نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

شهردار لندن از طریق بازی ماینکرافت، از اختصاص ۱.۲ میلیون پوند برای ترویج بازی خبر داد

بوریس جانسون، شهردار لندن، امروز از طریق بازی ماینکرافت، از برنامه جدیدی با نام Games London رونمایی کرد و اعلام کرد برای ترویج هرچه بیشتر بازی‌ها در این شهر، بودجه ۱.۲ میلیون پوندی در اختیار بازی‌ها و سازندگان قرار می‌دهد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

بازیکنان بازی ماینکرافت، امروز با اتفاق عجبیبی مواجه شدند. بوریس جانسون، شهردار لندن، در این بازی یک کنفرانس خبری برگزار کرد و طی آن اعلام کرد که برای ترویج بازی‌های ویدیویی در این شهر، برنامه‌ای با نام Games London را راه‌اندازی کرده و بودجه ۱.۲ میلیون پوندی را به این برنامه اختصاص داده است.

از جمله امکاناتی که برنامه Games London برای ترویج بازی در شهر لندن فراهم می‌کند، می‌توان به برنامه‌های آموزشی برای بالا بردن سطح مهارت توسعه‌دهندگان و تبدیل کردن لندن به شهری برای سرمایه‌گذاری کمپانی‌های بازی‌سازی اشاره کرد. بوریس جانسون دیجیتالی در این کنفرانس خبری گفت:

در حال حاضر، لندن یکی از شهرهای بزرگ و مهم بازی و سرگرمی است اما به دلیل رقابت بین‌المللی بسیار فشرده، ما باید مطمئن شویم که توانایی رقابت با حریفان قدر خود را داریم.

از طریق برنامه Games London، ما یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های اقتصاد خود را قوی‌تر می‌کنیم تا بتوانیم هرچه بیشتر از خلاقیت موجود در لندن استفاده کنیم. امروزه، تکنولوژی‌های بازی در بخش‌های مختلفی اعم از فیلم، مهندسی عمران، طراحی و حتی بانکداری استفاده می‌شوند.

با توجه به سخنان جانسون، اینطور می‌توان برداشت کرد که امسال و در جریان فستیوال بازی‌های لندن که هر ساله در بهار برگزار می‌شود، باید شاهد تغییرات زیاد و هیجان‌انگیزی باشیم. از دیگر مراسم و فستیوال‌هایی که از طریق برنامه Games London می‌توانند دستخوش تغییرات مثبتی شوند، می‌توان به جوایز بازی‌های ویدیویی BAFTA و EGX Rezzed نام برد.

در انتها وی اعلام کرد که در دو مراسم BFI Southbank و Now Play This که در سال جاری میلادی برگزار می‌شوند، اطلاعات بیشتری درباره برنامه Games London ارائه خواهد شد.

منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده