نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

قیمت The Witness مشخص شد؛ پیش‌خرید کنید تا حسی گرم و مبهم داشته باشید!

The Witness، بازی جدید جاناتان بلو، سازنده‌ی اثر زیبا و تحسین شده‌ی Braid، قیمتی معادل ۴۰ دلار خواهد داشت. بلو این خبر را امروز از طریق وب‌سایت رسمی بازی اعلام کرد. برای اطلاع از جزییات این موضوع با زومجی همراه باشید.

تا قبل از این هیچ صحبتی درباره‌ی قیمت نسخه‌‌ی دانلودی The Witness برای رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن 4 نشده بود. طبق اعلام جاناتان بلو، سازنده بازی، پیش‌خرید بازی در استیم، فروشگاه هامبل و وب‌سایت خود بازی از ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) آغاز شده است. البته امکان پیش‌خرید کردن The Witness فقط برای نسخه‌ی رایانه‌های شخصی وجود دارد و دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 باید تا زمان عرضه‌ی بازی منتظر بمانند و آن را به صورت عادی خریداری کنند.

بلو به شوخی گفت افرادی که بازی را پیش‌خرید کنند، علاوه بر اینکه یک نسخه از بازی را دریافت می‌کنند، «حسی گرم و مبهم ناشی از پیش‌خرید کردن» نیز نصیب‌شان می‌شود! بنابراین برخلاف معمول، با پیش‌خرید کردن The Witness صاحب هیچ محتوای اضافی به صورت دیجیتالی یا فیزیکی نخواهید شد و تنها امتیاز شما این است که بازی را زودتر از دیگران خریداری کرده‌اید.

The-Witness-704526_20130221_003The Witness یک بازی معمایی سه‌بعدی است که در آن باید محیط‌های یک جزیره‌ را جستجو کنید و پازل‌های مختلفی را حل نمایید. بازیکن‌ها می‌توانند با استفاده از سرنخ‌های بصری و همچنین نوارهای صوتی ضبط‌ شده‌ای که در گوشه و کنار جزیره وجود دارند راه‌حل معماها را پیدا کنند. بازی در حدود ۶۵۰ معما خواهد داشت که لازم نیست تمام آنها به وسیله‌ی بازیکن حل شوند. گفته می‌شود که برای به پایان رساندن The Witness در شرایط معمولی حدود ۲۰ تا ۲۵ ساعت زمان لازم است. همچنین بلو می‌گوید در بازی‌اش یک پازل وجود دارد که تنها یک درصد از بازیکن‌ها می‌توانند آن را حل کنند.

در The Witness شاهد حضور صداپیشه‌های معروف و خوش‌نامی خواهیم بود که از میان آنها می‌توان به اشلی جانسون (شخصیت «الی» در بازی The Last of Usفیل لا‌مار (شخصیت «ومپ» در سری Metal Gear Solid و «رتبگ» در بازی Shadow of Mordorمتیو واترسون («سر لوکان» در The Order: 1886) و ترا دوا (خواننده‌ی معروف) اشاره کرد.

The Witness که ساخت آن از سال ۲۰۰۸ و اندکی پس از انتشار بازی Braid آغاز شده است، در تاریخ ۲۶ ژانویه (۶ بهمن ۱۳۹۴) برای رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد. نسخه‌ی iOS این بازی چند ماه بعد عرضه می‌شود، ضمن اینکه احتمالا در آینده شاهد انتشار آن برای کنسول ایکس‌باکس وان نیز خواهیم بود.

The Witness یکی از موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۶ از نگاه وب‌سایت زومجی است. شما می‌توانید فهرست کاملی از تمام بازی‌های امسال را اینجا مشاهده کنید.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده