نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۰

کارگردان Mission Impossible ناجی فیلمنامه‌ی Rogue One می‌شود

فیلم Star Wars: The Force Awakens هنوز هم جایگاه مستحکمی در باکس آفیس دارد، اما نکته‌ی خوشحال کننده‌تر برای طرفداران «جنگ ستارگان» این است که کمتر از یازده ماه با اکران فیلم بعدی این مجموعه فاصله داریم.

اگر اخبار سینمایی زومجی را دنبال کرده باشید حتما از رکوردهای کوچک و بزرگی که به وسیله‌ی The Force Awakens شکسته شده‌اند باخبر هستید. موفقیت این فیلم باعث شده تا انتظارات از قسمت بعدی مجموعه یعنی Rogue One: A Star Wars Story تا حد زیادی بالا برود. کمپانی دیزنی هم با درک این موضوع قصد دارد برای فیلم سنگ تمام بگذارد. در همین راستا به تازگی اعلام شده که یکی از معروف‌ترین فیلمنامه نویسان امریکایی برای ویراش و تنظیم سناریوی Rogue One استخدام شده است.

به گزارش وبسایت BirthMoviesDeath و به نقل از Latino Review، کریستوفر مک‌کوری، نویسنده و کارگردان فیلم Mission Impossible: Rogue Nation برای اصلاح فیلمنامه‌ی Rogue One به خدمت گرفته شده تا پس از جان نول، گری ویتا و کریس ویتز چهارمین نویسنده‌ی این فیلم باشد.

مک‌کوری که به خاطر نویسندگی در فیلم‌های مطرحی مثل The Usual Suspects و Edge of Tomorrow مشهور است و کارگردانی آثاری چون Rogue Nation و Jack Reacher را در کارنامه دارد، یکی از بهترین ویرایش‌کنندگان فیلمنامه در هالیوود است. حضور او در World War Z باعث شد تا یک قصه‌ی آشفته به فیلمی خاطره‌انگیز تبدیل شود. بنا به اعلام سایت BirthMoviesDeath، مک‌کوری فیلمنامه‌ی Rogue One را نیز «نجات» داده است.

Rogue One: A Star Wars Story یک فیلم مستقل از سری جنگ ستارگان است که به وسیله‌ی گرت ادواردز، کارگردان فیلم‌های Monsters (سال ۲۰۱۰) و Godzilla (سال ۲۰۱۴) ساخته می‌شود. داستان این فیلم قبل از اتفاقات  اپیزود چهارم مجموعه (Star Wars Episode IV: A New Hope) جریان دارد و تلاش یک گروه شورشی برای دزدیدن نقشه‌‌ی سلاح جدید امپراتور به اسم «ستاره‌ی مرگ» را روایت می‌کند. بازیگران مطرحی مثل فلیسیتی جونز، دیگو لونا، ریز احمد، بن مندلسون، دانی ین، فارست ویتاکر و مدز مایکلسن در Rogue One به ایفای نقش می‌پردازند.

Rogue One که در تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۶ آذر ۱۳۹۵) اکران می‌شود اولین فیلم مستقل مجموعه‌ی جنگ ستارگان است. همچنین قرار است دو فیلم مستقل دیگر نیز در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ اکران شوند که به شخصیت‌های «هان سولو» و «بوبا فت» اختصاص دارند. برای آشنایی بیشتر با فیلم‌های آینده‌ی مجموعه‌ی جنگ ستارگان و تاریخ انتشار آنها می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

اخیرا شایعه شده بود که در Rogue One شاهد حضور شخصیت محبوب «دارث ویدر» خواهیم بود.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده