نویسنده: مرتضی تقوی
// پنجشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰

کرای‌تک از برنامه آموزش آکادمیک واقعیت مجازی خود به نام VR First رونمایی کرد

شرکت آلمانی کرای‌تک که برخلاف بسیاری از شرکت‌های مطرح، تمرکز خود را بر روی آینده‌ی واقعیت مجازی و توسعه‌ی آن گذاشته است، از طرح توسعه واقعیت مجازی خود در دانشگاه‌ها به نام VR First رونمایی کرد. با جزئیات این خبر با زومجی همراه باشید.

استودیو کرای‌تک، از معدود استودیو‌های ممتازی (AAA) است که تمرکز خود را بر روی "آینده‌ی" واقعیت مجازی گذاشته است. این شرکت هم اکنون مشغول کار بر روی دو بازی است که از تکنولوژی واقعیت مجازی هم پشتیبانی می‌کنند: Robinson: The Journey برای هدست پلی‌استیشن وی‌آر و بازی The Climb  که به تازگی برای هدست آکیولس معرفی شده است. کرای‌تک همچنین تمام تلاش خود را به کار بسته است تا مکانیسم‌ها و ابزار‌های لازم برای توسعه‌ی واقعیت مجازی را بر روی موتور مشهور بازیسازی خود یعنی Cryengine به کار بگیرد تا برای دیگر استودیو‌ها امکان خلق جلوه‌های گرافیکی بدیع برای ایجاد تجربه‌ای فراموش نشدنی از واقعیت مجازی را فرآهم آورد.

این شرکت آلمانی به تازگی از جدید‌ترین برنامه‌ی توسعه‌ی واقعیت مجازی خود به نام VR First پرده برداشت. VR First برنامه‌ای است که منابع لازمِ دانشگاه‌ها برای آموزش دانشجویان در زمینه‌ی واقعیت مجازی به منظور شکوفایی این صنعت را فراهم می‌آورد. از طریق برنامه‌ی VR First شرکت کرای‌تک به دانشگاه‌ها اجازه می‌دهد تا به منبع کد Cryengine دسترسی رایگان داشته باشند. بعلاوه، این استودیو با شرکت‌های سخت‌افزاری (که نامی از آنها برده نشده) شریک شده و قرار است که این شرکت‌ها نمایشگرهای سربند و رایانه‌های مورد نیاز این دانشگاه‌ها و موسسات را تامین کنند.

به گفته‌ی کرای‌تک دانشگاه Bahçeşehir University استانبول اولین دانشگاهی خواهد بود که از برنامه‌ی توسعه‌ای VR First بهره مند خواهد vrfirst_thumb_03- crytek virtual realityشد. آزمایشگاه مربوط به این تجهیزات از دیروز به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است، ولی قرار است امکانات بیشتری به این دانشگاه و دانشجویان عرضه شود. هدف این شرکت آلمانی توسعه‌ی برنامه‌ی VR First و ایجاد یک جامعه‌ی جهانی مجهز است که بتواند این حوزه‌ی هیجان‌انگیز تکنولوژی را توسعه بدهد و به پیش ببرد.

کرای‌تک هم اکنون در جست‌و‌جوی شرکا و افراد علاقه‌مند برای تاسیس آزمایشگاه‌های VR First در سرتاسر دنیا است. برای اطلاعات بیشتر در مورد این برنامه می‌توانید به سایت رسمی VR First مراجعه کنید.

منبع: Tom’s Hrdware


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده