// شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰

با نسخه فرعی کنسل شده بازی Saint Row کنسول PSP آشنا شوید

اخیرا اخباری در مورد بازی کنسل شده Saints Row با نام Undercover منتشر شده است. این بازی برای انتشار روی کنسول دستی پی‌اس‌پی برنامه‌ریزی شده بود، که به‌دلیل تصمیم شرکت تی‌اچ‌کیو و استودیو وولیشن ساخت این بازی متوقف شد. با زومجی همراه باشید.

بازی Saints Row: Undercover توسط استودیو وولیشن و برای عرضه روی کنسول دستی پلی استیشن پی‌اس‌پی در حال ساخت بود، اما به این دلیل که شرکت تی‌اچ‌کیو، ناشر بازی، استانداردهای سری Saints Row را در Undercover مشاهده نمی‌کرد، در سال ۲۰۰۹ ساخت این بازی را متوقف شد. نکته جالب اینجا است که اکثر اعضای فعلی وولیشن از وجود این بازی بی‌اطلاع هستند. نحوه کشف Saints Row: Undercover به این صورت است که جان استینسون، ویرایشگر ویدیو استودیو وولیشن نسخه‌ای از این بازی که روی کیت توسعه پی‌اس‌پی بارگذاری شده بود را در انبار وسایل و سخت‌افزارهای این استودیو پیدا می‌کند.

پس از کشف بازی Saints Row: Undercover، استینسون شروع به پرس و جو در مورد این بازی می‌کند. اکثر افرادی که استینسون با آن‌ها صحبت می‌کند از وجود چنین بازی بی‌اطلاع هستند. اعضای ارشد استودیو از وی درخواست می‌کنند که به‌دلیل ناتمام بودن بازی از هفت سال پیش روی سخت‌افزاری که در حال حاضر از رده خارج شده، اطلاعات این بازی را منتشر نکند. اما استینسون و همکارانش الکساندر مجیا، تهیه‌کننده محتوای بصری و مایک واتسون، مدیر روابط عمومی وجود این بازی را به اطلاع عموم رساندند. مجیا در این‌باره چنین می‌گوید:

در ابتدا قرار بود Saints Row 2 مستقیما روی کنسول دستی پی‌اس‌پی پورت شود، اما سازندگان متوجه شدند که این امکان وجود ندارد به همین دلیل تصمیم گرفتند که برای این کنسول بازی اختصاصی ساخته شود.

برای انجام این امر استودیویی بی‌نام و خارج از شرکت تی‌اچ‌کیو استخدام شد. واتسون چنین توضیح می‌دهد:

وولیشن تجربه ساخت بازی روی کنسول دستی ندارد، به همین دلیل این پروژه به استودیو دیگری واگذار شد. وولیشن در تمام مراحل ساخت روی پروژه نظارت داشت. پس از چندین بررسی استودیو وولیشن و تی‌اچ‌کیو متوجه شدند که این بازی آن‌طور که باید و شاید به سری Saints Row شباهت ندارد.

این گفته بدان معنا نیست که Saints Row: Undercover قبل از توقف تولید، در مراحل پایانی ساخت قرار داشته است . استینسون چنین اضافه می‌کند:

صادقانه بگویم پیشرفت مراحل ساخت تا این مقطع غافلگیرکننده است. طرفداران سری Saints Row را دوست دارند. آن‌ها می‌خواهند از تمام جزئیات این بازی باخبر باشند.

در ابتدا استودیو وولیشن با این عمل مخالف بود. واتسون در این مورد توضیح می‌دهد:

استودیو وولیشن قصد دارد تنها محصولات بدون اشکال، طرح‌های مفهومی کامل شده و اسکرین‌شات‌های نهایی را به نمایش بگذارد.

Saints Row Undercover

درنهایت تهیه‌کننده محتواهای بصری و مدیر روابط عمومی توانستند مقامات بلندمرتبه استودیو را راضی کرده و وجود این بازی ناتمام کنسول‌های دستی را اطلاع‌رسانی کردند. واتسون می‌گوید:

به اعتقاد من اوضاع و جوانب برای مقصود ما به خوبی فراهم شد و ما توانستیم استودیو سازنده را بیش‌ازپیش در معرض عموم معرفی کنیم و گوشه‌ای از این بازی را به طرفدران نمایش دهیم.

لازم به ذکر است که درتاریخ ۲۸ ژانویه ۲۰۱۶ (۸ بهمن ۱۳۹۴) استودیو وولیشن بازی Saints Row: Undercover را به‌صورت زنده و ازطریق سرویس توییچ استریم خواهد کرد.

منبع:  Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده