نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۰

هفته نامه: قسمت ۵۱ - از شایعات نینتندو NX تا یکه تازی CoD: Black Ops 3

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم. با زومجی همراه باشید.

هفته‌های آغازین سال ۲۰۱۶ را سپری می‌کنیم. روزهایی که کم‌کم باید منتظر شنیدن اخبار مهم و معرفی بازی‌های جدید باشیم و از طرفی، به انتشار چند بازی مهم در روزهای پایانی زمستان نزدیک می‌شویم. بازار اما همچنان سوت و کور است و بازی Call of Duty: Black Ops 3 کماکان خوب می‌فروشد. اگر از افرادی باشید که جدول فروش هفتگی انگلستان را دنبال می‌کنید، مطمئنا متوجه این موضوع شده‌اید که پس از هفته‌های طوفانی یکی دو ماه آخر سال ۲۰۱۵، چند هفته‌ای است که به‌دلیل منتشر نشدن بازی جدیدی، این جدول دستخوش تغییرات آنچنان زیادی نشده است. تنها نکته حائز اهمیت جدول این هفته، صدرنشینی بازی Call of Duty: Black Ops 3 برای ۶ هفته متوالی است. با این اتفاق، این بازی با رکورد FIFA 15 برابری کرد که آن هم برای ۶ هفته متوالی در صدر جدول پرفروش‌ترین‌های انگلستان قرار گرفته بود. بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها در انگلستان را بر عهده دارد، Grand Theft Auto V، بازی فوق‌العاده موفق استودیو محبوب راک‌استار، این هفته توانست با وجود ۱۶ درصد افت فروش، به مکان دوم جدول صعود کند و FIFA 16 را به مکان سوم بفرستد. فیفا ۱۶، این هفته با ۴۵ درصد افت فروش مواجه شده بود. GTA V، این هفته، بالاترین رتبه را از هفته سی و چهارم سال گذشته به‌دست آورده است. Tom Clancy’s Rainbow 6: Siege، جدیدترین بازی از مجموعه شوتر تاکتیکال یوبی‌سافت، با افت فروشی ۲۴ درصدی روبه‌رو بود اما توانست یک پله صعود کند و در جایگاه پنجم قرار بگیرد.

0

همچنین Call of Duty: Black Ops III پرفروش‌ترین بازی کنسول پلی استیشن 4 در سال ۲۰۱۵ نیز بود. این مسئله اصلا جای تعجب ندارد چون Black Ops III در بین بازی‌های فیزیکی سال ۲۰۱۵ نیز بیشترین میزان فروش در امریکا را تجربه کرده است. بعد از این بازی در فهرست پرفروش‌ترین‌ها Grand Theft Auto V، نسخه‌ی پلی استیشن 4 بازی Minecraft ،Star Wars Battlefront و Fallout 4 قرار گرفته‌اند.

در ادامه با ما همراه باشید تا مهم‌ترین اخبار و رویداد‌های هفته‌ی گذشته را مرور کنیم:

چندی پیش بود که شرکت نینتندو اعلام کرد که قصد دارد وارد بازار بازی‌های موبایل شود و افزود که تا ماه مارس سال ۲۰۱۷ (اسفند ۹۵)، چهار بازی برای تلفن‌های هوشمند عرضه خواهد کرد. حال تاتسومی کیمیشیما، مدیرعامل جدید نینتندو، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که شرکت آن‌ها قصد دارد برنامه‌هایی برای تلفن‌های هوشمند با حضور شخصیت‌های معروف و محبوب نینتندو بسازد. باتوجه‌به صحبت‌های کیمیشیما، نینتندو قصد دارد تا آخر سال ۲۰۱۶، برنامه‌های موبایلی با حضور شخصیت‌های معروف و محبوب این شرکت منتشر کند. همچنین اخیرا مدیرعامل نینتندو گوشه‌ای از برنامه‌های خود برای آینده شرکت را اعلام کرده است و این برنامه بسیار جاه‌طلبانه و بلندپروازانه به نظر می‌رسند.

1

در سال ۲۰۰۷ عده‌ای از دارندگان کنسول ایکس باکس 360 به خاطر خش‌دار شدن دیسک‌های بازی به وسیله‌ی این کنسول اعلام نارضایتی کردند و خواستند که مایکروسافت را برای این موضوع به دادگاه بکشانند. قرار است دادگاه دیوان عالی درباره‌ی این مسئله و مقصر بودن مایکروسافت قضاوت کند. این دادگاه در تاریخ ۱۵ ژانویه درخواست تجدیدنظر یا فرجام از سوی مایکروسافت را شنیده است. این شرکت ادعا می‌کند که آسیب دیدن دیسک‌ها به خاطر استفاده‌ی نادرست از ایکس باکس 360 است و ربطی به نقص فنی کنسول ندارد. ایکس باکس 360 کنسول نسل هفتمی شرکت مایکروسافت و دومین کنسول از خانواده‌ی ایکس باکس است که در سال ۲۰۰۵ به بازار آمد. تا سال ۲۰۱۴ حدود ۸۴ میلیون دستگاه از این کنسول به فروش رسید؛ این آمار ایکس باکس 360 را به ششمین کنسول پرفروش تاریخ تبدیل می‌کند.

براساس پست عزیزیا ایمار، مسئول محتواهای مرتبط با سری Assassin’s Creed در یوبی‌سافت روی توییتر، فیلم‌برداری اقتباس سینمایی این سری به اتمام رسیده است. در حال حاضر تاریخ اکران فیلم به ۲۱ دسامبر ۲۰۱۶ (۱ دی ۱۳۹۵) موکول شده تا زمان لازم برای خلق محصولی بهتر در اختیار سازندگان قرار داشته باشد. فیلم Assassin’s Creed با بازی مایکل فسبندر، داستان یک اساسین با نام اگیلار و نواده‌اش کالوم لینچ را روایت می‌کند. این فیلم علاوه‌بر پیگیری فعالیت‌های اگیلار در اسپانیا و قرن پانزدهم، تلاش لینچ برای به‌دست آوردن اطلاعات و مهارت‌های لازم در جهت نابودی وارثان فرقه تمپلارها در زمان حال را هم به نمایش خواهد گذاشت.

خانواده ی جوناس ساویمبی، رهبر شورشیان آنگولا، از بازی Call of Duty: Black Ops II و استودیو اکتیویژن بلیزارد به‌دلیل آنچه که بد نشان دادن وجه‌ی ساویمبی در بازی به مخاطبان عنوان شده است، به دادگاه فرانسه شکایت کردند. در یکی از مراحل بازی Call of Duty: Black Ops II شاهد حضور جوناس ساویمبی به‌عنوان یکی از شخصیت‌های بازی بودیم. ساویمبی رهبر شورشیان آنگولا و بنیان گذار حزب ملی “استقلال کامل آنگولا” بود که در اوایل سال ۲۰۰۲ در درگیری با نیرو‌های دولتی آنگولا کشته شد. استودیو اکتیویژن بلیزارد در گزارشی اعلام کرده است که خانواده‌ی ساویمبی با ادعای نادرست نشان دادن شخصیت ساویمبی در این ساخته‌ی استودیو تری‌آرک در سال ۲۰۱۲ به دادگاه فرانسه شکایت کرده‌اند.

درحالی‌که هنوز خبری در مورد نسخه اصلی بعدی رزیدنت اول منتشر نشده است، طرفداران به‌زودی می‌توانند نسخه بازسازی شدهResident Evil Zero را تجربه کنند. حال ویدیویی از گیم‌پلی این بازی در پی‌سی منتشر شده است:

این نسخه از بازی بازسازی نسخه کنسول Gamecube است که از لحاظ داستانی پیش‌درآمدی برای نسخه اول بازی است. از آن‌جا که این بازی در ابتدا تنها برای کنسول نینتندو عرضه شده بود، اکنون به‌لطف نسخه بازسازی شده دارندگان ایکس باکس 360،ایکس باکس وان، پلی استیشن 3، پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی هم می‌توانند آن را تجربه کنند.

چندی پیش، بازیگر شخصیت فرانکلین در بازی GTA V، با انتشار عکسی، خبر از احتمال ساخته شدن DLC داستانی برای بازی داده بود. حال، بازیگر شخصیت مایکل در بازی، اعلام کرد که درباره بسته الحاقی داستانی برای GTA V هیچ اطلاعاتی ندارد. سال گذشته، راک‌استار اعلام کرده بود که تمام افراد کلیدی بازی Grand Theft Auto V در حال کار روی GTA Online هستند و به‌نوعی اعلام کرده بود که پروژه ساخت بسته الحاقی بازی، بایگانی شده است. از طرف دیگر هنوز مشخص نیست دلیل حضور فونتنو در راک‌استار و پوشیدن لباس مخصوص ضبط حرکات موشن کپچر چه بوده است؛ اما احتمال این می‌رود که وی به‌منظور ضبط حرکاتی برای GTA Online به راک‌استار رفته باشد.

2

اطلاعات تازه‌ای از هولولنز، هدست واقعیت افزوده‌ی مایکروسافت منتشر شده که به برخی ویژگی‌های آن مانند دوام باتری و امکانات ارتباطی می‌پردازد. بروس هریس، بازاریاب فنی مایکروسافت، اخیراً در رویدادی به صحبت درباره‌ی هدست هولولنز پرداخته است. آن‌طور که از گفته‌های وی مشخص است این محصول کاملاً بی‌سیم خواهد بود و باتری آن می‌تواند در استفاده‌ی معمول، انرژی دستگاه را تا ۵.۵ ساعت تأمین کند؛ ضمن اینکه شارژ آن در استفاده‌های سنگین تا ۲.۵ ساعت دوام خواهد آورد. هولولنز همچنین قابلیت‌ این را دارد که ازطریق بلوتوث یا وای-فای به دستگاه‌های مختلفی که از این استانداردها پشتیبانی می‌کنند، متصل شود. مایکروسافت تصمیم دارد تا کمتر از سه ماه آینده، نسخه‌ی ویژه‌ی توسعه‌دهندگان هولولنز را با قیمت ۳ هزار دلار عرضه کند. این نسخه دارای ۲ گیگابایت رم، پردازنده‌ای با معماری x86 و Refresh Rate یا فرکانس نوسازی ۶۰ هرتز خواهد بود.

شرکت یوبی‌سافت پس از اینکه دوران پارینه سنگی را به‌عنوان دوره تاریخی بازی Far Cry: Primal انتخاب کرد، قصد دارد تا به‌نوعی حس و حال زندگی واقعی در این دوران را برای طرفداران بازی هم فراهم کند:

یوبی‌سافت اخیرا پیشنهاد ویژه‌ای به طرفداران بازی Far Cry: Primal داده است. براساس این پیشنهاد، یک طرفدار خوش‌شانس با همراهی یک نفر از دوستانش، می‌توانند یک شب را در غاری با تمام امکانات عصر پارینه‌سنگی زندگی کنند. یوبی‌سافت از تمامی علاقه‌مندان بازی در سراسر دنیا خواسته تا شانس خود را برای بُردن این جایزه امتحان کنند.

شرکت AMD در حال حاضر روی دو نسل از کارت‌های گرافیکی با معماری پولاریس کار می‌کند که پولاریس ۱۰ و پولاریس ۱۱ نام دارند. حال مسئول ارشد بخش گرافیک این شرکت عرضه کارت‌هایی با این معماری را در سال ۲۰۱۶ تایید کرده است. یکی از این معماری‌ها در ساخت کارت‌های گرافیکی مخصوص لپ‌های باریک استفاده خواهد شد و دیگری هم مخصوص ساخت کارت‌های گرافیکی پرچم‌دار این شرکت است که با هدف پس گرفتن بازار از شرکت رقیب، انویدیا، تولید و عرضه خواهند شد. البته هدف اصلی AMD از ساخت کارت‌های گرافیکی معماری پولاریس، ارائه سطح کیفی مانند کنسول‌ها در دل لپ‌تاپ‌های باریک است.

4

در آینده‌ی نزدیک وقتی یک رایانه‌ی شخصی بخرید، خواهید دید که سیستم جدیدتان از ویندوز ۷ یا ۸ پشتیبانی نمی‌کند، چون مایکروسافت به‌تازگی سیاست‌های جدید خود که برنامه‌های این شرکت برای ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های آتی سیستم‌ عامل‌های قدیمی‌تر را شامل می‌شود، بیان می‌کند که از این به بعد آن دسته از رایانه‌های شخصی که از پردازنده‌های نسل بعدی اینتل، AMD یا کوالکام بهره ‌می‌برند حتما باید از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ استفاده کنند. البته سیاست‌های جدید مایکروسافت به این معنی نیست که پشتیبانی از ویندوزهای ۷ و ۸.۱ به‌طور کلی کنار گذاشته می‌شود. انتشار به‌روزرسانی‌های مختلف برای این دو سیستم‌ عامل به ترتیب تا ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۴ دی ۱۳۹۸) و ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳ (۲۰ دی ۱۴۰۱) ادامه خواهد داشت، منتها با این شرط که از سخت‌افزارهای قدیمی و هم‌دوره با این سیستم‌ عامل‌ها استفاده کنید.

پس از اینکه مایکروسافت نزدیک به دو ماه آپدیت خاصی برای کنسول ایکس باکس وان منتشر نکرد، بالاخره آپدیت جدید این کنسول رسما تایید شده و برای کاربران نسخه‌های پیش‌نمایشی به‌روزرسانی‌ها در دسترس است. مایک ایبرا،برنامه‌نویس ارشد بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت، ضمن رونمایی از جزییات به‌روزرسانی جدید ایکس باکس وان اعلام کرده که تمرکز این آپدیت بیشتر روی قابلیت‌های اجتماعی کنسول خواهد بود. به‌روزرسانی جدید ایکس باکس وان هم‌اکنون به شکل آزمایشی برای افراد محدودی عرضه شده است و هنوز تاریخ عرضه همگانی آن مشخص نیست. بااین‌حال می‌توان در ماه فوریه ۲۰۱۶ (۱۲ بهمن تا ۱۰ اسفند) منتظر عرضه آن بود.

شرکت اسکوئر انیکس طی خبری رسمی تاریخ انتشار بسته‌الحاقی جدید بازی Rise of the Tomb Raider را با نام Baba Yaga: The Temple of the Witch اعلام کرد که هفته آینده عرضه خواهد شد

براساس اعلام اسکوئر انیکس، این بسته‌الحاقی در تاریخ ۲۶ ژانویه (۶ بهمن) عرضه خواهد شد و چندین ساعت محتوای گیم‌پلی جدید را به بازی اضافه می‌کند. همچنین افرادی که Season Pass بازی را خریداری کرده باشند، می‌توانند در تاریخ مذکور این DLC را به‌صورت رایگان دانلود کنند.

تحلیلگران صنعت بازی‌های ویدیویی اعتقاد دارند در نتیجه‌ی معامله عرضه انحصاری Rise of the Tomb Raider برای ایکس باکس وان،‌ فروش این بازی روی پلی استیشن 4، به‌خاطر کاهش هیجان اولیه عرضه، بسیار پایین خواهد بود. مایکل پَچر، از شرکت وِب‌بوش و دِیوید کول، مدیرعامل شرکت تحقیقاتی دی‌اف‌سی اینتِلِجِنث اعتقاد دارند که معامله انحصار زمانی عرضه Rise of the Tomb Raider روی ایکس باکس وان باعث ضربه خوردن به فروش این بازی روی پلی استیشن 4 خواهد شد. این دو نظرات خود را در قالب مقاله‌ای در وب‌سایت گِماسُترا به اشتراک گذاشته‌اند.

5

اخیرا انجمن نویسندگان بریتانیا، جایزه امسال بهترین داستان بازی‌های ویدیویی را به بازی Everybody’s Gone to the Rapture محصول مشترک استودیو‌های چاینیز روم و سانتا مونیکا اهدا کرده است. رقبای این بازی Her Story و Sunless Sea هستند که در دریافت جایزه انجمن نویسندگان بریتانیا ناکام بوده‌اند. بازی Everybody’s Gone to the Rapture به نویسندگی دان پینچبک، داستان روستایی کوچک در انگلیس را روایت می‌کند که ساکنانش به طرز مرموزی ناپدید شده‌اند. همچنین مدتی قبل نیز انجمن نویسندگان آمریکا فهرست نامزدهای دریافت جایزه «موفقیت برجسته در زمینه داستان‌نویسی در بازی‌های ویدیویی ۲۰۱۵» را اعلام کرد. فهرست نامزدهای بهترین داستان در بین بازی‌های منتشر شده در سال ۲۰۱۵ از نظر انجمن نویسندگان آمریکا شامل بازی‌های Assassin’s Creed: Syndicate، Pillars of Eternity، Rise of the Tomb Raider و The Witcher 3: The Wild Hunt است.

درحالی‌که چندی پیش نسخه آزمایشی بازی Metal Gear Online برای رایانه‌های شخصی عرضه شده بود، کونامی نسخه اصلی بازی را ازطریق استیم برای طرفداران بازی عرضه کرد. Metal Gear Online بخش چند‌نفره جدید‌ترین نسخه سری متال‌گیر است که پیش‌تر برای کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی‌استیش 4 عرضه شده بود و حال کاربران پی‌سی هم می‌توانند آن را تجربه کنند. در این بازی همانند بازی‌های شوتر سوم شخص آنلاین می‌توانید در حالت‌های مختلف به همراه دوستان‌تان وارد نقشه‌های بزرگ بازی شوید و به شکل تیمی یا انفرادی با یکدیگر مبارزه کنید.

هم‌اکنون بازی Mass Effect Andromeda تمام توجهات طرفداران و تمرکز سازندگان را به خود اختصاص داده است، بااین‌حال بایووردر حال ساخت یک آی‌پی جدید و «هیجان‌انگیز» است. اخیرا آگهی استخدام طراح شخصیت در شعبه شهر آستین تگزاس منتشر شده است. براساس آگهی استخدامی که به‌صورت اختصاصی برای این آی‌پی جدید انتشار یافته، اعلام شده که استودیو بایوور آستین برای ساخت «ای‌پی جدید و هیجان‌انگیز» قصد دارد طراح شخصیت استخدام کند. بر طبق این آگهی، طراح موردنظر باید دارای خصوصیاتی چون آگاهی نسبت به نسل جدید همانندسازی شخصیت‌ها، آشنایی با نحوه استفاده از جدیدترین ابزارهای انجین‌های بازی‌سازی و طراحی شخصیت‌های مشابه انسان، موجودات یا مکانیک‌های مختلف باشد.

6

مارک سِرنی، معمار ارشد پلی استیشن 4 به همراه هیدیو کوجیما بازیساز افسانه‌ای و کن ایمایزومی به یک تور ده روزه رفته‌اند که روی فناوری‌های پیشرفته‌ی استودیوهای سونی تمرکز خواهد داشت. حال که هیدیو کوجیما برای خودش کار می‌کند و فرصت بیشتری دارد، تصمیم گرفته سفری به کالیفرنیا داشته باشد تا به همراه مارک سرنی از فناوری‌های مورد استفاده‌ی استودیو‌های سونی دیدن کند و سری هم به دوستانش بزند. او در اولین روز این تور به استودیو‌ی موشن کپچر VASG سر زد و با تجهیزات ضبط حرکات بدن آشنا شد که در بازی‌های The Last of Us و The Order: 1886 استفاده شده بود. پر بیراه نیست اگر بگوییم هدف اصلی کوجیما از این تور ده روزه، تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات برای بازی جدید استودیوی خودش است. باتوجه‌به همکاری او با سونی و استفاده از آخرین دستاوردهای فناوری که در اختیار دارد، می‌توانیم انتظار یک بازی بزرگ و کامل را از یکی بهترین بازیسازهای دوران بازی‌های ویدیویی داشته باشیم.

به نظر می‌رسد ناتی‌داگ، سازنده بازی فوق‌العاده مورد انتظار Uncharted 4: A Thief’s End، برنامه دارد که در شهر لس‌آنجلس، یک جلسه نظرسنجی درباره بخش چند نفره بازی برگزار کند.

رابرت کاگ‌برن، طراح ارشد ناتی داگ، امروز در حساب رسمی توییتر خود، توییتی به شرح زیر منتشر کرد:

اگر شما در شهر لس‌آنجلس زندگی می‌کنید و بالای ۱۸ سال سن دارید و بتای چند نفره Uncharted 4 را تجربه کردید، به ما ایمیل بزنید. ناتی داگ به شما نیاز دارد.

به نظر می‌رسد که ناتی‌داگ قصد دارد که یک تجربه تک‌نفره و چند نفره کامل را برای طرفداران بسازد. زیرا همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از بازی‌های تک‌نفره هستند که بخش چند نفره جالبی ندارند و از طرف دیگر نیز بازی‌های چند نفره زیادی وجود دارند که دارای بخش داستانی ضعیف هستند و ناتی‌داگ قصد دارد که بازی‌ای برای طرفداران عرضه کند که در هر دو بخش به یک اثر کامل تبدیل شود.

7

ویژگی انتخاب دیالوگ از بین گزینه‌های متعدد و مختلف از المان‌های اصلی سبک نقش‌آفرینی است. اما ناتی داگ قصد دارد در بازی اکشن و ماجرایی مورد انتظار Uncharted 4 از این ویژگی بهره ببرد. با استفاده از این ویژگی گیمر تجربه‌ای متفاوت و استقلال در عملکرد را به‌دست خواهد آورد. بااین‌حال انتظار نداشته باشید که این آزادی و استقلال روی پایان‌بندی بازی Uncharted 4 تاثیر داشته باشد. نیل دراکمن، کارگردان هنری و نویسنده Uncharted 4 در مصاحبه با یوروگیمر می‌گوید که این بازی «داستان مشخصی» دارد و امکان تغییر آن با استفاده از گزینه‌های مختلف دیالوگ وجود ندارد.

مایکروسافت ۱۰ بازی جدید را به فهرست بازی‌های ایکس باکس 360 اضافه کرد که ازطریق قابلیت Backwards Compatibility روی ایکس باکس وان اجرا می‌شوند. با این‌ کار، تعداد بازی‌های این فهرست به عدد ۱۳۰ رسید. در میان بازی‌هایی که جدیدا معرفی شده‌اند، The Witcher 2: Assassins of Kings، Counter Strike: Global Offensive، Soulcalibur و Age of Booty دیده می‌شوند. در هنگام اعلام این خبر، مایکروسافت افزود که تا تاریخ ۵ فوریه (۱۶ بهمن)، بازی The Witcher 2 برای تمام کابران رایگان خواهد بود.

با اینکه مایکروسافت با قرار دادن قابلیت Backwards Compatibility به پیشرفت تکنیکی شگفت‌انگیزی دست یافت، اما برخی بازی‌های منتشر شده برای این قابلیت، مشکلاتی در اجرا روی کنسول ایکس باکس وان دارند. وب‌سایت دیجیتال فاندری، یک بررسی‌ از چگونگی اجرای بازی‌های ایکس باکس 360 روی ایکس باکس وان انجام داده که نتایج آن بسیار قابل‌توجه هستند. دیجیتال فاندری اعلام کرده که بازی‌های Gears of War: Judgment Day و Halo: Reach، تقریبا غیر قابل بازی هستند و مشکلات عدیده باعث شده که نرخ فریم این دو بازی، افت شدیدی داشته باشد.

8

به‌روزرسانی جدید Halo 5: Guardians که قرار است آیتم‌های فراوانی را به‌صورت رایگان به بازی اضافه کند، تحت عنوان Infinity’s Armory از سوی استودیوی۳۴۳ اینداستریز معرفی شد. محتوای جدید Halo 5: Guardians که در قالب یک به‌روزرسانی رایگان منتشر خواهد شد، شامل نقشه‌های جدید برای بخش چند نفره بازی، پوسته‌های متنوع برای شخصی‌سازی سلاح‌ها، حرکات و انیمیشن‌های جدید برای نابود کردن دشمنان و یک زره‌ محافظتی بازطراحی شده است. هر چند که تاریخ عرضه دقیق این بسته الحاقی اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود که در اوخر هفته آینده در دسترس بازیکنان قرار بگیرد. همان‌گونه که پیش‌تر نیز مطلع شدید، قسمت پنجم سری Halo تاکنون دو بسته الحاقی را با اسامی Battle of Shadow and Light و Cartographer’s Gift دریافت کرده است که هر کدام به‌نوعی بر بخش‌های مختلف بازی تاثیر گذاشته‌اند.

به‌دنبال شایعاتی که طی چند روز گذشته در مورد کنسول نینتندو NX و برنامه‌های شرکت نینتندو در قبال این کنسول منتشر شده است، اخیرا مؤسسه مالی و سرمایه‌گذاری مک‌کواری در ژاپن اطلاعاتی تکمیلی در این‌ رابطه منتشر کرده است. براساس گزارش‌ها پیش‌بینی شده که نینتندو کنسول ان‌ایکس را در قالب دو واحد جداگانه عرضه خواهد کرد. واحد قابل حمل کنسول ان‌ایکس در ماه نوامبر ۲۰۱۶ (آبان تا آذر ۱۳۹۵) و کنسول همراه در سال ۲۰۱۷ عرضه می‌شوند. همچنین انتظار می‌رود که نسخه قابل حمل با قیمتی در حدود ۲۰۰ دلار به فروش برسد. با این‌وجود تا زمان عرضه، این رقم تنها حدس و گمان است. این منبع چندی پیش نیز اعلام کرده بود که کنسول ان‌ایکس با گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و کنسول‌های رقیب سازگار است.

9

جدیدترین ساخته‌ی استودیوی 3D Realms که یک بازی نقش‌آفرینی اکشن با نام Bombshell است، اکنون به مرحله‌ی «طلایی» (Gold) رسیده و توسعه‌ی آن پایان یافته است. البته این خبر مربوط‌به نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی است که به‌زودی منتشر خواهد شد. قرار است Bombshell در تاریخ ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) یعنی حدود یک هفته‌ی دیگر برای رایانه‌های شخصی و با قیمت ۳۵ دلار منتشر شود. گفته‌ می‌شود که نسخه‌های کنسولی این بازی در آینده عرضه خواهند شد. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با بازی Bombshell اولین نگاه زومجی به این بازی را اینجا بخوانید. همچنین یک ویدئو از گیم‌پلی بازی در نمایشگاه کوئیک‌کان ۲۰۱۵ منتشر شد که برای تماشای آن می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

نسخه جدیدی از Mortal Kombat X با پسوند XL به همراه بازی پایه و تمامی محتوای قابل دانلود در راه عرضه برای علاقمندان به این بازی مبارزه‌ای است. نِدررِلم،‌ توسعه‌دهنده بازی امروز رسما این خبر را تایید کرد:

ندررلم،‌ توسعه‌دهنده Mortal Kombat X امروز رسما نسخه Mortal Kombat XL را به همراه ویدیوی تبلیغاتی رونمایی کرد. ویدیوی منتشر شده درکنار تایید وجود «تمامی شخصیت‌های الحاقی و اسکین‌های عرضه شده»، دارای صحنه‌هایی خشن از مبارزات نیز مانند همیشه است.

در خبر دیگر مشخص شد که پشتیبانی از نسخه‌ رایانه‌های شخصی بازی Mortal Kombat X در حال پایان یافتن است. حماسه‌ی Mortal Kombat X روی رایانه‌های شخصی با خبر بد دیگری مبنی بر عدم انتشار بسته‌الحاقی جدید ادامه پیدا می‌کند. باتوجه‌به تاریخچه مشکلات در نسخه رایانه‌های شخصی Mortal Kombat X، زیاد نبودن مخاطبان پی‌سی این بازی تعجب‌آور نیست. این برای شرکت وارنر شرم‌آور است که روش‌های مناسبی را برای تست و عرضه دوباره بازی جهت ارائه به جامعه رایانه‌های شخصی مورد بررسی قرار نداده است. البته این احتمال نیز وجود دارد که ایرادات بازی بسیار بیشتر از آن بوده که قابل احیا و عرضه دوباره باشد.

در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهم‌ترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید)

ممنون!


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده