیند از یک سو، دارا بودن دو آنالوگ از سوی دیگر، از استراتوس استیل‌سریز یک کنترلر بسیار مناسب برای بازی‌های موبایلی ساخته است. این کنترلر به غیر از دو دکمه‌ی LS RS یا R3 L3 در ایکس‌باکس و پلی‌استیشن، همه‌ی دکمه‌های دیگر را دارا است. چیدمان و ظاهر دکمه‌ها تلفیقی از دو کنترلر پلی‌استیشن و ایکس‌باکس است. دو آنالوگ مانند کنترلر پلی‌استیشن در کنار هم هستند و از طرفی، در چیدمان دکمه‌های اصلی از حروف YXAB استفاده شده است. ۴ دکمه‌ی فوقانی استراتوس هم تکمیل‌کننده‌ی ترکیب این کنترلر مینیاتوری و کاربردی است.

شارژدهی ۱۰ ساعته و امکان شارژ از طریق درگاه میکرو USB، یکی دیگر از مزایای این کنترلر خوش‌دست استیل‌سریز است که ما را از تعویض باتری بی‌نیاز می‌کند. یکی از نکات بارز استراتوس، اتصال بلوتوث این کنترلر به دستگاه برخلاف بسیاری از کنترلرهای دیگر است. مزیتی که واقعا اگر با توجه به عدم اتصال فیزیکی کنترلر به دستگاه وجود نداشت، استراتوس را از نظر کارایی در مضیقه قرار می‌داد. با این حال اتصال بی‌سیم استراتوس مخصوصا برای استفاده با تبلت‌های آیپد می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. اگر هم نگران سرعت پاسخ‌دهی هستید نگران نباشید، استراتوس از تمام قدرت اتصال بلوتوث استفاده می‌کند تا تاخیر محسوسی در پاسخ‌دهی دکمه‌ها مشاهده نکنید و از طرفی، اتصال به دستگاه هم بسیار سریع و راحت انجام می‌شود.

ما در آزمایش این کنترلر، به سراغ بازی‌های زیادی رفتیم که نتیجه‌ آن، لذت و تجربه‌ای متفاوت بود. کنترلر به خوبی در دست جا می‌شود و پاسخ‌دهی سریع در کنار چیدمان خوب دکمه‌ها، تجربه‌ای کنسولی را به مخاطب القا می‌کند. انجام بازی‌هایی مانند FIFA با استراتوس به مراتب راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر است. بازی‌هایی مانند GTA و شوترهایی مثل Modern Combat نیز طوری طراحی شده‌اند که انگار اصل کارشان با یک چنین کنترلرهایی است.

Steelseries-Fix-6

در آخر باید بگویم که کنترلر همه فن حریف استراتوس فقط یک مشکل  دارد و آن هم قیمت بسیار بالای آن در قیاس با کنترلرهای دیگر است. حداقل قیمت رسمی استراتوس نزدیک به ۷۰ دلار است و فقط برای کاربران آیپد، آیفون و آیپاد ساخته شده است. استراتوس حتی قابلیت استفاده با اپل تی‌وی هم ندارد که اگر داشت، مقداری قیمت آن هم قابل توجیه می‌شد. با این حال شما می‌توانید با صرفه‌جویی ۴۰ دلاری، به سراغ کنترلرهای Logitech Powershell یا Moga Ace Power بروید که البته از نظر ساختار با استراتوس تفاوت زیادی دارند. این نکته را هم مد نظر داشته باشید که کنترلری مانند Logitech فقط از آیفون ۵ و ۵اس پشتیبانی می‌کند و اگر شما آیفون ۶ در اختیار دارید، گزینه مناسب همین کنترلر استراتوس خواهد بود.

با تمام این تفاسیر، استراتوس استیل‌سریز یک کنترلر شبه کنسولی در ابعادی اعجاب‌انگیز و کاربردی است و اگر با قیمت بالای آن مشکل ندارید، این کنترلر بهترین گزینه برای دستگاه مبتنی بر iOS شما خواهد بود.

کنترلر استیل‌سریز استراتوس توسط شرکت پانا در اختیار زومجی قرار گرفته است.

کنترلر استیل‌سریز استراتوس با قیمت ۲۴۵.۰۰۰ تومان از اینجا قابل خرید است.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده